قطعات خودرو

ریشه اهمال‌ در افزایش قیمت خودرو؛ از قیمت‌گذاری دستوری تا دخالت دولت

علی بابایی کارنامی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به مشکلات بازار خودرو و افزایش قیمت بی حساب و کتاب در تعیین قیمت خودرو ،گفت: دولت باید پای خود را از خودرو سازی بیرون بکشد.

وی تاکید کرد: این سوالی است برای ما که دولت ها از جان خودروسازی چه می خواهند؟ چه منافعی در پشت صحنه حضور دولتی ها در خودروسازی هست؟بنده اخیرا در کمیسیون برنامه و بودجه و در حضور مسئولین دولتی تاکید داشتم که رئیس جمهور و دولت باید دست از سر خودروسازی بردارند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه خودوسازی باید به دامن بازار برگردد، تاکید کرد: نمایندگی های خودرو و قیمت گذاری دستوری باید به طور کل از میان برداشته شود و اجازه داده شود که خودروسازان تابع عرضه و تقاضا باشند.

بابایی کارنامی تاکید کرد: بنده معتقدم ریشه اهمال کاری در زمینه افزایش قیمت خودرو پیرو قیمت گذاری دستوری صورت می گیرد؛ شما نمی توانید از سویی بگویی فردی با فرمول های رقابتی مختلف قطعات و لوازم یدکی خودرو را تامین کند اما از سوی دیگر قیمت خودرو دستوری تعیین شود که این امر به هیچ وجه شدنی نیست.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: به عنوان مثال ما خودروسازی در بخش خصوصی به نام بهمن خودرو داریم . خب سوال این است که چرا این خودروسازی مشکل مالی ندارد؟ بنابراین دولت باید عرضه و تقاضا را محور کار قرار دهد و دخالتی در سیاست گذاری و مدیریت بازار خودرو نداشته باشد.

وی تاکید کرد: به اعتقاد بنده خودرو به مانند پفک درون سوپر مارکت است و افراد یا دوست دارند پفک بخرند و یا خیر، این دیگر به دولت چه ارتباطی دارد. بنده به عنوان رئیس فراکسیون کارگری مجلس هم طرفدار واردات خودرو و هم طرفدار آزادسازی قیمت خودرو هستم. بنابراین خودورسازی باید به طور کامل به بخش خصوصی واگذار شود.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *