نخستین شورلت شِوِل RPO LS6 SS از خط تولید در کارخانه بالتیمور خارج شد. یکی از مدیران جنرال موتورز آن را به عنوان نمایش دهنده منطقه سفارش داد و زمانی که آن را دریافت کرد، متوجه شد که فردی دو یادداشت را روی برگه خط تولید نوشته است : «شغل خلبانی» و «اگر بال داشت، پرواز می کرد.» که مورد دوم شاید درست باشد
شگفتی واقعی
شگفتی واقعی صنعت خودروسازی در 18 آذر سال 1348 خورشیدی برابر با 9 دسامبر 1969 میلادی آغاز شد، زمانی که نخستین شورلت شِوِل RPO LS6 SS از خط تولید در کارخانه بالتیمور خارج شد. یکی از مدیران جنرال موتورز آن را به عنوان نمایش دهنده منطقه سفارش داد و زمانی که آن را دریافت کرد، متوجه شد که فردی دو یادداشت را روی برگه خط تولید نوشته است : «شغل خلبانی» و «اگر بال داشت، پرواز می کرد.» که مورد دوم شاید درست باشد.
ویژگی هایی ممتاز و بی مانند شورلت شِوِلThe pilot RPO LS6
درست زیر کاپوت یک موتور 454 سی توربو جت LS6 V8 قرار داشت که توان 450 اسب بخار قدرت در 5600 دور در دقیقه را داشت. به زودی گزینه توربو جت 454 با قدرت 460 اسب بخار ظاهر شد، زیرا شورولت برای بهبود ضعف های اساسی که صاحبان کوروِت گزارش داده بودند، تلاش می کردند که متوجه شدند یک کوپه سایز متوسط قدرت بیشتری دارد. با این حال، اعتقاد بر این است که رقم کارخانه مبنی بر قدرت 450 اسب بخاری شورلت شِوِلLS6 فقط برای ترخ بیمه، کمتر اعلام شده است.
شِوِل Pilot LS6 در حراج به فروش می رسد
وقتی همه چیز گفته شد و انجام شد، شورولت تنها 4475 دستگاه از مدل RPO LS6 را برای سال 1349 ش ( 1970 م) تولید کرد. شورلت شِوِلThe pilot RPO LS6 در سال 1389 ش ( 2010 م) تحت بازسازی کامل قرار گرفت. بازسازی و طراحی توسط MuscleCar در ایلینوی، که در بازسازی LS6 تخصص دارد، انجام شد. بازسازی خودروی شورلت شِوِلThe pilot RPO LS6 را به وضعیت خط مونتاژ بازگرداند.
حراج جذاب شِوِل Pilot LS6
خودرو شورلت شِوِلThe pilot RPO LS6 بازسازی شده، در روز 30 مرداد 1390 ش (21 آگوست 2011 م) با قیمتی بیش از صد و هشتاد هزار دلار ( دقیقاً 181500 دلار) در یازدهمین حراج سالانه ای در مونتری کالیفرنیا چکش حراج خورد. با توجه به اینکه قیمتهای شورلت شِوِل معمولی در حال حاضر به آن ترخ رسیده است، تعجب آور نیست که این خودرو پنج برابر قیمت امروزی فروش کرده است. تصویرهای خودرو را در بالا می ببینید.
مترجم : حسین توکلی