جستجو

رسانه اختصاصی صنایع و صنوف خودرویی

رسانه اهل فن

تاریخ خودرو : آخرین شورلت کورویر ساخته شد

آخرین شورلت کورویر ساخته شد. خودروی شورولت کورویر منحصر به فرد در سال ۱۳۳۹ ش (1960 م) وارد بازار شد و نشان دهنده انحراف عمده از رویه های رایج تولید خودرو در ایالات متحده امریکا بود. بیشتر شبیه فولکس واگن بود تا خودروهایی مانند قایق‌های زمینی که در آن زمان از بیشتر خطوط مونتاژ خودرو در ایالات متحده خارج می‌شدند. در حالی که طراحی منحصر به فرد آن خودرو، مشتریان کنجکاو را به خود جلب می کرد، این خودرو توجه ناخواسته ای را نیز به خود جلب کرد. رالف نیدر در کتاب خود به نام “ناامن در هر سرعتی” خودروی شورولت کورویر، را مورد هدف و انتقاد قرار داد، که خودروسازان را به دلیل کوتاهی در پیاده سازی تجهیزات ایمنی شناخته شده مورد انتقاد قرار داد. در نهایت پرونده های قضایی پیرامون نقص های خودروی شورولت کورویر، بالا گرفت. چندی بعد، معاون سابق جنرال موتورز، هارولد بویر، دفتر مرکزی را فراخواند و درخواستی برای آخرین خودروی شورولت کورویر، ارائه کرد. سفارشات متناقض برای شورولت مشکل ساز شد. بسیاری از مدیران آرزو داشتند که آخرین خودروی شورولت کورویر، زیر رادار پرواز کند، اما اینطور نیست. پیش از پایان تولید، مدیران ارشد شرکت تصمیم گرفتند که هیچ کس آخرین خودروی شورولت کورویر، را دریافت نکند. در عوض شورلت آن را به موزه اسلون در فلینت میشیگان اهدا می‌کرد، یا اینطور فکر می‌کردند. پس آخرین شوی کورویر  چه شد؟ هیچکس نمی داند. این یکی از آن معماهای خودرویی است که برای حل آن باید آماده شوید. به احتمال زیاد آخرین خودروی شورولت کورویر، هنوز وجود دارد.

آغاز شورلت کورویر

طراحی منحصر به فرد شورلت کورویر مشتریان کنجکاو را به خود جلب می کرد

 آخرین شورلت کورویر ساخته شد. خودروی شورولت کورویر (Chevrolet Corvair) منحصر به فرد در سال ۱۳۳۹ ش (1960 م) وارد بازار شد و نشان دهنده انحراف عمده از رویه های رایج تولید خودرو در ایالات متحده امریکا بود. بیشتر شبیه فولکس واگن (Volkswagen) بود تا خودروهایی مانند قایق‌های زمینی که در آن زمان از بیشتر خطوط مونتاژ خودرو در ایالات متحده خارج می‌شدند. در حالی که طراحی منحصر به فرد آن خودرو، مشتریان کنجکاو را به خود جلب می کرد، این خودرو توجه ناخواسته ای را نیز به خود جلب کرد.

رالف نیدر و کتابش

رالف نیدر در کتاب خود خودروی شورولت کورویر، را مورد انتقاد قرار داد

رالف نیدر (Ralph Nader) در کتاب خود به نام “ناامن در هر سرعتی” (Unsafe at Any Speed) خودروی شورولت کورویر، را مورد هدف و انتقاد قرار داد، که خودروسازان را به دلیل کوتاهی در پیاده سازی تجهیزات ایمنی شناخته شده مورد انتقاد قرار داد. در نهایت پرونده های قضایی پیرامون نقص های خودروی شورولت کورویر، بالا گرفت.

چه کسی آخرین شورلت کورویر را خرید؟

معاون سابق جنرال موتورز، هارولد بویر درخواستی برای آخرین خودروی شورولت کورویر، ارائه کرد

چندی بعد، معاون سابق جنرال موتورز، هارولد بویر (Harold Boyer)، دفتر مرکزی را فراخواند و درخواستی برای آخرین خودروی شورولت کورویر، ارائه کرد. سفارشات متناقض برای شورولت مشکل ساز شد. بسیاری از مدیران آرزو داشتند که آخرین خودروی شورولت کورویر، زیر رادار پرواز کند، اما اینطور نیست.

تصمیم مدیران ارشد شرکت

مدیران ارشد شرکت تصمیم گرفتند که هیچ کس آخرین خودروی شورولت کورویر، را دریافت نکند

پیش از پایان تولید، مدیران ارشد شرکت تصمیم گرفتند که هیچ کس آخرین خودروی شورولت کورویر، را دریافت نکند. در عوض شورلت آن را به موزه اسلون (Sloan) در فلینت (Flint)، میشیگان اهدا می‌کرد، یا اینطور فکر می‌کردند. پس آخرین شوی کورویر (Chevy Corvair) چه شد؟ هیچکس نمی داند. این یکی از آن معماهای خودرویی است که برای حل آن باید آماده شوید. به احتمال زیاد آخرین خودروی شورولت کورویر، هنوز وجود دارد.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

آخرین اخبار