یکه فلاح رئیس هیات مدیره و مالک گروه صنعتی چکاد در خصوص پروژه YP110 گفت: « اصل این پروژه در واقع قرار بود با دوو شروع شود، چکاد در ابهر برای دوو ساخته شد که بدنه خودروهای سیلو و ماتیز را در ایران تولید کند که با تحریم اولیه آمریکا پروژه متوقف شد، بعد از آن ما قطعهساز شدیم و از ظرفیت ایجاد شده بر اساس نیاز خودروساز برای آنها بدنه تولید کردیم.»
وی ادامه داد: «این پروژه از نظر زیرساختی، دانش فنی و اشتغال در سطح ملی و استانی مطرح است و در صورت راه اندازی این پروژه قطعا از نظر اشتغال زنجان و استانهای همجوار را متحول خواهد کرد و من بسیار به این پروژه امیدوارم هستم.»
یکه فلاح ادامه داد: « از نظر من این یک پروژه بین المللی است، این پروژه در واقع با نگاهی حرفهای آغاز شده و سعی شده با فکر پیش بریم تا نارساییهایی در راه پیش نیاید و همه مراحل را بر اساس استانداردهای بینالمللی پیش ببریم.»
وی در خصوص رشد استان زنجان در حوزه پرورش متخصصین گفت: « در 23 سال گذشته یکی از مشکلات اساسی ما این بود که متخصص خوب در زنجان نبود و زمانی که هم بر کار مسلط میشدند از استان میرفتند؛ در این نمایشگاه متخصصین خوبی هم مراجعه کردند که نشان از رشد استان در این حوزه دارد.»
وی با اشاره به حضور استاندار زنجان در غرفه چکاد گفت: « امروز در حاشیه نمایشگاه با استاندار زنجان صحبتهایی انجام و ایشان بسیار شخصیت خوبی داشتند و باید در قالب یک تفاهمنامه روشن و شفاف خواستههای ما و خواستههای استان مطرح و گنجانده شود.»
وی در این خصوص ادامه داد: « این پروژه در اول راه با سرمایه شخصی و مشکلات پیش رفت اما الحمدلله امروز شرایط خوبی داره و ما این باور ترس که برای تولید خودرو در بخش خصوصی است را شکستهایم.»
وی با اشاره به مشارکت همه متخصصین در طراحی این پروژه گفت: « دانشگاه علم و صنعت و مرکز طراحی خودروسازها و تمام کسانی که تجربه این کار را دارند در حوزههای تخصصی، طراحی و اجرایی پای کار هستند در این پروژه مشارکت داشتند.»
وی با اشاره قوای محرکه YP110 گفت: « به غیر از بحث خودروی پاک و الکتریکی برای پیشرانههای بنزینی سه پیشرانه در نظر گرفته شده که شامل سه سیلندر T1 و میتسوبیشی است که در چین تولید شده و TU5 ایرانخودرو است و در این حوزه ما به دو حوزه توجه داریم یکی زنجیره تامین و دیگری کنسرسیوم تامین مالی است که امیدواریم هیچ خللی در راه اتفاق نیافتد.»