قطعات خودرو

تاریخ خودرو : چارلز دوریا درگذشت

چارلز دوریا درگذشت. چارلز دوریا مخترع اتومبیل آمریکایی در روز 6 مهر ماه در سال 1317 خورشیدی برابر با روز 28 سپتامبر در سال 1938 میلادی،  درگذشت. چارلز دوریا، یک مهندس و برادرش فرانک دوریا توسط بسیاری از مورخان به عنوان نخستین افرادی که یک خودروی کارآمد را در ایالات متحده تولید کردند، شناخته می شوند.این زوج شروع به کار بر روی واگن موتوری دوریا کردند. چارلز ماشین را طراحی و مهندسی کرد در حالی که فرانک بیشتر کارهای ساخت و ساز را بر عهده داشت. آنها نخستین آزمایش جاده ای خود را روی وسیله نقلیه انجام دادند. پس از اصلاح طرح خود و تولید سیزده خودروی مشابه در سال 1275 ش (1896 م) شرکت دوریا موتور واگن نخستین خودروساز در کشور آمریکا شد. چارلز در روز 6 مهر ماه در سال 1317 خورشیدی برابر با روز 28 سپتامبر در سال 1938 میلادی، بر اثر حمله قلبی در فیلادلفیا درگذشت.

آغاز چارلز دوریا و نخستین خودرو

چارلز دوریا و برادرش نخستین افرادی بودند که یک خودروی کارآمد را در ایالات متحده تولید کردند

چارلز دوریا درگذشت. چارلز دوریا (Charles Duryea) مخترع اتومبیل آمریکایی در روز 6 مهر ماه در سال 1317 خورشیدی برابر با روز 28 سپتامبر در سال 1938 میلادی، درگذشت. چارلز دوریا، یک مهندس و برادرش فرانک دوریا (Frank Duryea) توسط بسیاری از مورخان به عنوان نخستین افرادی که یک خودروی کارآمد را در ایالات متحده تولید کردند، شناخته می شوند.این زوج شروع به کار بر روی واگن موتوری دوریا کردند. چارلز ماشین را طراحی و مهندسی کرد در حالی که فرانک بیشتر کارهای ساخت و ساز را بر عهده داشت.

شرکت دوریا موتور واگن

شرکت دوریا موتور واگن نخستین خودروساز کشور آمریکا شد

آنها نخستین آزمایش جاده ای خود را روی وسیله نقلیه انجام دادند. پس از اصلاح طرح خود و تولید سیزده خودروی مشابه در سال 1275 ش (1896 م) شرکت دوریا موتور واگن (Duryea Motor Wagon) نخستین خودروساز در کشور آمریکا شد. چارلز در روز 6 مهر ماه در سال 1317 خورشیدی برابر با روز 28 سپتامبر در سال 1938 میلادی، بر اثر حمله قلبی در فیلادلفیا (Philadelphia) درگذشت.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *