جستجو

رسانه اختصاصی صنایع و صنوف خودرویی

رسانه اهل فن

رسانه اهل فن

شورش مشتریان انگلیسی علیه تسلا: واکنش‌های سیاسی و کاهش فروش

در پی واکنش‌های سیاسی علیه ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، رانندگان انگلیسی بسیاری از خودروهای تسلا را به فروش گذاشتند.

افزایش چشمگیر تعداد تسلاهای دست دوم در بازار آنلاین

براساس داده‌های سایت Auto Trader، تعداد خودروهای تسلا دست دوم تبلیغ‌شده در بازار آنلاین انگلستان به شکل چشمگیری افزایش یافته است. در ماه فوریه، تعداد ۴۸۲۲ تسلا در این سایت عرضه شد، که این میزان نسبت به ژانویه با ۴۶۳۹ دستگاه، افزایش قابل‌توجهی داشته است. به‌ویژه، تعداد تسلاهای عرضه‌شده در فوریه، نسبت به دسامبر با افزایشی ۳۶ درصدی و نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۷۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

رقابت فزاینده و مشکلات تسلا در بازار خودروهای الکتریکی

این در حالی است که تسلا در میان تولیدکنندگان خودروهای الکتریکی با رقابت فزاینده‌ای روبه‌روست. علاوه بر این، نزدیکی ایلان ماسک به دونالد ترامپ و حمایت از احزاب راست افراطی در اروپا، موجب ایجاد اختلاف‌نظرهایی در میان مشتریان شده است.

افزایش عرضه و کاهش قیمت خودروهای تسلا

با افزایش تعداد تسلاهای دست دوم عرضه‌شده در بازار آنلاین، شاهد کاهش قیمت‌ها نیز بوده‌ایم. به‌طور مثال، قیمت یک «مدل ۳» سه‌ساله در فوریه ۲۰۲۵ به طور متوسط به ۲۰ هزار و ۸۸۷ پوند رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل، کاهش ۱۷ درصدی را نشان می‌دهد.

کاهش فروش و افت سهام تسلا

سهام تسلا در سال جاری بیش از ۳۰ درصد کاهش یافته و فروش این برند در بازارهای مختلف با افت قابل‌توجهی روبه‌رو شده است. ارقام اخیر نشان می‌دهند که سفارش‌ها در آلمان ۷۶ درصد، در استرالیا ۷۲ درصد و در چین ۴۹ درصد کاهش یافته است.

افزایش فروش تسلا در انگلستان: رشد ۲۱ درصدی در فوریه

با این حال، فروش تسلاهای جدید در انگلستان در فوریه ۲۱ درصد افزایش داشته است. این افزایش غیرمعمول به دلیل تقاضای بالا برای خودروهای الکتریکی بوده که خریداران به منظور اجتناب از افزایش مالیات بر خودروهای جدید الکتریکی، اقدام به خرید کرده‌اند. اما این افزایش نسبت به فروش کلی خودروهای برقی که رشد ۴۱.۷ درصدی داشته، کندتر بوده است.

کاهش برتری تکنولوژیک تسلا در بازار خودروهای الکتریکی

طبق گزارشات، خودروهای تسلا اکنون با کاهش تقاضا روبه‌رو هستند، زیرا برتری تکنولوژیک آنها نسبت به رقبا کاهش یافته است. علاقه به تسلا پس از انتخابات نوامبر ۲۰۲۴ آمریکا به‌طور چشمگیری کاهش یافته و فروش این برند در سه ماه اخیر نزولی بوده است. در گذشته، تسلا به عنوان پیشرفته‌ترین برند از نظر فناوری شناخته می‌شد، اما در حال حاضر شاهد کاهش علاقه به آن هستیم.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

آخرین اخبار