آخرین خودروی تیپ 1 فولکسواگن کارخانه را ترک کرد. در روز 8 مرداد ماه در سال 1382 خورشیدی برابر با روز 30 ژوئیه در سال 2003 میلادی، آخرین خودروی تولیدی تیپ 1 فولکس واگن بیتل از خط مونتاژ خارج شد. نیاز به این نوع خودرو و اهداف عملکردی و کارایی آن توسط رهبر آلمان نازی، آدولف هیتلر، تنظیم شد که می خواست یک خودروی ارزان و ساده برای شبکه جاده های جدید کشورش به تولید انبوه برسد. هیتلر در سال 1313 ش (1934 م) با فردیناند پورشه برای طراحی و ساخت آن قرارداد بست. پورشه و تیمش تا سال 1317 ش (1938 م) برای نهایی کردن طراحی خودرو زمان گذاشتند. نتیجه امر یکی از نخستین خودروهای موتور عقب بود. فولکس واگن بیتل با تولید بیست و یک ملیون و پانصد و بیست و نه هزار و چهار صد و شصت و چهار دستگاه خودرو، طولانی ترین و پرتولیدترین خودرویی است که تاکنون ساخته شده است.
آغاز راه تیپ 1 فولکس واگن
نیاز به این نوع خودرو و اهداف عملکردی و کارایی آن توسط آدولف هیتلر، تنظیم شد
آخرین خودروی تیپ 1 فولکسواگن کارخانه را ترک کرد. در روز 8 مرداد ماه در سال 1382 خورشیدی برابر با روز 30 ژوئیه در سال 2003 میلادی، آخرین خودروی تولیدی تیپ 1 فولکس واگن بیتل (Type 1 VW Beetle) از خط مونتاژ خارج شد. نیاز به این نوع خودرو و اهداف عملکردی و کارایی آن توسط رهبر آلمان نازی، آدولف هیتلر (Adolf Hitler)، تنظیم شد که می خواست یک خودروی ارزان و ساده برای شبکه جاده های جدید کشورش به تولید انبوه برسد.
خودروی رویاهای هیتلر
فردیناند پورشه و تیمش برای نهایی کردن طراحی خودرو زمان گذاشتند
هیتلر در سال 1313 ش (1934 م) با فردیناند پورشه (Ferdinand Porsche) برای طراحی و ساخت آن قرارداد بست. پورشه و تیمش تا سال 1317 ش (1938 م) برای نهایی کردن طراحی خودرو زمان گذاشتند. نتیجه امر یکی از نخستین خودروهای موتور عقب بود.
پایان کار تیپ 1 فولکس واگن
فولکس واگن بیتل طولانی ترین و پرتولیدترین خودرویی است که ساخته شده است
فولکس واگن بیتل با تولید بیست و یک ملیون و پانصد و بیست و نه هزار و چهار صد و شصت و چهار دستگاه خودرو، طولانی ترین و پرتولیدترین خودرویی است که تاکنون ساخته شده است.
مترجم : حسین توکلی