قطعات خودرو

تاریخ خودرو : شرکت هوندا موتور تأسیس شد

شرکت هوندا موتور تأسیس شد. سوئیچیرو هوندا در سال 1326 ش (1937 م) شرکتی را برای تولید رینگ پیستون برای تویوتا تأسیس کرد. تویوتا در ابتدا به دلیل کیفیت پایین قطعاتش او را مجبور به فسخ قرارداد کرد. در حالی که افزایش تحقیقات تولید منجر به بازگرداندن آنها شد، فاجعه دیگری در کمین بود. در طول جنگ جهانی دوم، یک بمب آمریکایی بر روی یکی از کارخانه‌های هوندا افتاد، کارخانه دیگر او در زلزله سال 1324 ش (1945 م) فرو ریخت. رویاهای تجاری سوئیچیرو هوندا ویران شد، او قطعات و ماشین آلات قابل نجات را فروخت. سوئیچیرو هوندا با بودجه تازه به مسیر دیگری رفت و مؤسسه تحقیقات فنی هوندا را در سال 1325 ش (1946 م) تأسیس کرد. این امر منجر به توسعه یک دوچرخه موتوری با نخستین موتور تولید انبوه هوندا شد. این موفقیت منجر به تأسیس شرکت هوندا موتور در روز 2 مهر ماه در سال 1327 خورشیدی برابر با روز 24 سپتامبر در سال 1948 میلادی، شد.

آغاز سوئیچیرو هوندا

شرکت هوندا موتور تأسیس شد. سوئیچیرو هوندا (Soichiro Honda) در سال 1326 ش (1937 م) شرکتی را برای تولید رینگ پیستون برای تویوتا (Toyota) تأسیس کرد. تویوتا در ابتدا به دلیل کیفیت پایین قطعاتش او را مجبور به فسخ قرارداد کرد. در حالی که افزایش تحقیقات تولید منجر به بازگرداندن آنها شد، فاجعه دیگری در کمین بود. در طول جنگ جهانی دوم، یک بمب آمریکایی بر روی یکی از کارخانه‌های هوندا افتاد، کارخانه دیگر او در زلزله سال 1324 ش (1945 م) فرو ریخت. رویاهای تجاری سوئیچیرو هوندا ویران شد، او قطعات و ماشین آلات قابل نجات را فروخت.

مؤسسه تحقیقات فنی هوندا

تاسیس مؤسسه تحقیقات فنی هوندا منجر به توسعه نخستین موتور تولید انبوه هوندا شد

سوئیچیرو هوندا با بودجه تازه به مسیر دیگری رفت و مؤسسه تحقیقات فنی هوندا (Honda Technical Research Institute) را در سال 1325 ش (1946 م) تأسیس کرد. این امر منجر به توسعه یک دوچرخه موتوری با نخستین موتور تولید انبوه هوندا شد. این موفقیت منجر به تأسیس شرکت هوندا موتور (Honda Motor) در روز 2 مهر ماه در سال 1327 خورشیدی برابر با روز 24 سپتامبر در سال 1948 میلادی، شد.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *