توماس آلوا ادیسون (Thomas Alva Edison) که در روز 22 بهمن ماه درسال 1225 خورشیدی برابر با روز 11 فوریه در سال 1847 میلادی، به دنیا آمد، برای چیزهایی که اختراع کرده باشد یا ممکن است قصد اخترا داشته، اعتبار و شهرت زیادی را به خود اختصاص می دهد. اختراع لامپ، کسی هست که اعتبار و شهرت ادیسون برای اختراع لامپ نداند؟ اما یکی از چیزهایی که ادیسون به خاطر آنکه اختراع نکرده، شهرت و اعتباری از آن پروژه نگرفته است، پروژه خودرو الکتریکی است. با این حال، ادیسون زمان و منابع زیادی را برای فناوری خودروهای الکتریکی آن دوره، بهویژه در مورد باتریها سرمایهگذاری کرد. در هر حال باید دانست که توماس ادیسون پیشگام ساخت خودرو الکتریکی است.
آغاز راه پر شکوه : توماس ادیسون پیشگام ساخت خودرو الکتریکی
یکی از چیزهایی که ادیسون به خاطر آنکه اختراع نکرده، شهرت و اعتباری از آن پروژه نگرفته است، پروژه خودرو الکتریکی است
گاهی زیاد می نویسم، گاهی نه آنقدر. امروز روز دومی است، زیرا شخص دیگری چیزی نوشته است که اگر علاقمند به تاریخ حمل و نقل و ترابری هستید، باید آن را بخوانید. به افتخار زادروز توماس ادیسون، مقاله را که در مورد خودروی برقی ارزان قیمت ادیسون و هنری فورد که تقریباً همینطور بود، می آورم تا بررسی کنید. توماس آلوا ادیسون (Thomas Alva Edison) که در روز 22 بهمن ماه درسال 1225 خورشیدی برابر با روز 11 فوریه در سال 1847 میلادی، به دنیا آمد، برای چیزهایی که اختراع کرده باشد یا ممکن است قصد اختراع داشته، اعتبار و شهرت زیادی را به خود اختصاص می دهد. اختراع لامپ، کسی هست که اعتبار و شهرت ادیسون برای اختراع لامپ نداند؟ اما یکی از چیزهایی که ادیسون به خاطر آنکه اختراع نکرده، شهرت و اعتباری از آن پروژه نگرفته است، پروژه خودرو الکتریکی است. با این حال، ادیسون زمان و منابع زیادی را برای فناوری خودروهای الکتریکی آن دوره، بهویژه در مورد باتریها سرمایهگذاری کرد.در هر حال باید دانست که توماس ادیسون پیشگام ساخت خودرو الکتریکی است.
باتری های فورد و رویای بزرگ
هرگز خودروی الکتریکی مقرون به صرفه و با برد بالا یا دوربرد پدیدار نشد
این باتریها همان چیزی هستند که هنری فورد (Henry Ford) در اواسط دهه 1290 ش (دهه 1910 م) میخواست با آنها نیروی مورد نیاز یک خودروی الکتریکی جدید را تامین کند. فورد حتی به مطبوعات گفت که خودرو الکتریکی در راه است. اغلب هنری فورد کسی نبود که از برنامه های آینده خود و شرکتش صحبت کند. با وجود ساخت حداقل دو نمونه اولیه (نخستین نمونه در مقابل کارخانه فورد هایلند پارک، و نمونه دوم مبتنی بر شاسی خودروی مدل T) هرگز خودروی برقی مقرون به صرفه و اقتصادی و با پیمایش بالا یا دوربرد پدیدار نشد.
تسلا و خودروی الکتریکی
افسوس که تسلا در نهایت نام خود را روی یک خودرو الکتریکی گذاشت
آنچه می توانست تاریخ خودرو را تغییر دهد به سادگی از روی تخته گچی محو شد. افسوس که تسلا در نهایت نام خود را روی یک خودرو گذاشت، احتمالاً به این دلیل که مردم فکر می کنند ادیسون یک فیل را الکتریکی یا برقی کرده است، اما در واقع ادیسون این کار را هم انجام نداد. در پایان تولدت مبارک توماس…
مترجم : حسین توکلی