موریس ویلکس مهندس ارشد رووِر درگذشت. موریس ویلکس، که به عنوان یکی از آیندهنگرترین مهندسان خودرو شناخته میشد، در روز 18 شهریور ماه در سال 1401 خورشیدی برابر با روز 8 سپتامبر در سال 1963 میلادی، درگذشت. ویلکزس حرفه مهندسی خود را در هیلمن در سال 1301 ش (1922 م) آغاز کرد. ویلکس اواسط سال 1299 ش (1920 م) پیش از بازگشت به هیلمن، دو سال را با جنرال موتورز گذراند.. پس از یک دوره کوتاه دیگر، در سال 1309 م (1930 م) به عنوان مهندس ارشد در شرکت رووِر پذیرفت. دستاوردهای او در شرکت رووِر شامل معرفی نخستین خودروی توربین گازی است. او سپس در کنار برادرش اسپنسر، توسعه لندرور را بر عهده گرفت. یک سری ارتقاء بین سالهای پایان جنگ جهانی دوم و سال 1341 ش (1962 م) منجر به انتخاب ویلکس به عنوان رئیس شرکت رووِر شد، سمتی که او در زمان مرگش در اختیار داشت.
آغاز موریس ویلکس و لندرور
موریس ویلکس به عنوان یکی از آیندهنگرترین مهندسان خودرو شناخته میشد
موریس ویلکس مهندس ارشد رووِر درگذشت. موریس ویلکس (Maurice Wilks)، که به عنوان یکی از آیندهنگرترین مهندسان خودرو شناخته میشد، در روز 18 شهریور ماه در سال 1401 خورشیدی برابر با روز 8 سپتامبر در سال 1963 میلادی، درگذشت. ویلکس حرفه مهندسی خود را در هیلمن (Hillman) در سال 1301 ش (1922 م) آغاز کرد. ویلکس اواسط سال 1299 ش (1920 م) پیش از بازگشت به هیلمن، دو سال را با جنرال موتورز (General Motors) گذراند.. پس از یک دوره کوتاه دیگر، در سال 1309 م (1930 م) به عنوان مهندس ارشد در شرکت رووِر (Rover) پذیرفت.
موریس ویلکس و توسعه لندرور
دستاورد موریس ویلکس در شرکت رووِر شامل معرفی نخستین خودروی توربین گازی است
دستاوردهای او در شرکت رووِر شامل معرفی نخستین خودروی توربین گازی است. او سپس در کنار برادرش اسپنسر (Spencer)، توسعه لندرور (Land Rover) را بر عهده گرفت. یک سری ارتقاء بین سالهای پایان جنگ جهانی دوم و سال 1341 ش (1962 م) منجر به انتخاب ویلکس به عنوان رئیس شرکت رووِر شد، سمتی که او در زمان مرگش در اختیار داشت.
مترجم : حسین توکلی