در ۸ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۳، شرکت سایپا محصولات خود را با افزایش قیمتهای چشمگیری مواجه کرد. بهطور میانگین، قیمت پنج مدل از خودروهای این شرکت حدود ۲۰ درصد افزایش یافته است. این افزایش قیمتها در شرایطی رخ داده که تورم عمومی در کشور ۲۱.۴ درصد و تورم وسایل نقلیه تنها ۷ درصد بوده است. چهار مدل از محصولات سایپا افزایش قیمتی بیش از ۲۰ درصد را تجربه کردهاند؛ از جمله شاهین G با افزایش ۳۶.۷ درصد و کوییک S با افزایش ۳۷.۸ درصد. این در حالی است که برخی خودروها مانند چانگان CS۵۵ پلاس تنها ۸ درصد افزایش قیمت داشتهاند.
در حالی که قیمت خودروهای سایپا بهطور چشمگیری از قیمتهای دستوری کارخانه فراتر رفته، این افزایش قیمتها نه تنها با تورم کلی همخوانی ندارد بلکه بیشتر از تورم وسایل نقلیه در کشور است. بهویژه مدلهایی مانند شاهین و اطلس، افزایش قیمتهای بالاتری نسبت به تورم کلی و تورم وسایل نقلیه داشتهاند. همچنین، این افزایش قیمتها بر بازار آزاد تأثیر زیادی گذاشته است، بهگونهای که فاصله میان قیمتهای کارخانه و بازار آزاد برای این خودروها بیشتر از گذشته شده است. این روند نشاندهنده شتاب بیشتر افزایش قیمت خودروها نسبت به سایر کالاها و خدمات در کشور است.