ساخت پیست مسابقه نوربرگ رینگ آغاز شد. در روز 5 مهر ماه در سال 1304 خورشیدی برابر با روز 27 سپتامبر در سال 1925 میلادی، ساخت و ساز در پیست مسابقه نوربورگ رینگ در نوربورگ راینلاند-فالتز آلمان آغاز می شود. نخستین مسابقات در روز 27 خرداد ماه در سال 1306 خورشیدی برابر با روز 18 ژوئن در سال 1927 میلادی، برای موتورسیکلتهای با سایدکار برگزار میشد. نخستین مسابقات را تونی اولمن با یک موتور انگلیسی 350 سیسی ولوست برنده شد. رودولف کاراچیولا در نخستین مسابقه اتومبیلرانی، روز بعد، چکرز را گرفت. او با یک مرسدس کمپرسور در کلاس 5000 سی سی پیروز شد. امروزه، مجموعه موتوراسپورت دارای یک پیست جایزه بزرگ است که در سال 1363 ش (1984 م) ساخته شده است و ظرفیت جمعیتی بیش از صد و پنجاه نفر را دارد.
پیست مسابقه نوربورگ رینگ
ساخت و ساز در پیست مسابقه نوربورگ رینگ آلمان آغاز شد
ساخت پیست مسابقه نوربرگ رینگ آغاز شد. در روز 5 مهر ماه در سال 1304 خورشیدی برابر با روز 27 سپتامبر در سال 1925 میلادی، ساخت و ساز در پیست مسابقه نوربورگ رینگ (Nürburgring racing circuit) در نوربورگ (Nürburg) راینلاند-فالتز (Rhineland-Palatinate) آلمان آغاز می شود. نخستین مسابقات در روز 27 خرداد ماه در سال 1306 خورشیدی برابر با روز 18 ژوئن در سال 1927 میلادی، برای موتورسیکلتهای با سایدکار برگزار میشد.
تونی اولمن : نخستین برنده
نخستین مسابقات را تونی اولمن با یک موتور انگلیسی 350 سیسی ولوست برنده شد
نخستین مسابقات را تونی اولمن (Toni Ulmen) با یک موتور انگلیسی 350 سیسی ولوست (Velocette) برنده شد. رودولف کاراچیولا (Rudolf Caracciola) در نخستین مسابقه اتومبیلرانی، روز بعد، چکرز (checker) را گرفت. او با یک مرسدس کمپرسور (Mercedes Compressor) در کلاس 5000 سی سی پیروز شد. امروزه، مجموعه موتوراسپورت دارای یک پیست جایزه بزرگ است که در سال 1363 ش (1984 م) ساخته شده است و ظرفیت جمعیتی بیش از صد و پنجاه نفر را دارد.
مترجم : حسین توکلی