در مرداد 1307، خودرو پلیموث به عنوان آغازی بر فرآیند ورود شرکت کرایسلر به بازار خودروهای ارزانقیمت رونمایی شد. امری که به لطف مقرون به صرفه بودن قیمت پلیموث، به موفقیتی سریع و عظیم تبدیل شد. این موفقیت پلیموث باعث شد که کرایسلر ، داج و دسوتو نیز از بحران مالی رکودبزرگ آمریکا به سلامت عبور کنند. تا سال 1310 این برند در رتبه سوم پرفروشترین خودروها در ایالات متحده آمریکا قرار گرفت.
در اواخر دهه 1340 با کم شدن تولید و منحصرشدن خط تولید پلیموث به یک محصول، و نیز با اشتراک گذاری ویژگیهای خاص آن با دیگر محصولات کرایسلر، فروش پلیموث نیز شروع به کاهش کرد. تجدید حیات دوباره پلیموث در دوران محبوبیت خودروهایی با موتورهای پرقدرت، با رونمایی از مدلهای پرقدرتی مانند Cuda وRoad Runner ، ممکن شد و بار دیگر تواناییهای این برند را بهرخ کشید اما به قول معروف « متأسفانه، عشق برای همیشه دوام نخواهد داشت.»
در اواسط سالهای 1370، فقط چهار مدل مینیون ویجر، نئون، بریز و پرولر محصولات برند پلیموث شناخته میشدند. در این دوره بود که فروش برند پلیموث به ندرت از 200 هزار دستگاه در سال فراتر میرفت. در نهایت همین امر منجر به آغاز بحث و گفتگوهایی در داخل شرکت برای کنارگذاشتن و توقف تولید برند پلیموت شد. در پایان سال 1378 کرایسلر رسماً اعلام کرد که در آینده نزدیک خطتولید پلیموث را متوقف خواهد کرد. کرایسلر به گفته ی خود پایبند بود و در چنین روزی در سال 1380، آخرین پلیموث – که یک نئون نقرهای بود- برای همیشه خط مونتاژ را ترک کرد.