سفر تاریخی پاکارد پایان یافت. زمانی که خودرو در مراحل ابتدایی خود بود، شرکتهای خودروسازی برای اثبات ارزش خود در راه افراط و تفریط گام برمی داشتند و زیاده روی می کردند. در حالی که بیشتر مردم با اسب و کالسکه به سمت غرب میرفتند، شرکت خودروسازی پاکارد نوپا تصمیم گرفت با یکی از خودروهای جدید فانتزی خود به سمت شرق، از سانفرانسیسکو تا نیویورک برود. هنری جوی، سرمایهگذار پاکارد، سودای این سفر را در سر میپروراند و معتقد بود که این سفر ثابت میکند خودروهای ساخت آمریکا، بهویژه خودروهای پاکارد، میتوانند ” از جادهها و مسیرهای کوهستانی و بیابانی غیرقابل عبور غرب دور، عبور کنند.” برای این سفر یک پاکارد مدل اف مدل سال 1281 ش (1902 م) انتخاب شد. خودرو در طی سفر توسط سرکارگر کارخانه پاکارد و راننده آزمایشی تام فچ، که ماریوس کراروپ، سردبیر مجله اتومبیل، او را همراهی میکرد، رانده میشد. تام فچ تغییراتی در خودرو ایجاد کرد تا آن را برای یک سفر سخت در مسیرهای بدون جاده و مسیرهای خطرناک آماده کند.
آغاز ماجراجویی بزرگ
هنری جوی سرمایهگذار پاکارد، سودای این سفر را در سر میپروراند
سفر تاریخی پاکارد پایان یافت. زمانی که خودرو در مراحل ابتدایی خود بود، شرکتهای خودروسازی برای اثبات ارزش خود در راه افراط و تفریط گام برمی داشتند و زیاده روی می کردند. در حالی که بیشتر مردم با اسب و کالسکه به سمت غرب میرفتند، شرکت خودروسازی پاکارد (Packard Motor Car company) نوپا تصمیم گرفت با یکی از خودروهای جدید فانتزی خود به سمت شرق، از سانفرانسیسکو (San Francisco) تا نیویورک (New York) برود. هنری جوی (Henry Joy)، سرمایهگذار پاکارد، سودای این سفر را در سر میپروراند و معتقد بود که این سفر ثابت میکند خودروهای ساخت آمریکا، بهویژه خودروهای پاکارد، میتوانند ” از جادهها و مسیرهای کوهستانی و بیابانی غیرقابل عبور غرب دور، عبور کنند.”
پاکارد مدل اف
تام فچ تغییراتی در خودرو ایجاد کرد تا آن را برای یک سفر سخت در مسیرهای خطرناک آماده کند
برای این سفر یک پاکارد مدل اف (Packard Model F) مدل سال 1281 ش (1902 م) انتخاب شد. خودرو در طی سفر توسط سرکارگر کارخانه پاکارد و راننده آزمایشی تام فچ (Tom Fetch)، که ماریوس کراروپ (Marius Krarup)، سردبیر مجله اتومبیل (Automobile)، او را همراهی میکرد، رانده میشد. تام فچ تغییراتی در خودرو ایجاد کرد تا آن را برای یک سفر سخت در مسیرهای بدون جاده و مسیرهای خطرناک آماده کند. این سفر در روز 29 مرداد ماه در سال 1282 خورشیدی برابر با روز 21 اگوست در سال 1903 میلادی، به پایان رسید، زمانی که پاکارد و کاروان خودروهای همراهش وارد نیویورک شدند دومین باری بود که یک خودرو به سفر بین قاره ای می رفت.
مترجم : حسین توکلی