جستجو

رسانه اختصاصی صنایع و صنوف خودرویی

رسانه اهل فن

تاریخ خودرو : تولید یوگو آغاز شد

تولید یوگو آغاز شد. زاستاوا یوگو افسانه‌ای است و در عین حال اغلب مورد تمسخر قرار می‌گیرد، در روز 7 آذر ماه در سال 1359 خورشیدی برابر با روز 28 نوامبر در سال 1980 میلادی، شروع به حرکت به سمت خط مونتاژ یوگسلاوی کرد. در حالی که ممکن است به دلیل طراحی، ایمنی و مشکلات عملکردی نگاه خوشایندی به این خودرو نباشد، اما وقتی جدید بود، چه در داخل در اروپای شرقی و چه در خارج از کشور سروصدای زیادی به پا کرد. این شرکت در دهه 1310 ش /دهه 1930 م، شروع به تولید وسایل نقلیه کرد و در طول جنگ جهانی دوم، کامیون های فورد (Ford) را برای ارتش خود تولید کرد. پس از جنگ، خودروهای جیپ را تحت قراردادی برای استفاده غیرنظامی و دولتی تا سال 1329 ش / 1950 م، تولید کرد. جای تعجب نیست که یوگو خودروی کاملاً جدیدی نیست. این خودرو بر پایه فیات 128 ساخته شده بود. دارای یک فاصله بین محورها کوتاه و بدنه منحصربه‌فرد بود که همگی با موتور 128 که خودرو را تا 90 مایل در ساعت (144.81 کیلومتر در ساعت) پیش می‌برد، نیرو می‌گرفت. تا سال 1364 ش / 1985 م، خودرو‌ها با فرمت نسبتاً خالی از کارخانه خارج می‌شدند و تقریباً از کمبود همه چیز رنج می‌بردند. با این وجود، پس از اواسط دهه 1360 ش / دهه 1980 م، کیفیت یوگو واقعا شروع به بهبود کرد. تولید یوگو در سال 1387 ش / 2008 م، به پایان رسید.

آغاز یوگو افسانه ای : تولید یوگو آغاز شد

یوگو وقتی جدید بود، چه در داخل در اروپای شرقی و چه در خارج از کشور سروصدای زیادی به پا کرد

تولید یوگو آغاز شد. زاستاوا یوگو (Zastava Yugo) افسانه‌ای است و در عین حال اغلب مورد تمسخر قرار می‌گیرد در روز 7 آذر ماه در سال 1359 خورشیدی برابر با روز 28 نوامبر در سال 1980 میلادی، شروع به حرکت به سمت خط مونتاژ یوگسلاوی کرد. در حالی که ممکن است به دلیل طراحی، ایمنی و مشکلات عملکردی نگاه خوشایندی به این خودرو نباشد، اما وقتی جدید بود، چه در داخل در اروپای شرقی و چه در خارج از کشور سروصدای زیادی به پا کرد. این شرکت در دهه 1310 ش /دهه 1930 م، شروع به تولید وسایل نقلیه کرد و در طول جنگ جهانی دوم، کامیون های فورد (Ford) را برای ارتش خود تولید کرد. پس از جنگ، خودروهای جیپ (Jeep) را تحت قراردادی برای استفاده غیرنظامی و دولتی تا سال 1329 ش / 1950 م، تولید کرد.

یوگو  و طرحی قرضی

یوگو خودروی کاملاً جدیدی نبود و بر پایه فیات 128 ساخته شده بود

از آنجایی که با طرح های قرض گرفته شده غریبه نیستید، جای تعجب نیست که یوگو خودروی کاملاً جدیدی نیست. این خودرو بر پایه فیات 128 (Fiat 128) ساخته شده است. دارای یک فاصله بین محورها کوتاه و بدنه منحصربه‌فرد بود که همگی با موتور 128 که خودرو را تا 90 مایل در ساعت (144.81 کیلومتر در ساعت) پیش می‌برد، نیرو می‌گرفت. تا سال 1364 ش / 1985 م، خودرو‌ها با فرمت نسبتاً خالی از کارخانه خارج می‌شدند و تقریباً از کمبود همه چیز رنج می‌بردند. با این وجود، پس از اواسط دهه 1360 ش / دهه 1980 م، کیفیت یوگو واقعا شروع به بهبود کرد و آنها حتی سهم مناسبی از لوازم جانبی خود را دریافت کردند. تولید یوگو در سال 1387 ش / 2008 م، به پایان رسید.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

آخرین اخبار