جستجو

رسانه اختصاصی صنایع و صنوف خودرویی

رسانه اهل فن

گروه صنعتی چکاد تبدیل به قطب سوم خودروسازی کشور می‌شود؟

گروه صنعتی چکاد در حاشیه نمایشگاه صنعت خودروی زنجان از پروژه پیشرفته ساخت پلت‌فرم و همچنین رونمایی از نسخه یک به یک خودروی موسوم به پروژه YP110 رونمایی کرد.

استاندار زنجان در غرفه گروه صنعتی چکاد و در صحبت با رئیس هیات مدیره گروه صنعتی چکاد از جزئیات پروژه YP110 با خبر شده و با استقبال از فعالیت دانش بنیان این گروه صنعتی و پیشتازی این گروه گفت: « با آقای یکه فلاح صحبت‌های خوبی داشتیم و صنعت خودروسازی صنعتی مرز دانشی و پر اشتغال است و ما مشتاقیم این صنعت در استان مستقر شود.»

وی با اشاره به صنعت قطعه‌سازی : «ما به صنعت قطعات خودرو به صورت یک تصویر بزرگ نگاه می‌کنیم و دوست داریم مجموعه خودروسازی مانند چکاد در استان مطرح بشود و به طبع آن صنعت قطعات خودرو و زنجیره تامین آن نیز گسترش یابد.»

یکه فلاح رئیس هیات مدیره و مالک گروه صنعتی چکاد در حاشیه بازدید استاندار زنجان از غرفه گروه صنعتی چکاد در خصوص پروژه YP110 گفت: « اصل این پروژه در واقع قرار بود با دوو شروع شود، چکاد در ابهر برای دوو ساخته شد که بدنه خودروهای سیلو و ماتیز را در ایران تولید کند که با تحریم اولیه آمریکا پروژه متوقف شد، بعد از آن ما قطعه‌ساز شدیم و از ظرفیت ایجاد شده بر اساس نیاز خودروساز برای آن‌ها بدنه تولید کردیم.»

وی ادامه داد: «این پروژه از نظر زیرساختی، دانش فنی و اشتغال در سطح ملی و استانی مطرح است و در صورت راه اندازی این پروژه قطعا از نظر اشتغال زنجان و استان‌های همجوار را متحول خواهد کرد و من بسیار به این پروژه امیدوارم هستم.»

یکه فلاح ادامه داد: « از نظر من این یک پروژه بین المللی است، این پروژه در واقع با نگاهی حرفه‌ای آغاز شده و سعی شده با فکر پیش بریم تا نارسایی‌هایی در راه پیش نیاید و همه مراحل را بر اساس استانداردهای بین‌المللی پیش ببریم.»

وی در خصوص رشد استان زنجان در حوزه پرورش متخصصین گفت: « در ۲۳ سال گذشته یکی از مشکلات اساسی ما این بود که متخصص خوب در زنجان نبود و زمانی که هم بر کار مسلط می‌شدند از استان می‌رفتند؛ در این نمایشگاه متخصصین خوبی هم مراجعه کردند که نشان از رشد استان در این حوزه دارد.»

وی با اشاره به حضور استاندار زنجان در غرفه چکاد گفت: « امروز در حاشیه نمایشگاه با استاندار زنجان صحبت‌هایی انجام و ایشان بسیار شخصیت خوبی داشتند و باید در قالب یک تفاهمنامه روشن و شفاف خواسته‌های ما و خواسته‌های استان مطرح و گنجانده شود.»

وی در این خصوص ادامه داد: « این پروژه در اول راه با سرمایه شخصی و مشکلات پیش رفت اما الحمدلله امروز شرایط خوبی داره و ما این باور ترس که برای تولید خودرو در بخش خصوصی است را شکسته‌ایم.»

وی با اشاره به مشارکت همه متخصصین در طراحی این پروژه گفت: « دانشگاه علم و صنعت و مرکز طراحی خودروسازها و تمام کسانی که تجربه این کار را دارند در حوزه‌های تخصصی، طراحی و اجرایی پای کار هستند در این پروژه مشارکت داشتند.»

وی با اشاره قوای محرکه YP110 گفت: « به غیر از بحث خودروی پاک و الکتریکی برای پیشرانه‌های بنزینی سه پیشرانه در نظر گرفته شده که شامل سه سیلندر T1 و میتسوبیشی است که در چین تولید شده و TU5 ایران‌خودرو است و در این حوزه ما به دو حوزه توجه داریم یکی زنجیره تامین و دیگری کنسرسیوم تامین مالی است که امیدواریم هیچ خللی در راه اتفاق نیافتد.»

گفتنی است گروه صنعتی چکاد قصد دارد تا 3 تا 4 سال آینده YP110 را با استفاده از پلت‌فرم داخلی که این خودرو بر اساس آن طراحی شده‌است را وارد بازار کرده و بتواند خودرو اقتصادی را به بازار معرفی کند. طراحی این خودرو کاملا بومی بوده و زیر نظر طراحان رولزرویس انجام شده است

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

آخرین اخبار