14 تیر 1933 – سازنده اتوبان

14 تیر در تاریخ خودرو

فریتز تاد، سال 1312 در چنین روزی، به عنوان بازرس کل جاده های آلمان منصوب شد. تاد، مدرک مهندسی عمران خود را از دانشکده فنیکارل سروهه دریافت کرده بود و در سال 1311 دکترای خود را از همان دانشکده با نگارش پایان نامه ای با عنوان «منشا خرابی کیفیت جادههای ساخته شده از قیر وآسفالت» اخذ کرد.
تاد همان سالی که دکترای خود را دریافت کرد در ارتش نازی- تقریباً یک دهه پیش به آن حزب پیوسته بود – به مقام ارشد نائل شد.
آدولف هیتلر دو سال بعد، تاد را به عنوان بازرس کل جادههای آلمان منصوب کرد. وظیفه اصلی تاد، توسعه مجموعه ای از بزرگراهها با دسترسی مناسب به جادهها بود که بصورت تقاطع هایی زیبا سراسر آلمان را پوشش میداد. امروزه این مجموعه بزرگراهها به نام «اتوبان» شناخته میشوند.
فریتز تاد که مسئولیت اصلی وی، ساخت شبکه سراسری بزرگراهها یا «اتوبان» بود، به عنوان مدیری باهوش و فوق العاده توانمند معروف شد که توانست تا سال 1317 بیش از 3000 کیلومتر (1900 مایل) جاده در آلمان بسازد. بنابراین برنامه ساخت «اتوبان» به بخش مهمی از تبلیغات ارتش نازی تبدیل شد.

فریتز تاد


سرانجام در سال 1321 فریتز تاد، طراح و سازنده اتوبان، چشم از جهان فرو بست.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *