جستجو

رسانه اختصاصی صنایع و صنوف خودرویی

رسانه اهل فن

تاکنون چند شناسه کالا در بخش لنت ترمز ثبت شده است؟

قطعات خودرو با توجه به اجرایی شدن طرح شناسه کالا و آغاز برخوردها از 15 مرداد ماه از سوی سازمان تعزیرات و دستگاه‌های نظارتی برای بررسی شرکت‌های فعال در این طرح به بررسی تعداد شناسه کالا صادر شده در بخش قطعات خودرو و لوازم یدکی پرداخته است.

 

لنت ترمز

لنت ترمز به عنوان یکی از کالاهای لوازم یدکی که اهمیت زیادی نیز در امنیت خودرو دارد و شرکت‌های متعددی در بخش تولید و بازرگانی آن فعال هستند و عمده آن نیز در داخل کشور تولید شده و در بخش خودروهای تجاری معمولا واردات صورت می‌گیرد یکی از مواردی است که خبرنگار ماهنامه قطعات خودرو به بررسی شناسه کالاهای صادر شده در بخش پرداخته است.

 

ایرانلنت

ایرانلنت به عنوان یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های فعال در حوزه لنت ترمز در سال 1341 تاسیس شده و همواره به عنوان یکی از معتبرترین برندهای ایرانی در حوزه لنت ترمز فعالیت داشته است.

 

ایرانلنت به عنوان یکی از شرکت‌های پیشتاز در درج کد شناسه کالا تاکنون بیش از 384 قلم کالا شامل لنت‌های کفشکی، کلافی و کلاچ را در این سامانه ثبت کرده و بر اساس اطلاعات ثبت شده محصولات این شرکت در دو بخش خودروهای سواری و تجاری تقسیم شده و سبد کاملی از محصولات خودروهای تجاری را دارد و لنت کشنده، کامیون، کامیونت، اتوبوس و مینی‌بوس را نیز تولید می‌کند.

 

چند سالی است که شرکت ایرانلنت به موضوع لنت ترمز لوکوموتیو قطار هم ورود داشته و سازنده ماشین آلات و قالب‌های مورد نیاز برای صنعت لنت ترمز است. آمارها نشان می‌دهد ایرانلت متنوع‌ترین محصولات را بین شرکت‌های تولیدی لنت در کشور دارد.

 

آمارها در سامانه جامع تجارت از بخش لنت چه می‌گوید؟

گفتنی است تاکنون در سامانه جامع تجارت در لنت ترمز داخلی یا خارجی دقیقا 6389 کد شناسه کالا منحصر به فرد تولید شده که با بررسی خبرنگار قطعات خودرو عمده آن محصولات تولید داخلی و در بخش کالای وارداتی اکثرا چینی هستند. گفتنی است به نظر می‌رسد اکثر محصولات داخلی لنت ترمز مخصوص خودروهای سواری بوده و در حوزه خودروهای تجاری محصولات وارداتی به کشور سهم بیشتری را به خود اختصاص داده‌اند.

 

از 6389 کدشناسه کالا صادر شده در این بخش، خودروهای سواری نیز اکثرا مربوط به خودروهای پژو و پراید بوده و همچنین چندین شرکت ایرانی نیز با نام برند خارجی اما در کشورمان تولیدات خود را انجام می‌دهند. در بخش خودروهای تجاری شرکت‌های بزرگی همچون بهمن، محصولات را داخلی سازی کرده و با برند خارجی که عموما چینی بوده و کالای خود را در خط تولید یا به بازار عرضه می‌کند.

 

ایساکو و سایپا یدک 

ظاهرا در این مرحله از طرح شناسه کالا سایپا یدک و ایساکو کدشناسه کالایی در سامانه جامع تجارت نداشته و استعلام اصالت کالای این دو شرکت از سامانه‌های داخلی آن‌ها باید صورت گیرد، در این خصوص چند وقت قبل پیروی منش معاون سازمان صمت استان هرمزگان به باشگاه خبرنگاران جوان گفته شهروندان با نصب اپلیکیشن ایساکو، ارسال کد رهگیری و شناسه کالا به شماره خاص این شرکت اصالت کالای این شرکت‌ها را بررسی و از روش‌های تعبیه شده در سامانه جامع تجارت برای استعلام اصالت کالای دیگر شرکت‌ها اقدام کنند که این خود موضوعی است که مسئولان باید نسبت به آن پاسخگو باشند.

 

بازاریان باید با کالاهای موجود در انبار خود چه کنند؟

بسیاری از فروشگاه‌هایی که وابسته یا به نوعی نمایندگی یکی از شرکت‌های تولیدکننده هستند در چند روز اخیر محصولات خود را شناسه‌دار کرده‌اند اما بسیاری از کسبه بازار که کالای خود را به صورت واسطه‌ای خریداری کرده و در انبار خود دارند همچنان از موضوع بی‌اطلاع بوده و دستورالعمل خاصی نیز برای شناسه‌دار کردن کالا در سطح کالای موجود در بازار وجود ندارد.

 

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

آخرین اخبار