قطعات خودرو

کمبود نقدینگی و نیروی کار دو معضل اصلی شرکت

شرکت کیمیا فیلتر تولیدکننده فیلتر هوا و روغن انواع خودروهای سبک و سنگین و ماشین آلات صنعتی و کشاورزی است که به جهت استفاده از بهترین مواداولیه و بالاترین تکنولوژی روز دنیا قابلیت رقابت‌ پذیری بسیار خوبی در داخل کشور و بازارهای جهانی دارد، این درحالی است که کیمیا فیلتر در تولید انواع و اقسام مختلف فیلتر در ایران باسابقه بوده و با توجه به امکانات فنی، توان پرسنلی و با تکیه بر دانش فنی خود تا کنون انواع فیلترهای مورد نیاز صنایع خودروسازی و مصرفی در کشور و همچنین فیلترهای صنعتی مورد نیاز صنایع بزرگ را طراحی و تولید کرده است.

 

 

غلام حسن دهقانی مدیر عامل شرکت فیلتر کیمیا درخصوص نحوه فعالیت و آغاز به کار این شرکت گفت: این شرکت با اتکاء به سال‌ها تجربه موفق و دارا بودن سیستم تضمین کیفیت مناسب، توان طراحی، تولید و آزمون انواع هواکش روغنی هواکش خشک، فیلتر هوا، فیلتر روغن، قطعات یدکی هواکش و انواع فیلترهای اسپرت و ارائه خدمات فنی و مهندسی شامل انواع خدمات آزمایشگاهی و ساخت تجهیزات و مواد آزمایشگاهی بر اساس استانداردهای معتبر را دارا بوده و کیمیا فیلتر با استفاده از مواد اولیه مناسب و روش‌های تولید نوین، ساخت محصولاتی با کیفیت برتر را سرلوحه امور خود قرار داده و با این کار گامی بسوی کاهش استهلاک دستگاه‌ها و ماشین آلات صنایع در شرکت‌های کوچک و بزرگ و همچنین کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری خودروها برداشته است.

 

 

دهقانی افزود: کاراصلی این شرکت ساخت و تولید انواع فیلترهای خودرو شامل فیلتر خودروهای سبک، سنگین، نیمه سنگین، فیلترهای صنعتی هیدرولیک، فیلترهای پیچی، فیلترهای کشاورزی، صنعتی و راه‌سازی است. همچنین تهیه فیلتر هوای سبک، سنگین، صنعتی، سنگ فیلتر و هر چیزی که در رابطه با فیلتر باشد را ساماندهی می‌کند و اینک نزدیک به 22 سال است که شرکت ما سابقه درخشانی دراین عرصه دارد.

 

 

او درخصوص ایمنی‌های زیست محیطی محصولات این شرکت بیان کرد: پیشرفت هر چه بیشتر صنعت باعث افزایش آلودگی‌های زیست محیطی از جمله آلودگی‌های هوا، آب، خاک و خصوصا مواد خوراکی می‌شود اما با تولید فیلتر‌های صنعتی هوا گام اولیه‌ای در جهت جلوگیری از آلودگی زیست محیطی صورت گرفت و صافی‌ها با قدرت جداکنندگی، هوای صاف، تمیز و همچنین قدرت تفکیک مواد آلاینده از آب و گرفتن ذرات معلق از آن، گام بزرگی در جهت تصفیه آب و هوا برداشته و این صنعت گامی در جهت جلوگیری از آلودگی محیط زیست برداشته است.

 

 

دهقانی درخصوص ارتباط این شرکت با صنایع دیگر گفت: فیلترها به دلیل تنوع بسیار و انواع مختلفی که دارند به نوبه خود به مواد اولیه متنوعی نیاز دارند که این خود باعث ارتباط این صنعت با صنایع دیگر شده و دارای چنان گستردگی و اقلام مختلفی است که افزایش هر چه بیشتر آن رابطه مستقیم با افزایش تولید صنایع مادر و حتی صنایع خدماتی دارد و در رابطه با صنعت خودروسازی با تنوع بسیار و گستردگی پیچیده بوده که برای مثال صنایع مادر از جمله تولید سلولز کاغذی، پودرهای پلاستیک پتروشیمی، رزین‌ها، صنایع تولید فولاد و ورق و همچنین صنایع چسب، پلیمر و مواد کربنات یا پودرهای پرکننده بوده و همچنین صنایع خدماتی مرتبط از جمله برشکاری، چسب‌سازی، پرس‌کاری و فروشگاه‌های عرضه محصولات کارتن سازی است.

 

 

او درمورد مشکلات این شرکت یادآور شد: در سالهای اخیر عمده‌ترین مشکلاتی که با آن دست به گریبان بودیم در درجه اول مشکل نقدینگی بوده و دومین مشکل حل مسئله کارگران است. مشکل نقدینگی  ما را به سمت تورم سرسام‌آور رهنمون می‌کند. جنس کالاهای ما با کیفیت بوده و مواد اولیه ما خارجی است و 90 درصد از کشور های چین و ترکیه وارد می شوند. همین مسئله باعث افزایش ناگهانی قیمت شده چرا که قیمت‌ها به دلار بوده و نوسان قیمتی دراین روزها زیاد است.

 

 

از سوی دیگر کمبود نقدینگی دیگر معضل این شرکت است که هم تورم ایران در آن دخیل است و هم کمبود نیروی کار باعث شده تا تعداد افرادی که در حال حاضر در شرکت مشغول به کار باشند از نظر فنی استعداد کافی را نداشته و اکثر نیروی کار بدون تجربه و فاقد آموزش لازم هستند که این مسئله مانع تولید و پیشرفت خواهد شد.

 

 

دهقانی در رابطه با تاثیر تحریم‌ها بر فعالیت شرکت گفت: متاسفانه با وجود تحریم تلاش کردیم کار شرکت را با آن تطبیق دهیم اما برخی از گرانی‌های کمرشکن که متاثر از بالا رفتن نرخ دلار است و ربطی به تحریم ندارد نیز مزید برعلت شده که امید می‌رود با توافقات برجام این مشکلات کم رنگ‌تر شود.

 

 

دهقانی درمورد دیگر فعالیت های این شرکت گفت: این شرکت در جهت ارتقای هر چه بیشتر محصولات و بالا بردن کیفیت فیلترها با ایجاد طرح جانبی در کنار تولید صافی سعی کرده تا حد امکان مواد اولیه رزین و چسب هایی که به صورت فنی و اختصاصی بوده را نیز تولید و تا بالاترین حد امکان کیفیت آن را ارتقا دهد. چسب‌ها و رزین‌های تولیدی در حد مطلوب و مورد تایید بوده و در کنار تولید فیلتر خود یک خط جداگانه‌ای برای دیگر تولیدکنندگان است. یکی دیگر از اهداف شرکت در توسعه این کار بهره‌گیری و ساخت مواد و کاهش هزینه‌های بالای تهیه این مواد و جدای از آن کاهش هزینه‌های حمل و نقل و هزینه‌های جانبی بوده و با این کار هدف بزرگی را که کاهش هزینه‌ها و سود هرچه بیشتر شرکت است.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *