جستجو

رسانه اختصاصی صنایع و صنوف خودرویی

رسانه اهل فن

IREMCO نشانه اصالت، کیفیت و قدرت ایرانی

شرکت تولیدی اتحاد موتور در سال جاری به عنوان تولیدکننده برتر در بخش صنعت قطعات خودرو کشور انتخاب شد و همواره یکی از برندهای مطرح در سطح بازار لوازم یدکی خودرو و همچنین خطوط تولید خودروسازهای ایرانی بوده است. شرکت اتحاد موتور با برند IREMCO بیش از 250 قلم از قطعات خودرو را تولید کرده که در 30 قلم آن در خطوط تولید به‌تنهایی ارائه‌دهنده شناخته می‌شود. از این رو سه‌تن از مدیران ارشد این شرکت به گفت‌وگو نشستیم تا از نزدیک با روند کار شرکت اتحاد موتور آشنا شویم.

در ابتدای این گفت‌وگو، پیام رهنمایان، مدیر اجرایی گروه اتحاد موتور، به تشریح سابقه این شرکت بزرگ پرداخت و گفت: «شرکت اتحاد موتور از سال 1362 کار خود را آغاز کرده و رسماً از سال 1369 با ثبت شرکت اتحاد موتور فعالیت این شرکت شروع شده است. در ابتدا اتحاد موتور با تولید بخاری پیکان به عنوان پرتیراژترین خودرو زمان خود کار خود را آغاز کرد و سپس با توسعه محصولات و کنار گذاشته شدن پیکان خودرو خاطره‌انگیز صنعت کشور، کار خود را با بخاری پراید ادامه داد و امروز بیش از 250 قطعه خودرو در 15 کارخانه اتحاد موتور تولید و عرضه می‌شود.»

مدیر اجرایی گروه اتحاد موتور و فرزند یکی از بنیان‌گذاران شرکت اتحاد موتور ادامه داد: «خوشبختانه امروز 30 محصول تولید شده در کارخانه‌های اتحاد موتور به‌صورت تنها تأمین‌کننده خط تولید خودروسازان عرضه شده و اتحاد موتور به پشتوانه 4500 نفر پرسنل خود توانسته است به این حجم از تولید در ایران دست یابد. علاوه بر این، اتحاد موتور توانسته است به‌صورت غیرمستقیم برای 15 هزار نفر نیز شغل ایجاد کند.»

پیام رهنمایان با تأکید بر اصل کیفیت در اتحاد موتور گفت: «با توجه به اهمیت موضوع تحقیق و توسعه در اتحاد موتور، امروز پیشرفته‌ترین آزمایشگاه‌ها در حوزه آزمایش و بررسی قطعات خودرو در شرکت مجموعه کارخانه‌های اتحاد موتور ایجاد شده است که با افتخار این را اعلام می‌کنیم. آزمایشگاه‌های اتحاد موتور همکار با استاندارد بوده و این یکی از پشتوانه‌های اتحاد موتور در ایران به حساب می‌آید.»

در ادامه این مصاحبه، علی شعبانی، مدیر فروش اتحاد موتور و مدیرعامل اتحاد تجارت مطلق، با اشاره به قطعات تولید شده در اتحاد موتور گفت: «نقطه اتکای امروز برند IREMCO اعتماد مشتریان، کیفیت برتر و انتقال دانش فنی به ایران است. همچنین بومی‌سازی تکنولوژی‌های به‌روز خارجی در ایران از اصول مهم و استراتژیک گروه صنعتی اتحاد موتور می‌باشد که در همین راستا به‌عنوان نمونه می‌توان به تولید انواع موتورهای DC خودرو، مجموعه قطعات سیستم برف‌پاکن، انواع لنت‌های خودروهای داخلی و خارجی، مجموعه‌های شیشه بالابر و موتور پمپ بنزین اشاره کرد که همگی تحت لیسانس معتبرترین شرکت‌های دنیا در ایران تولید می‌گردند.»

مدیرعامل اتحاد تجارت مطلق ادامه داد: «هدف‌گذاری شرکت کارآفرینی، تولید با کیفیت همراه با قیمت مناسب و رضایتمندی مشتری است و این صرفاً در کلام نبوده و این امر در اتحاد موتور با ایجاد مجموعاً 20 هزار شغل، خوشنامی برند IREMCO در بازار و خطوط تولید و همچنین کیفیت بالای محصولات با افتخار به ظهور و بروز رسیده است.»

علی شعبانی با اشاره به دفتر ایجاد شده در قلب بازار لوازم یدکی خودرو در تهران از سوی این شرکت گفت: «رسالت ما رضایتمندی مشتری، شناخت و رصد بازار است. از این رو وظیفه خود می‌دانیم در قلب بازار حضور داشته باشیم تا بتوانیم رو در رو با مشتریان گوش شنوایی باشیم برای دغدغه‌های نمایندگان، صدای مشتریان و البته صیانت از برند قدیمی و با اصالت IREMCO در بازار تا از هرگونه سوءاستفاده از این سابقه جلوگیری کنیم. این تصمیم نشان از اعتماد به نفس و اعتماد به محصول ارائه‌شده از سوی شرکت به مشتریان است که خود را معرض عموم قرار داده تا کوچکترین مسائل را از نزدیک دنبال کرده و رضایت مشتری را فراهم کنیم. سرمایه ما مصرف‌کنندگانی هستند که محصول ما را خریداری کرده و رضایتمندی برای آنها فراهم شده است. جالب است بدانید ما از طریق این دفتر هیچگونه فروش مستقیم نداریم، بلکه از طریق نمایندگان اتحاد موتور عرضه محصولات را پیگیری می‌کنیم.»

پیام رهنمایان در تکمیل صحبت‌های علی شعبانی ادامه داد: «رسالت دیگر در خصوص حضور مستقیم در بازار به موضوع تحقیق و توسعه برمی‌گردد. اتحاد موتور با استفاده از تجربه پیشکسوتان بازار و بازخورد مشتریان از محصولات، به‌طور مستمر در حال ارزیابی بازار است و این شرکت اتحاد تجارت مطلق با نیروی با تجربه و پرتوانی که دارد بازوی قدرتمندی برای خود در این راستا ایجاد کرده است و این دلیل دیگری بر پیشرفت روزافزون اتحاد موتور به‌عنوان یکی از سه شرکت برتر در صنعت قطعات خودرو کشور است.»

بهروز آرین‌سپهر، رئیس توسعه بازار اتحاد تجارت مطلق، در ادامه مصاحبه با اشاره به موضوع تولید اقتصادی گفت: «اتحاد موتور کیفیت را سرلوحه کار خود قرار داده است و در این راستا از هیچگونه فعالیتی فروگذار نبوده است. متأسفانه امروز هر محصولی که قیمت پایین‌تری داشته باشد به‌عنوان محصول اقتصادی شناخته می‌شود، در حالی که اساس این تعریف اشتباه بوده و محصول اقتصادی است که بتواند با کارکرد بالاتر، قیمت مناسب‌تری داشته باشد. به‌طور مثال در موضوع لنت ترمز، محصول اتحاد موتور در صورت حصول سلامت دیسک چرخ و دیگر بخش‌های سیستم ترمز، به‌نسبت دیگر برندها تا 3 برابر دوام داشته اما از نظر قیمتی در میانه بازار قرار می‌گیرد. از نظر ما در اتحاد موتور کالایی اقتصادی است که دوام و کیفیت بالایی داشته و از نظر قیمتی نیز کاملاً به صرفه باشد.»

در ادامه علی شعبانی با اشاره به حروف IR در قبل از EMCO که مخفف اتحاد موتور است، گفت: «نقش IR که بر لوگو اتحاد موتور حک شده، نشانه عرق به ایران و ایرانی است و خوشحالم که بگویم به‌زودی لنت ترمز این برند ایرانی برای خودروهای تویوتا، هیوندای و سوزوکی و سایر خودروهای روز دنیا به کشور کره جنوبی صادر خواهد شد و این نشان‌دهنده آن است که اتحاد موتور زیره به کرمان برده است و این نه‌تنها افتخاری برای اتحاد موتور است، بلکه افتخاری برای صنعت ایران است.»

وی ادامه داد: «به‌زودی همچون بهترین برندهای دنیا، برند پرمیوم اتحاد موتور پا به عرصه بازار خواهد گذاشت. این برند مختص خودروهای خارجی خواهد بود و در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت و به‌زودی در مراسمی به‌طور رسمی به بازار معرفی خواهد شد.»

در پایان، پیام رهنمایان گفت: «وظیفه خود می‌دانم که تأکید کنم نگاه و رویکرد جناب شهپری و رهنمایان به‌عنوان بنیان‌گذاران اتحاد موتور این است که اگر محصولی به‌طور کامل ارائه شده از سوی شرکت اضافه می‌شود، باید قابلیت تولید در داخل کشور را داشته باشد. در غیر این صورت به سمت آن محصول نخواهند رفت زیرا دغدغه اصلی کارآفرینان تولید در کشور و ارتقا نام ایران و ایرانی در سطح دنیا است.»

در قطعات خودرو شماره 40

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

آخرین اخبار