جستجو

رسانه اختصاصی صنایع و صنوف خودرویی

رسانه اهل فن

تاریخ خودرو : خودروی شماره ده ملیون پلیموث

شرکت کرایسلر، خودروی پلیموث یکی از نخستین برندهای مهندسی شده را در ژوئیه سال 1307 ش (1928 م) برای رقابت مستقیم با فوردها و شورلت های ارزان قیمت راه اندازی کرد.  اگرچه حدود 175 دلار بیشتر از یک فورد (تقریباً 2500 دلار در سال 1400 ش ( 2021 م) ) پلیموث دارای ویژگی هایی مانند ترمزهای هیدرولیک رقیبش بود. زمانی که رکود بزرگ در سال بعد شروع شد، این پلیموث بود که بقای شرکت کرایسلر را تضمین می کرد. تا سال 1310 ش (1931 م) خودروهای مقرون به صرفه در رتبه سوم فروش کلی ایالات متحده قرار گرفتند.خودروی شماره ده ملیون پلیموث نیز از خط مونتاژ خارج شد.

 آغاز پلیموث : زیبا و ارزان

اگر چیزی را می‌خواهید که همسایه‌تان ندارد، می‌توانید با یک پلیموث (Plymouth) با حدود ۶۷۵ دلار رانندگی کنید

اگر در سال 1307 ش (1928 م) یک خودرویی ارزان می‌خواستید، گزینه‌های بسیار کمی داشتید. نخستین خودروی کاملاً جدید فورد (Ford) از سال 1287 ش (1908 م) مدل A، می تواند در آن سال با قیمتی حدود 500 دلار عرضه شود. یک شورلت (Chevrolet) با اندازه مشابه را می توان با حدود 100 دلار بیشتر در خیابان پارک کرد.  یا اگر چیزی را می‌خواهید که همسایه‌تان ندارد، می‌توانید با یک پلیموث (Plymouth) با حدود ۶۷۵ دلار رانندگی کنید. شرکت کرایسلر (Chrysler) خودروی پلیموث یکی از نخستین برندهای مهندسی شده را در ژوئیه سال 1307 ش (1928 م) برای رقابت مستقیم با فوردها و شورلت های ارزان قیمت راه اندازی کرد.  اگرچه حدود 175 دلار بیشتر از یک فورد (تقریباً 2500 دلار در سال 1400 ش ( 2021 م) ) بود اما پلیموث دارای ویژگی هایی مانند ترمزهای هیدرولیک رقیبش بود.

پلیموث راز بقای کرایسلر

این پلیموث بود که بقای شرکت کرایسلر را تضمین می کرد

زمانی که رکود بزرگ در سال بعد شروع شد، این پلیموث بود که بقای شرکت کرایسلر را تضمین می کرد. تا سال 1310 ش (1931 م) خودروهای مقرون به صرفه در رتبه سوم فروش کلی ایالات متحده قرار گرفتند.  موفقیت آن برای چندین دهه ثابت ماند، اما هرگز به نقطه فروش شماره دو نرسید.

 پلیموث در دهه  1950 میلادی

موپار باعث افزایش فروش محصولات شرکت شد

پلیموث پس از معرفی تمام مدل‌های جدید پس از جنگ خود در سال 1328 ش (1949 م) کمی سکسکه کرد. برخلاف فوردهای جدید، خودروهای کرایسلر بلندتر و چاق‌تر به نظر می‌رسند و گفته می‌شود که فضای کافی برای مردان برای پوشیدن کلاه در حین رانندگی باقی می‌گذارند. با وجود انتقادات، خودروها همچنان از خط مونتاژ خارج شدند. سپس، در سال 1334 ش (1955 م) ویرژیل اکسنر (Virgil Exner) مدیر اجرایی کرایسلر، با نگاه به جلو موپار (MOPAR) را معرفی کرد که در زمینه تولید قطعات خودروهای شرکت کرایسلر فعالیت می کرد‌ و این امر باعث افزایش فروش محصولات شرکت شد.

خودروی شماره ده ملیون پلیموث

ای کاش ده میلیون پلیموث داشتم

در سال 1336 ش (1957 م) تولید خودرو ‌هایی با شعار نگاه به جلو اجرایی می‌شدند. در همان سال پلیموث به نقطه عطفی دست یافت. در چنین روزی در سال 1336 ش (1957 م) یک دستگاه پلیموت از خط مونتاژ خارج شد و خودروی شماره ده ملیون (  10،000،000 دستگاه) تولید شده از خودروی پلیموث را نشان همگان داد. آرزویی زیبا بود این جمله که ای کاش ده میلیون پلیموث داشتم، اما یکی فعلاً این کار را خواهد کرد : خودروی شماره ده ملیون پلیموث

مترجم : حسین توکلی

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

آخرین اخبار