شرکت خودروسازی لانچیا تاسیس شد. گروهی از رانندگان فیات، از جمله وینچنزو لانچیا و دوستش کلودیو فوگولین، لانچیا و سی فابریکا اتومبیلی یا شرکت خودروسازی لانچیا را در روز 7 آذر ماه در سال 1285 خورشیدی برابر با روز 29 نوامبر در سال 1906 میلادی، در تورین ایتالیا تأسیس کردند. شرکت خودروسازی لانچیا با نخستین وسیله نقلیه و خودروی خود، تیپو 51، به موفقیت تجاری دست یافت. نخستین خودروی لانچیا، خودرویی 12 اسب بخاری از سال 1286 ش / 1907 م تا 1291 ش / 1912 م، در تولید باقی ماند. لانچیا به دلیل نوآوری شهرت خود را به دست آورد زمانی که نخستین خودروسازی بود که موتورهای چهار سیلندر و شش سیلندر تولیدی و همچنین سیستم تعلیق مستقل را ارائه کرد. لانچیا در پایان دهه 1340 شمسی (دهه 1960 میلادی) احتمال ورشکستگی را نادیده گرفت. پیشنهاد فیات برای تصاحب این شرکت پذیرفته شد. یک سازماندهی مجدد شرکت را به معنای واقعی کلمه در مسیر اصلی قرار داد.
آغاز راه خودروسازی لانچیا
گروهی از رانندگان فیات، شرکت خودروسازی لانچیا را تأسیس کردند
شرکت خودروسازی لانچیا تاسیس شد. گروهی از رانندگان مسابقه فیات (Fiat)، از جمله وینچنزو لانچیا (Vincenzo Lancia) و دوستش کلودیو فوگولین (Claudio Fogolin)، لانچیا و سی فابریکا اتومبیلی (Lancia & C. Fabbrica Automobili) یا شرکت خودروسازی لانچیا را در روز 7 آذر ماه در سال 1285 خورشیدی برابر با روز 29 نوامبر در سال 1906 میلادی، در تورین (Turin) ایتالیا تأسیس کردند. شرکت خودروسازی لانچیا با نخستین وسیله نقلیه و خودروی خود، تیپو 51 (Tipo 51)، به موفقیت تجاری دست یافت.
نخستین خودروی لانچیا : راه نوآوری
سازماندهی مجدد شرکت را به معنای واقعی کلمه در مسیر اصلی قرار داد
نخستین خودروی لانچیا، خودرویی 12 اسب بخاری از سال 1286 ش / 1907 م تا 1291 ش / 1912 م، در تولید باقی ماند. لانچیا به دلیل نوآوری شهرت خود را به دست آورد زمانی که نخستین خودروسازی بود که موتورهای چهار سیلندر (V4) و شش سیلندر (V6) تولیدی و همچنین سیستم تعلیق مستقل را ارائه کرد. لانچیا در پایان دهه 1340 شمسی (دهه 1960 میلادی) احتمال ورشکستگی را نادیده گرفت. پیشنهاد فیات برای تصاحب این شرکت پذیرفته شد. یک سازماندهی مجدد شرکت را به معنای واقعی کلمه در مسیر اصلی قرار داد.
مترجم : حسین توکلی