آخرین خودروی دیسوتو تولید شد. کمتر از یک هفته پس از اینکه کرایسلر، داج برادرز، را تصاحب کرد، خط جدید خود را با قیمت متوسط دیسوتو برای سال 1308 ش / 1929 م، معرفی کرد. در حالی که این برند در اوایل دهه 1330 ش / دهه 1950 م، به موفقیت نسبی دست یافت، رکود اقتصادی در پایان این دهه تا حدی به تصمیم کرایسلر برای کاهش تولید دیسوتو منجر شد. اعلام سرنوشت ساز در روز 27 آبان ماه در سال 1339 خورشیدی برابر با روز 18 نوامبر در سال 1960 میلادی، صورت گرفت. آخرین خودروی دیسوتو روز 9 آذر ماه در سال 1339 خورشیدی / شمسی برابر با روز 30 نوامبر در سال 1960 میلادی، از خط مونتاژ در کارخانه کرایسلر در خیابان جفرسون خارج شد. آخرین مورد یک سقف سخت دو در مدل 1340 ش / 1961 م، با موتور هشت سیلندر با 361 سانتی متر مکعب حجم موتور و 265 اسب بخار بود. آخرین خودروی دیسوتو می توانست با سه هزار و صد دلار مال شما باشد.
آغازی بر پایان خودروی دیسوتو
رکود اقتصادی به تصمیم کرایسلر برای کاهش تولید دیسوتو منجر شد
آخرین خودروی دیسوتو تولید شد. کمتر از یک هفته پس از اینکه شرکت کرایسلر (Chrysler)، شرکت داج برادرز (Dodge Brothers) را تصاحب کرد، خط جدید خود را با قیمت متوسط دیسوتو (DeSoto) برای سال 1308 ش / 1929 م، معرفی کرد. در حالی که این برند در اوایل دهه 1330 ش / دهه 1950 م، به موفقیت نسبی دست یافت، رکود اقتصادی در پایان این دهه تا حدی به تصمیم کرایسلر برای کاهش تولید دیسوتو منجر شد. اعلام سرنوشت ساز در روز 27 آبان ماه در سال 1339 خورشیدی برابر با روز 18 نوامبر در سال 1960 میلادی، صورت گرفت.
آخرین دیسوتو : آوای مرگ
آخرین دیسوتو، سه هزار و صد دلار قیمت داشت
آخرین خودروی دیسوتو روز 9 آذر ماه در سال 1339 خورشیدی / شمسی برابر با روز 30 نوامبر در سال 1960 میلادی، از خط مونتاژ در کارخانه کرایسلر در خیابان جفرسون (Jefferson Avenue) خارج شد. آخرین مورد یک سقف سخت دو در مدل 1340 ش / 1961 م، با موتور هشت سیلندر (V8) با 361 سانتی متر مکعب حجم موتور و 265 اسب بخار بود. آخرین خودروی دیسوتو می توانست با سه هزار و صد دلار مال شما باشد.
مترجم : حسین توکلی