قطعات خودرو

تاریخ خودرو : فریتز تاد متولد شد

فریتز تاد متولد شد. طراح اصلی اتوبان آلمان، فریتز تاد، در روز 13 شهریور ماه در سال 1270 خورشیدی برابر با روز 4 سپتامبر در سال 1891 میلادی، به دنیا آمد. او مدرک مهندسی عمران و ساخت و ساز را از دانشکده فنی­ کارلسروهه  دریافت کرد و سپس در سال 1310 ش (1931 م) پس از تألیف پایان نامه ای با عنوان «منشا شکست در ساخت جاده های دولتی از قیر و آسفالت» از دانشکده فنی­ مونیخ دکترا گرفت. فریتز تاد در همان سالی که دکترای خود را دریافت کرد، در حزب نازی که تقریباً یک دهه پیش به آن پیوسته بود، سرهنگ ارشد شد. دو سال بعد هیتلر، تاد را به عنوان بازرس کل برای جاده های آلمان منصوب کرد. تاد سپس به نظارت بر توسعه و ساخت اتوبان، مجموعه‌ای از بزرگراه‌های با دسترسی کنترل‌شده که از سراسر آلمان می‌گذرد، ادامه داد.

آغاز فریتز تاد و اتوبان

فریتز تاد مدرک مهندسی عمران و ساخت و ساز را از دانشکده فنی­ کارلسروهه دریافت کرد 

فریتز تاد متولد شد. طراح اصلی اتوبان آلمان، فریتز تاد (Fritz Todt)، در روز 13 شهریور ماه در سال 1270 خورشیدی برابر با روز 4 سپتامبر در سال 1891 میلادی، به دنیا آمد. او مدرک مهندسی عمران و ساخت و ساز را از دانشکده فنی­ کارلسروهه (Technische Hochschule Karlsruhe) دریافت کرد و سپس در سال 1310 ش (1931 م) پس از تألیف پایان نامه ای با عنوان «منشا شکست در ساخت جاده های دولتی از قیر و آسفالت» از دانشکده فنی­ مونیخ (Technische Hochschule München) دکترا گرفت.

حزب نازی و تاد

 فریتز تاد در همان سالی که دکترای خود را دریافت کرد، در حزب نازی ارشد شد

فریتز تاد در همان سالی که دکترای خود را دریافت کرد، در حزب نازی (Nazi party) که تقریباً یک دهه پیش به آن پیوسته بود، سرهنگ ارشد شد. دو سال بعد هیتلر (Hitler)، تاد را به عنوان بازرس کل برای جاده های آلمان منصوب کرد. تاد سپس به نظارت بر توسعه و ساخت اتوبان (Autobahn)، مجموعه‌ای از بزرگراه‌های با دسترسی کنترل‌شده که از سراسر آلمان می‌گذرد، ادامه داد.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *