جستجو

رسانه اختصاصی صنایع و صنوف خودرویی

رسانه اهل فن

رسانه اهل فن

نگاهی به چانگان یونی کی (Changan Uni-K)

نگاهی به چانگان یونی کی (Changan Uni-K)

چانگان یونی کی با موتور توربو بنزینی 2000 سی سی و توان قدرت تولید ۲۲۶ اسب بخار و سیستم انتقال قدرت هشت سرعته خودکار ساخته شده توسط شرکت آسین ( Aisin)، برای اولین بار در پاییز ۲۰۲۰ در چین و تابستان گذشته در بازار روسیه به نمایش در آمد. البته به طور غیر رسمی مدل های هیبریدی هم عرضه شده اند. مدل دیفرانسیل جلوی Uni-K با تجهیزات بسیار غنی با هزینه 3 میلیون 320 هزار روبل، و مدل تمام چرخ محرک برخوردار از نسخه برتر فن آوری با 3 میلیون 580 هزار روبل قابل تهیه است. تجهیزات دیگری هم دارد از جمله: شش کیسه هوا، کنترل کروز تطبیقی، مجموعه ای از دستیاران الکترونیکی، تهویه صندلی های جلو و رینگ 21 اینچی.

توقف معنی ندارد و کسی که متوقف شود محکوم به فنا است و بنابراین آنها گرد هم آمدند و شاسی بلند مناسب و معقول با شبحی از یک کوپه زیبا را طراحی کردند. جایگاه راننده و فضای داخلی بزرگ است. این یک ایده جسورانه بود که موفق به اغوا کردن قوی ترین طراحان شد. برتراند باخ یکی از اعضای تیم طراحی است. طراح جسوری که نشان نسل اول برند پولو (Polo) را به زیبایی نقاشی کرد. میگوید این بار هم تمام تلاشم را کردم.
نسبت ها عالی بود. حتی دسته های جمع شدنی مثل چهار خروجی اگزوز در جای خود قرار دارند. تیم طراحان با استعداد و درخشنده هستند و میدانند که هر چیزی امکان پذیر است، جاهایی از کار بود که به نظر میرسید آزمایش ها نتیجه ی مثبت ندهد اما توقف در کار این تیم جایی نداشت.
جلو پنجره مشبک را به یک ماسک سوراخ تبدیل کنیم؟ وای!! این ایده ای عجیب و جسورانه است. چراغ های جلو خیلی کوچک هستند و چرخ ها برعکس، بزرگ یعنی نوزده و بلکه بیست اينچی هستند.
سپس طراحان داخلی به آنها پیوستند. آیا ميخواهید سه صفحه در یک قوس داشته باشيد؟ یا اینکه چهار صفحه در دو ردیف باشد؟ درباره ی فرمان، شناور از پایین یا بالا؟ یا هر دو؟ آدم دلش میخواهد بگوید فقط خواهش ميکنم بس نکنید و این خلاقیت را ادامه دهید.
در طراحی بسته های نرم افزاری از ایده های معمول استفاده نکردند، مثل صفحه ی تنظیم شیشه ها، دوربین، کنترل رانندگی و عایق سر و صدا. حتی در شیارها از روشنایی و تکرار کننده های نوبتی استفاده شد. محافظه کاران التماس کردند: کافی است اما طراحان آن را نشنیدند. با کمک دانشمندان سیستم کنترل خودکار رانندگی را پیشرفت دادند مثل سیستم حفظ اجباری حرکت در خط، سیستم کنترل حسی آب و هوا، نظارت بر تلفن همراه و کنترل صدا. همه ی این موارد باعث شد بازار یاب ها با صدای بلند تبلیغ را شروع کنند.
مهندسان بسیار متعجب هستند که یک شاسی بلند چهار سیلندر چگونه بیش از دو تن وزن دارد، مثل آئودی کیو۷ (Q7 Audi ) با موتور V6 دیزلی 3000 سی سی و دیفرانسیل مرکزی آهنی. یونی کی صفر تا صد زیر ده ثانیه دارد و ترمزهایش بعد از اولین کاهش اضطراری سرعت به راحتی عملکرد دارند. سیستم تعلیق قادر به حفظ تعادل چنین غولی در یک جاده بسیار ناهموار است.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

آخرین اخبار