قطعات خودرو

تاریخ خودرو : فردیناند پورشه متولد شد

فردیناند پورشه متولد شد. فردیناند پورشه، در روز 12 شهریور ماه در سال 1254 خورشیدی برابر با روز 3 سپتامبر در سال 1875 میلادی، در جمهوری چک امروزی به دنیا آمد. جدای از تاسیس پورشه، این مرد مسئول تولید برخی از محبوب ترین و برجسته ترین خودروهای جهان است. یک طرح در سال 1281 ش (1902 م) باعث شد که پورشه وارد خدمت نظامی شد و در آنجا به عنوان راننده آرشیدوک فرانتس فردیناندِ اتریش، ولیعهد اتریش خدمت کرد. ترور او یک دهه بعد آتش جنگ جهانی اول را آغاز کرد. در طول جنگ جهانی دوم، پورشه تانک ها و ناوشکن های تانک را برای ارتش آلمان طراحی کرد. پس از تسلیم آلمان، فردیناند پورشه به دلیل جنایات جنگی دستگیر و به مدت بیست و دو ماه در زندان بود. او پس از اثبات بی گناهی و تبرئه از اتهامات مطرح شده توسط دولت فرانسه، آزاد شد. فردیناند پورشه در هفتاد و پنج سالگی در سال 1330 ش (1951 م) در اشتوتگارت آلمان درگذشت. امروزه فولکس واگن مالک پورشه است.

آغاز فردیناند پورشه

فردیناند پورشه مسئول تولید برخی از محبوب ترین و برجسته ترین خودروهای جهان است

فردیناند پورشه متولد شد. فردیناند پورشه (Ferdinand Porsche)، در روز 12 شهریور ماه در سال 1254 خورشیدی برابر با روز 3 سپتامبر در سال 1875 میلادی، در جمهوری چک (Czech Republic) امروزی به دنیا آمد. جدای از تاسیس پورشه (Porsche)، این مرد مسئول تولید برخی از محبوب ترین و برجسته ترین خودروهای جهان است. یک طرح در سال 1281 ش (1902 م) باعث شد که پورشه وارد خدمت نظامی شد و در آنجا به عنوان راننده آرشیدوک فرانتس (Archduke Franz) فردیناندِ اتریش، ولیعهد اتریش خدمت کرد. ترور او یک دهه بعد آتش جنگ جهانی اول را آغاز کرد.

جنگ جهانی دوم

در جنگ جهانی دوم، پورشه تانک ها و ناوشکن های تانک را برای آلمان طراحی کرد

در طول جنگ جهانی دوم، پورشه تانک ها و ناوشکن های تانک را برای ارتش آلمان طراحی کرد. پس از تسلیم آلمان، فردیناند پورشه به دلیل جنایات جنگی دستگیر و به مدت بیست و دو ماه در زندان بود. او پس از اثبات بی گناهی و تبرئه از اتهامات مطرح شده توسط دولت فرانسه، آزاد شد. فردیناند پورشه در هفتاد و پنج سالگی در سال 1330 ش (1951 م) در اشتوتگارت (Stuttgart) آلمان درگذشت. امروزه فولکس واگن مالک پورشه است.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *