قطعات خودرو

حضور ال‌جی دیسپلی در صنعت خودروسازی از سال 2023

ال جی

عرضه‌ی  نمایشگرهای نوآورانه‌ی خودرویی ال‌جی دیسپلی در نمایشگاه CES 2023 (الکترونیک در لاس‌وگاس)

چند روز پیش، ال‌جی دیسپلی (LG Display) (شرکت الکترونیکی کره‌ای که بزرگترین تولیدکننده صفحات ال‌سی‌دی در جهان به‌شمار می‌آید) اعلام کرد که به طور رسمی محصولات خط تولید نمایشگر داخلی خودرو خود را در اوایل سال 2023 در نمایشگاه CES عرضه خواهد کرد و در آینده به توسعه نمایشگر و قطعات الکترونیکی برای خودرو ادامه خواهد داد.

ال‌جی دیسپلی (LG Display)  برای اولین بار یک غرفه مخصوص نمایش محصولات مرتبط با خودرو راه اندازی کرد تا انواع محصولات خود را برای خودروهای آینده نمایش دهد و به این ترتیب نظر تولید کنندگان قطعات الکترونیکی خودرو و مشتریان خودرو در سراسر جهان را جلب نماید. همچنین در این نمایشگاه از انواع محصولات نمایشگر خودرویی مناسب برای خودروهای آینده رونمایی می شود، این محصولات مجهز به فناوری های مخصوص ال‌جی دیسپلی مانند P-OLED (OLED پلاستیکی)، LTPS (سیلیکون پلی کریستال با دمای پایین) و … هستند که می تواند اندازه فوق العاده بزرگ، مصرف انرژی کم، روشنایی فوق العاده بالا و طراحی متفاوت را ارائه کند.

 

حتما بخوانید : افزایش ۲ برابری ارز واردات خودرو در بودجه ۱۴۰۲

 

در میان آنها، پنل P-OLED به جای لایه‌ی شیشه‌ای که در گذشته استفاده میکرد، از یک لایه‌ی الاستیک پلاستیکی استفاده میکند. این می تواند ضمن ارائه‌ی کیفیت تصویر عالی، ویژگی‌های سبک بودن و قابل خم شدن با طراحی منحنی ارگونومیک‌تری را ایجاد کند. در پنل ال‌سی‌دی فعلی، از سیلیکون پلی کریستال با دمای پایین (LTPS) استفاده میشود که از نظر اندازه‌ی بزرگ و وضوح بالا دارای مزایای بی نظیری است.

علاوه بر این، ال‌جی بسیاری از فن‌آوری‌های نوآورانه نمایشگر داخل خودرو مانند دسته ابزار سه بعدی بدون عینک و فناوری کنترل زاویه دید را به نمایش می‌گذارد که تجربه سواری بی‌سابقه‌ای را برای مسافران فراهم می‌کند.

حتما بخوانید : قیمت لاستیک خودرو در ۱۰ دی ۱۴۰۱

 

شایان ذکر است ال‌جی دیسپلی سیستم جدید صوتی خودرو را نیز به نمایش می‌گذارد که تجربه سرگرمی داخل خودرو را افزایش می‌دهد، و برنده جایزه نوآوری نمایشگاه CES 2023 شد، مثل یک فیلم هیجان انگیز و محرک است که به طور انحصاری توسط ال‌جی دیسپلی ساخته شده است، یک صفحه ارتعاشی نامرئی برای انتشار صدا، در پنل نمایشگر یا سایر قسمت‌های دیگر خودرو تعبیه شده و می تواند کیفیت صدای فوق العاده بالایی را ارائه دهد.

جین بینگ‌کیو (Jin Bingqiu)، مدیر گروه بازرگانی محصولات خودرویی ال‌جی دیسپلی، گفت: «ال‌جی دیسپلی در زمینه توسعه و تکمیل نمایشگر خودرو که قسمت اصلی خودروهای آینده است، به نوآوری با مزیت‌های فنی و ایده گرفتن از تجارب مشتریان ادامه می‌دهد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *