9 تیر 1332 در چنین روزی، وقتی نخستین دستگاه خودرو شورولت کوروِت از خط مونتاژ جنرال موتور در فلینت میشیگان بیرون آمد و روانه بازار شد، صنعت خودرو برای همیشه تغییر کرد. شورولت کوروِت که برای اولینبار رونمایی شد، نخست توسط هارلی ارل -طراح مشهور خودرو – به عنوان خودرویی رویایی طراحی شده بود. خودرو شورولت کوروِت در فروردین سال 1332 و در جریان برنامهسالانه جنرالموتورز در هتل والدورف آستوریای شهر نیویورک و در حضور همه اعضا، به عنوان مدل اولیه خودروی اسپرت شیشه ای، به عموم عرضه و معرفی شد. اما به دلیل تقاضای کم و عدم استقبال مردم، تعداد زیادی از آن تولید نشد.
در سال 1332 فقط 300 دستگاه شورولت کوروِت تولید شده بود که هر یک از آنها دارای بدنه ای سفید با فضای داخلی قرمز و قسمت فوقانی سیاه بودند. بدنه و فضای داخلی از فایبرگلاس ساخته شده بود و شامل یک پیشرانه میشد که از شش سیلندر شویز بلوفلیم، سیستم انتقال قدرت دو-سرعتی پاورگلاید و ترمزهای دروم تشکیل شده بود. البته تولید آن در سال 1333 به 3640 دستگاه افزایش یافت، اما میزان فروش بالا نرفت و سرعت فروش آنها نیز بسیار کند بود که عدم استقبال بازار از این محصول را نشان میداد. بنابراین کارشناسان خودرو دلیل این فروش ناامیدکننده را به کارکرد ضعیف شورولت کوروِت نسبت دادند. همین امر باعث شد تا مدیران جنرال موتورز به فکر خارج کردن کوروِت، از خط تولید خودروهای شورولت باشند.
در سال 1334 معرفی فوردتاندربرد که خودرویی با دو صندلی محسوب میشد، برای بازطراحی و نوسازی و تغییرشکل کوروِت، فشار بیشتری بر مدیران جنرالموتورز و مقامات شورولت وارد کرد که در نتیجه آن، خط تولید شورولت کوروِت به کار ادامه داد.
در سال 1334 نیز، تصمیم مدیران جنرال موتورز مبنی بر ادامه تولید شورولت کوروِت بهاین امر منجر شد که مدل وی8 – شورولت کوروِت با یک موتور وی8، که کارکرد و سرعت خودرو را بسیار بهتر میکرد- در دسترس عموم قرار بگیرد. اما با وجود این تغییرات مهم، در سال 1334 فقط 700 دستگاه شورولت کوروِت ساخته شد، زیرا که هنوز بسیاری از مدلهای 1333 فروش نرفته و در نمایندگیها موجود بودند. به مرور زمان، علاوه بر قدرت و سرعت خودرو، فروش آن نیز رشد کرد و این موفقیت بزرگ، باعث شکوفایی شورولت کوروِت شد و موقعیت آن را به عنوان اتومبیل اسپورت آمریکایی تقویت کرد.