اولین خودروی تولیدی در بزرگترین کارخانه تویوتا در جرجتاون کنتاکی سال 1988 هم یک کمری سفید بود. این کارخانه طی پنج سال، رشدش را با 4هزار و هفتصد نفر نیروی کار به جایی رسانده بود که جایزه طلایی کیفیت را دو بار به دست آورد. فوجیو چو، مدیر کمپانی تویوتا موتور سال 1993 در جمع همکارانش گفته است: «رسیدن به یک میلیون خودرو دستاورد همۀ شماست، اما مهمترین دستاورد این است که به این مرحلۀ مهم در حالی رسیدهاید که کیفیت، هدف اول شماست.»
کمپانی تویوتا موتور سال 1983 کمری را به عنوان جایگزینی برای کرونا سدان معرفی کرده بود. تویوتا راه پرچمدارش یعنی کریسیدا را دنبال کرد و کمری که هم جادار و هم بادوام بود بهسرعت پرفروش شد. حالا هوندا آکورد و تولیدات داخلی ایالات متحده در رقابت با تویوتا کمری قرار گرفته بودند. اواخر دهه 1980 کمری که دیگر پرفروشترین محصول تویوتا بود، با اندازهای بزرگتر، یک موتور 16 سوپاپ 4 سیلندر و توان بسیار بیشتر از مدل قبلی، بازطراحی شد. البته سال 1992 هم کمری دوباره مطابق مد روز با سایز متوسط و همان کارآیی اصلی بازطراحی شد.