جستجو

رسانه اختصاصی صنایع و صنوف خودرویی

رسانه اهل فن

رسانه اهل فن

تاریخ خودرو : موریس ویلکس مهندس ارشد رووِر درگذشت

موریس ویلکس مهندس ارشد رووِر درگذشت. موریس ویلکس، که به عنوان یکی از آینده‌نگرترین مهندسان خودرو شناخته می‌شد، در روز ۱۸ شهریور ماه در سال ۱۴۰۱ خورشیدی برابر با روز ۸ سپتامبر در سال ۱۹۶۳ میلادی، درگذشت. ویلکزس حرفه مهندسی خود را در هیلمن در سال ۱۳۰۱ ش (۱۹۲۲ م) آغاز کرد. ویلکس اواسط سال ۱۲۹۹ ش (۱۹۲۰ م) پیش از بازگشت به هیلمن، دو سال را با جنرال موتورز گذراند.. پس از یک دوره کوتاه دیگر، در سال ۱۳۰۹ م (۱۹۳۰ م) به عنوان مهندس ارشد در شرکت رووِر پذیرفت. دستاوردهای او در شرکت رووِر شامل معرفی نخستین خودروی توربین گازی است. او سپس در کنار برادرش اسپنسر، توسعه لندرور را بر عهده گرفت. یک سری ارتقاء بین سالهای پایان جنگ جهانی دوم و سال ۱۳۴۱ ش (۱۹۶۲ م) منجر به انتخاب ویلکس به عنوان رئیس شرکت رووِر شد، سمتی که او در زمان مرگش در اختیار داشت.

آغاز موریس ویلکس و لندرور

موریس ویلکس به عنوان یکی از آینده‌نگرترین مهندسان خودرو شناخته می‌شد

موریس ویلکس مهندس ارشد رووِر درگذشت. موریس ویلکس (Maurice Wilks)، که به عنوان یکی از آینده‌نگرترین مهندسان خودرو شناخته می‌شد، در روز 18 شهریور ماه در سال 1401 خورشیدی برابر با روز 8 سپتامبر در سال 1963 میلادی، درگذشت. ویلکس حرفه مهندسی خود را در هیلمن (Hillman) در سال 1301 ش (1922 م) آغاز کرد. ویلکس اواسط سال 1299 ش (1920 م) پیش از بازگشت به هیلمن، دو سال را با جنرال موتورز (General Motors) گذراند.. پس از یک دوره کوتاه دیگر، در سال 1309 م (1930 م) به عنوان مهندس ارشد در شرکت رووِر (Rover) پذیرفت.

موریس ویلکس و توسعه لندرور

دستاورد موریس ویلکس در شرکت رووِر شامل معرفی نخستین خودروی توربین گازی است

دستاوردهای او در شرکت رووِر شامل معرفی نخستین خودروی توربین گازی است. او سپس در کنار برادرش اسپنسر (Spencer)، توسعه لندرور (Land Rover) را بر عهده گرفت. یک سری ارتقاء بین سالهای پایان جنگ جهانی دوم و سال 1341 ش (1962 م) منجر به انتخاب ویلکس به عنوان رئیس شرکت رووِر شد، سمتی که او در زمان مرگش در اختیار داشت.

مترجم : حسین توکلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

آخرین اخبار