معاون حملونقل و ترافیک شهرداری تهران اظهار کرد: «آییننامه مربوط به مراجعه خودروهای بالای چهار سال به مراکز معاینه فنی باید بازبینی و اصلاح شود. همچنین خودروهایی که تحت گارانتی خودروسازان قرار دارند، باید از انجام معاینه فنی معاف شوند.»
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محسن هرمزی در مراسم رونمایی از تجهیزات جدید مراکز معاینه فنی گفت: «یکی از چالشهای مهم این دوره، فرسودگی و عقبماندگی تجهیزات نظارتی و حملونقل عمومی همچون اتوبوسها، تاکسیها و مترو است. این وسایل نقلیه با مشکلات جدی مواجه بودهاند. همچنین، مراکز معاینه فنی نیز با معضلات مشابه روبهرو بودهاند، بهطوری که بسیاری از تجهیزات این مراکز بیش از 15 سال عمر کرده و به شدت فرسوده شدهاند و دچار خطاهای قابل توجهی هستند.»
وی افزود: «ضروری است که آییننامهای مخصوص خودروهای برقی در حوزه معاینه فنی تدوین گردد و در این راستا از مسئولان مرتبط درخواست همکاری داریم.»
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه تاکید کرد: «باید توجه ویژهای به خودروهای پلاک شهرستان شود و آییننامه مربوط به مراجعه خودروهای بالای ۴ سال به مراکز معاینه فنی باید اصلاح شود. چرا که برخی خودروها حتی پس از دو سال استفاده، دچار مشکلات آلایندگی و نقص فنی میشوند و کیفیت لازم را ندارند. به همین دلیل ضروری است که این آییننامه بازبینی و خودروهایی که تحت گارانتی خودروسازان هستند، از انجام معاینه فنی معاف شوند.»
وی در پایان خاطرنشان کرد: «در سال و نیم اخیر، 1300 دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حملونقل عمومی تهران اضافه شده است. این در حالی است که در دوره قبلی تنها 130 دستگاه اتوبوس به این ناوگان افزوده شده بود. طبق برنامهریزیها، هدفگذاری برای افزایش تعداد اتوبوسها به 6 هزار دستگاه است. همچنین تاکنون حدود 2000 تاکسی برقی وارد شده و 189 دستگاه اتوبوس برقی نیز وارد کشور و در حال انتقال به تهران هستند.»