سال ۲۰۲۴: چالشها و تحولات در دنیای کسبوکار
سال ۲۰۲۴ برای کسبوکارها با چالشهای زیادی همراه بود. از بحرانهای اقلیمی و قوانین جدید زیستمحیطی در سطح جهانی گرفته تا نتایج انتخابات ایالات متحده که چشمانداز کسبوکار را دستخوش تغییرات کرد. از جنبه فنی، سال گذشته شاهد پذیرش گستردهتر هوش مصنوعی در کسبوکارها بودیم، بهویژه در زمینههایی که حتی وظایف خلاقانه نیز به این فناوری سپرده شد. در بریتانیا، قانونی برای ممنوعیت تبلیغات غذاهای ناسالم در ساعات شب به تصویب رسید و در ایالات متحده، دو شرکت رسانهای بزرگ در حال بررسی فرصتهای ادغام از طریق تبادل سهام بودند.
توصیهها و تجربیات مدیران از سال ۲۰۲۴
با آغاز سال جدید میلادی، تعدادی از مدیران و فعالان حوزه خلاقیت، فناوری و بازاریابی تجربیات خود از سال ۲۰۲۴ را به اشتراک گذاشتهاند. مهمترین نکاتی که از آنها برآمده، شامل اقتباس هوش مصنوعی، چابکی، شراکت و انطباق با بازار است. آنها بر اهمیت چابک ماندن، ارائه ارزش واقعی به بازار و تقویت روابط همکاری برای مقابله با چالشهای پیشرو در سال ۲۰۲۵ تأکید کردهاند.
چابک، منعطف و سودآور بمانید
مایلز ولش، مشاور و عضو موسس شرکت مشاوره مایلستون
سال گذشته برای بسیاری از کسبوکارها سالی چالشبرانگیز بود که همچنان آثار آن در سال جدید محسوس است. شرکتهای بزرگ ممکن است با کاهش جزئی سود خود بتوانند این شوکها را پشت سر بگذارند، اما شرکتهای کوچکتر از اثرات کاهش نقدینگی به شدت رنج میبرند. در این شرایط، تنها کسبوکارهایی که قادر به سازگاری سریع و اتخاذ تصمیمات صحیح هستند، میتوانند از بحرانها عبور کنند.
بر ارائه ارزش متمرکز شوید
کریس رایت، بنیانگذار شرکت بازاریابی فیفتی فایو اند فایو
یکی از مهمترین درسهای سال گذشته، پذیرش تغییر به عنوان ویژگی دائمی دنیای امروز بود. تمرکز بر ارائه ارزش واقعی به مشتریان و سرمایهگذاران و سازگاری با شرایط جدید، از اصول اساسی برای موفقیت در دنیای کسبوکار است.
برای برونسپاری تولید، استدلال قوی و محکم داشته باشید
بن ویلسون، مدیر خلاقیت و همبنیانگذار دی بیگ اسکای
تصمیم بسیاری از شرکتها برای تولید محتوای تبلیغاتی در درون سازمانها، به کسبوکارهایی چون ما آسیب زد. اما این روند باعث شد خدمات خود را بر اساس نیازهای جدید مشتریان تغییر دهیم و همکاریهای عمیقتری ایجاد کنیم.
با همتایان خود مشارکت کنید تا به رشد برسید
ریتام گاندی، بنیانگذار استودیو گرافین
در سال گذشته، شراکت با همتایان و همکاران باعث شد تا رشد بیشتری را تجربه کنیم. این شراکتها نهتنها رشد کسبوکار ما را تسریع کرد، بلکه حس اعتماد و همکاری را در تیم ما تقویت نمود.
کاری ارائه دهید که تاثیری واقعی داشته باشد
ایان میلنر، رئیس واحد جهانی آیریش ورلدواید
در دنیای امروز که هر روز بحران جدیدی از راه میرسد، مهمترین کار، تمرکز بر خلق محصولاتی است که نهتنها متمایز باشند، بلکه تاثیر واقعی در زندگی مشتریان ایجاد کنند.
تفویض اختیار کنید تا رشد کنید
کوین گیبونز، مدیرعامل ریسیگنال
یکی از کلیدهای رشد، واگذاری بخشهایی از کار به دیگران است. این کار به ما اجازه میدهد که به فرصتهای جدید رشد بپردازیم و از روشهای سنتی فراتر برویم.
هوش مصنوعی به بهینه کردن فرآیندها کمک میکند
الیزابت لوکاس، مدیر اجرایی اوتوژن ایآی
در سال گذشته، به طور گستردهای از هوش مصنوعی برای تسریع وظایف روزمره و بهبود خلاقیت استفاده کردم. هوش مصنوعی نهتنها بهرهوری را افزایش داد، بلکه در فرآیندهای خلاقانه نیز به من کمک کرد تا راهکارهای نوآورانه و تحولآفرینی پیدا کنم.
از تجربه مبتنی بر حساب کاربری برای رشد استفاده کنید
استفان فرگوسن، شریک مدیریتی هکس دیجیتال
در سال ۲۰۲۴، تمرکز خود را از بازاریابی سنتی به استراتژی تجربه مبتنی بر حساب کاربری (ABX) تغییر دادیم. این رویکرد به ما کمک کرد تا تعاملات عمیقتری با مشتریان کلیدی خود برقرار کنیم و وفاداری آنها را افزایش دهیم.