قطعات خودرو

آینده‌ای مبهم با قوانین دست و پاگیر

شرکت پاس صنعت پرتو با سابقه ای بیش از 26 سال در زمینه تولید قطعات جلوبندی خودرو از تولید کننده های موفق استان البرز است. علی رضایی مدیر و مالک این گروه تولیدی با تاکید بر این که از روز اول به دنبال تولید قطعات با کیفیت بالا و جلب رضایت مشتری ها بوده، می گوید: شعار مجموعه پاس صنعت پرتو، “ما در کیفیت پیشرو هستیم” است که برای تحقق این شعار باید از تکنولوژی و دانش روز استفاده کنیم. تولید در گذشته به صورت سنتی و دستی انجام می شد اما امروزه با استفاده از دستگاه های تمام اتوماتیک انجام می شود برای همین ما همواره سعی می کنیم از تکنولوژی روز استفاده کنیم.

 

وی افزود: مجموعه ما از سال 1374 با تولید قطعات ضربه گیر و دسته موتور خودروهای پژو 405 و پیکان که جزو مجموعه قطعات جلوبندی خودرو هستند، کارش را آغاز کرد و امروز با افتخار می گویم که در حال حاضر 120 قلم کالا از مجموعه قطعات لوازم جلوبندی خودرو مانند گردگیر جعبه فرمان، گردگیر پلوس، بوش و طبق و دیگر محصولات مرتبط را به صورت صفر تا صد تولید می‌کنیم. تولید روزانه ما50 هزار قطعه بوده و پتانسیل افزایش این رقم را به 80 هزار قطعه در روز داریم. البته باید بگویم که هیچ نوع حمایتی در هیچ زمانی از ما نشده و تنها به لطف خداوند و همت و پشتکار تمامی افراد مجموعه وابسته هستیم.

 

علی رضایی گفت: در طی بیش از 26 سال فعالیت، ما 3 مرحله جهش و گسترش در نوع کارمان را تجربه کرده‌ایم که عبارتند از استانداردسازی و استقرار سیستم مدیریت کیفیت جهت همکاری با خودروسازان داخلی، افزایش سبد محصولات، ارتقا و افزایش فضا و زیرساخت‌های تولید از جمله نیروی کار، تجهیزات و ماشین آلات.

 

وی ادامه داد: ما سعی داریم با استفاده از با کیفیت‌ترین مواد اولیه داخلی و خارجی و رعایت کامل استانداردها و الزامات تعیین شده از سوی شرکت‌های خودروسازی، محصول خود را همواره مطابق استاندارد و سطح کیفی بالا تولید نماییم برای همین تمامی قطعات با کیفیت مشابه و یکسان تولید می‌شوند.

 

مدیر پاس صنعت پرتو در خصوص تهیه مواد اولیه مورد نیاز این مجموعه افزود: مواد اولیه را از معتبرترین شرکت‌های داخلی و خارجی که شامل صنایع مادر داخلی مانند فولاد سازی، پتروشیمی می شوند، تهیه کرده و در صورت نیاز به مواد اولیه با کیفیت خارجی، آنها را وارد می‌کنیم. دستگاه‌ها و ماشین‌آلات مورد نیاز در خط تولید را نیز هم از داخل کشور و هم از خارج تهیه کرده و به کار می‌گیریم.

 

وی در مورد طرح شناسه کالا گفت: در صورتی که این طرح فراگیر شده و به درستی اجرا شود، دیگر شاهد حضور کالاهای قاچاق و بی‌کیفیت (زیر پله‌ای) نخواهیم بود. این طرح می‌تواند باعث ارتقا و پیشرفت کیفی صنعت قطعه‌سازی کشور شود. قطعات تولیدی ما نیز در این فهرست است و کد شناسه برای تمامی آنها دریافت و ثبت کرده‌ایم.

 

علی رضایی ضمن اشاره به این که صنعت قطعه سازی خودرو برای بقا و رشد، نیاز به حمایت بیشتر مسئولین دارد، افزود: در صورتی که قوانین دست و پا گیر فعلی مانند مالیات 9 % ارزش افزوده و مالیات‌های کمر شکن باز بینی نشود و شاهد ادامه نوسان قیمت و کیفیت مواد اولیه باشیم، نمی‌توانیم آینده روشنی را برای این صنعت تصور کنیم. امیدوارم با درایت و حمایت مسئولین شاهد رونق تولید، شکوفایی اقتصادی و رشد اشتغالزایی در کشور باشیم.

فهرست مطالب

یک پاسخ به “آینده‌ای مبهم با قوانین دست و پاگیر”

  1. بسیار مصاحبه مفیدی بود و درد و دل تولید کنندگان قطعات خودرو را به درستی بیان نمودند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *