پیتر پل شیلوفسکی، طراح گایروکار (gyrocar)، روز 27 نوامبر 1913 اولین نمونۀ این محصول را در کارخانه وولسلی در بیرمنگام انگلیس امتحان کرد.
تفاوت دوچرخبرقی با دوچرخه یا موتورسیکلت در این است که تعادلش با یک یا دو گردشنما (ژیروسکوپ) تأمین میشود. گایروکار شیلوفسکی یک موتور سی5 از شرکت وولسلی با 16تا20 اسببخار توان داشت که قطرش 90 میلیمتر و ارتفاعش 121 میلیمتر بود. این موتور جلوی یک رادیاتور برای راندن چرخهای عقب از طریق یک کلاچ و گیربکس معمول سوار شده بود. ترمز انتقالی بعد از گیربکس تعبیه شده بود و روی خود چرخها ترمزی نبود. این خودروی دوچرخ 2تن و 750 کیلوگرم وزن داشت و شعاع گردشش خیلی زیاد بود.
14 سال بعد از این گایروکار شیلوفسکی، با سرمایهگذاری 12هزارپوندی لویی برنان، دوچرخ برقی نسبتاً موفقتری ساخته شد که موتورهای الکتریکیاش 24 وات توان داشتند.
۶ آذر ۱۲۹۲| ۲۷نوامبر ۱۹۱۳| گایروکار به مرحلۀ آزمون رسید
- تاریخ انتشار :
- نظرات : بدون نظر
- دسته بندی : اخبار, مصاحبه و گفت و گو
- شماره خبر : 27803
- برچسب ها : تاریخ, تاریخ خودرو, قطعات خودرو
فهرست مطالب