حال بیاییم این دو سوپر سدان را در یک بازی درگ در کنار هم قرار دهیم. این رقابت در مسیری بسته اما طولانی برگزار شده که به خودروها اجازه میدهد تا واقعاً از تمام توان نیروگاههای برقی یا بنزینی خود استفاده کنند. بامو M5 CS از پیشرانهای ۸ سیلندر و ۴.۴ لیتری با توربوشارژر دوقلو سود میبرد که ۶۲۷ اسب بخار توان دارد. بامو میگوید که این موتور برای شتاب گیری صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت در ۲.۹ ثانیه کفایت میکند.
پورشه تایکان توربو هم مجهز به یک جفت موتور الکتریکی است که جمعاً ۶۱۶ اسب بخار قدرت تولید میکنند. البته در حالت اوربوست این رقم به طور موقت تا ۶۷۰ اسب بخار افزایش مییابد. تایکان هم برای شتاب گیری بیصدای خود به ۳ ثانیه زمان نیاز دارد. با توجه به وزن ۲.۵ تنی تایکان، این عملکرد، فوقالعاده چشمگیر است.
این اعداد چگونه در دنیای واقعی و در یک مسابقه به نمایش درمیآیند؟ تایکان از مزیت گشتاورانی برای پیش افتادن در شروع مسابقه سود میبرد اما قدرت احتراق که در سرعتهای بالاتر خود را نشان میدهد در انتهای پیست خود را به رخ میکشد. در مسابقه رولینگ در حال حرکت انتظار داریم که عملکرد M5 بهتر باشد درحالیکه تایکان زهر چشم میگیرد. به طور خلاصه در سرعتهای زیر ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت این تایکان است که مزیت دارد و در سرعتهای بالتر، برد با بیمر است. بااینحال، عملکرد این دو خودرو آن قدر نزدیک به هم است که هیچ رانندهای نمیتواند کوچکترین اشتباهی انجام دهد.