جستجو

رسانه اختصاصی صنایع و صنوف خودرویی

رسانه اهل فن

تاریخ خودرو : نمونه اولیه خودرو ساب رونمایی شد

نمونه اولیه خودرو ساب رونمایی شد. در روز 19 خرداد ماه در سال 1326 خورشیدی برابر با روز 10 ژوئن در سال 1947 میلادی، سازنده سوئدی هواپیما شرکت ساب ای بی، نخستین نمونه اولیه خودروی خود را در دفتر مرکزی این شرکت به مطبوعات معرفی کرد. این خودرو منجر به تولید نخستین ساب در سال 1328 ش (1949 م) به نام ساب 92 شد. ساب ای بی، برای جنگ جهانی دوم هواپیماهای جنگی تولید می کرد، اما یک پروژه طراحی خودرو را در سال 1324 ش (1945 م) با کد اکس 9248 راه اندازی کرد. ساب قصد داشت خودرویی تولید کند که با خودروهای کوچک آلمانی مانند خودروی اوپل و خودروی آدلر رقابت کند. یک گروه شانزده نفره برای طراحی وسیله نقلیه جمع آوری شد اما هیچ یک از مهندسان تجربه ای در ساخت و طراحی خودرو را نداشتند و سال‌ها صرف توسعه خودروی خود کردند. نتیجه پروژه آنها، نخستین نمونه از چهار نمونه اولیه ساخته شده پیش از آغاز تولید خودروی ساب 92، محسوب می شد. خودروی ساب 92، یک خودروی محرک جلو بود که در اصل از یک موتور دی کی دبلیو 18 اسب بخار، دو سیلندر و دو زمانه متصل به گیربکس دی کی دبلیو استفاده می کرد.  اکثریت تولیدات نخستین محصولات ساب 92، رنگ سبز دریافت کردند، زیرا شرکت رنگ مازاد زیادی که از زمان جنگ باقی مانده بودند، داشت که باید از آنها استفاده می کردند. این خودرو تا سال 1335 ش (1956 م) در خط تولید باقی ماند.

آغاز ماجرا : سازنده هواپیما و خودرو

شرکت ساب ای بی، نخستین نمونه اولیه خودرو ساب را معرفی کرد

نمونه اولیه خودرو ساب رونمایی شد. در روز 19 خرداد ماه در سال 1326 خورشیدی برابر با روز 10 ژوئن در سال 1947 میلادی، سازنده سوئدی هواپیما شرکت ساب ای بی (Saab AB)، نخستین نمونه اولیه خودروی خود را در دفتر مرکزی این شرکت به مطبوعات معرفی کرد. این خودرو منجر به تولید نخستین ساب در سال 1328 ش (1949 م) به نام ساب 92 (Saab 92) شد.

ساب ای بی و جنگ جهانی

ساب ای بی، برای جنگ جهانی دوم هواپیماهای جنگی تولید می کرد

ساب ای بی (Saab AB)، برای جنگ جهانی دوم هواپیماهای جنگی تولید می کرد، اما یک پروژه طراحی خودرو را در سال 1324 ش (1945 م) با کد اکس 9248 (X9248) راه اندازی کرد. ساب قصد داشت خودرویی تولید کند که با خودروهای کوچک آلمانی مانند خودروی اوپل (Opel) و خودروی آدلر (Adler) رقابت کند.

توسعه ساب 92

یک گروه شانزده نفره برای طراحی خودرو جمع آوری شد

یک گروه شانزده نفره برای طراحی وسیله نقلیه جمع آوری شد اما هیچ یک از مهندسان تجربه ای در ساخت و طراحی خودرو را نداشتند و سال‌ها صرف توسعه خودروی خود کردند.

پروژه خودروی ساب 92

خودروی ساب 92، یک خودروی محرک جلو بود

نتیجه پروژه آنها، نخستین نمونه از چهار نمونه اولیه ساخته شده پیش از آغاز تولید خودروی ساب 92، محسوب می شد. خودروی ساب 92، یک خودروی محرک جلو بود که در اصل از یک موتور دی کی دبلیو 18 (DKW 18) اسب بخار، دو سیلندر و دو زمانه متصل به گیربکس دی کی دبلیو (DKW) استفاده می کرد.

رنگ سبز خودروی ساب 92

شرکت رنگ مازاد زیادی که از زمان جنگ باقی مانده بودند، داشت

 اکثریت تولیدات نخستین محصولات ساب 92، رنگ سبز دریافت کردند، زیرا شرکت رنگ مازاد زیادی که از زمان جنگ باقی مانده بودند، داشت که باید از آنها استفاده می کردند. این خودرو تا سال 1335 ش (1956 م) در خط تولید باقی ماند.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

آخرین اخبار