ویلیام استینوی از یک خانوادۀ پیانوساز، حق ساخت خودروهای دایملر در ایالات متحده را چنین روزی در سال 1888 از آن خود کرد. این اولین ورود یک خودروساز اروپایی به آمریکا بود.
ویلیام 53ساله که در آلمان به دنیا آمده و در 15سالگی به ایالات متحده مهاجرت کرده بود، در سفری به زادگاهش با دایلمر ملاقات کرده بود. او با یکی از مهندسان معتمد دایلمر، ویلهلم میباخ، آشنایی داشت و به نظر میآید این ارتباط را او بین استینوی و دایملر ایجاد کرد. ویلیام در یادداشتهای روزانه سفرش نوشته «گفتوگویی طولانی با دایملر داشتم».
استینوی که علاقه زیادی به خودرو داشت، کار کمپانی دایلمر موتور را با واردات قایقها و کامیونها دایملر و دیگر تجهیزات دایلمر به بازار آمریکای شمالی و از 1891 با تولید موتورهای دایلمر آغاز کرد. هدف کمپانی دایلمر موتور که در لانگآیلند نیویورک تأسیس شده بود، تولید موتورهای ثابت و دریایی عنوان شده بود، نه تولید کامل موتورها.
فروش موتورهای دایملر آمریکایی سال 1893 با حضور کمپانی استینوی در نمایشگاه جهانی شیکاگو افزایش پیدا کرد. ویلیام استینوی برنامههای بلندپروازانهای برای گسترش خودرو در ایالات متحده داشت.
او در مصاحبه با یک روزنامه میگوید: «خودرویی که ما میخواهیم برای بازار آمریکا تولید کنیم، میتواند 2 تا 4 نفر را جابهجا کند و موتورش بین دوونیم تا سهونیم اسب بخار قدرت داشته باشد. هر خودرو دارای 4 سرعت از 3ونیم تا 14 مایل در ساعت خواهد بود. هزینه سوخت این خودرو در ساعت حدود یک سنت خواهد بود.»
بیشتر درباره تاریخ خودرو:
۱۲ مهر ۱۲۹۵ | ۴ اکتبر ۱۹۱۶ | مدرسه تجارت فورد تأسیس شد
۱۱مهر ۱۳۴۰ | ۳ اکتبر ۱۹۶۱ | اتحادیه کارگری در برابر فورد اعتصاب کرد
۹مهر ۱۲۸۷ | یکم اکتبر ۱۹۰۸ | فورد مدل تی رونمایی شد
۲مهر ۱۳۰۵ | ۲۵ سپتامبر ۱۹۲۶ | هنری فورد هفته کاری را پنجروزه کرد
۹مهر ۱۳۲۶ | دوم اکتبر ۱۹۴۷ | فرمولیک به مسابقات اتومبیلرانی اضافه شد