جستجو

رسانه اختصاصی صنایع و صنوف خودرویی

رسانه اهل فن

کوه یخ مشکلات آب میشود؟؟

هیات مدیره اتحادیه لوازم یدکی خودرو تهران یک سال است که کار خود را در دوره دوازدهم آغاز کرده‌اند. در این دوره، برخی از مشکلات به دوره جدید منتقل شد، از جمله حجم شکایات مشتریان از کسبه گرفته تا حجم زیادی از مشکلات بیرون و درون صنفی که نیاز بود به سرعت رفع شود.

تشکیل کمیسیون‌ها

بر همین مبنا، به سرعت و ظرف مدت کوتاهی کمیسیون‌های اتحادیه در این دوره تشکیل شد. به عنوان نمونه، محمدرضا آل هاشم در گفتگو با خبرنگار قطعات خودرو گفت: پیش از استقرار هیات مدیره جدید در اتحادیه، بیش از ۳۷۰ پرونده مختومه شده در اتحادیه و همچنین کمیسیون شکایات وجود داشت. ما در این دوره توانستیم سطح شکایات را کاهش داده و این عدد را به صفر رسانده و همچنین پرونده‌های جدیدی که تشکیل می‌شود را نیز ظرف مدت کوتاهی حل و فصل کنیم.

از دیگر کمیسیون‌هایی که شکل گرفته و رویکرد آن باعث حل اختلافات بزرگی شده است، کمیسیون حل اختلاف اعضای اتحادیه است. در همین راستا، عضو ناظرین کمیسیون در هیات مدیره، امیرحمدناب کاشانی به ما گفت: در دوره جدید اتحادیه بیش از ۷۵ پرونده تشکیل شده که بیش از ۸۰ میلیارد تومان بین اعضا حل و فصل شده است که در نوع خود بی‌نظیر است.

وی با تاکید بر نقش اعضای جدید کمیسیون حل اختلاف اتحادیه، این افراد را امین، رازدار، معتمد و ریش‌سفید صنف دانسته و اظهار کرد که برای حل اختلافات اعضا از دستا‌ن خداوند متعال کار خود را پیش می‌برند و از این منظر به داشتن چنین پیشکسوتانی افتخار می‌کنیم.

در راستای اهداف اتحادیه، ۸ کمیسیون دیگر علاوه بر این دو کمیسیون یاد شده نیز در اتحادیه تشکیل شده‌اند تا در امور مختلف بتوانند پیگیر امور اعضا باشند که در ایران چنین اتحادیه‌ای کاملاً بی‌نظیر است.

سامانه جامع تجارت و طرح شناسه کالا

سامانه جامع تجارت یا طرح شناسه کالا یا قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز که در واقع هر سه یکی است، از چالش‌های اصلی اتحادیه در زمان هیات مدیره دوره دوازدهم بوده و هست. در این طرح، در چند جنبه مورد بررسی قرار گرفته است؛ از یک طرف، موضوع مذاکره با دوایر دولتی و حاکمیتی برای حل مشکلات زیربنایی قانون و اجرایی و از طرف دیگر، موضوع اطلاع‌رسانی و آموزش‌های صنفی و توانمندسازی ظرفیت‌های صنفی برای اجرای این قانون در داخل صنف بررسی شد و در قالب پرسشنامه‌ای از اعضا اخذ و نتایج آن تحلیل شد و به عنوان مبنایی برای مذاکره با دوایر دولتی به اجرا درآمده است.

در همین راستا، با همکاری دبیر کمیسیون آموزش اتحادیه، میز خدمت در دو مقطع مختلف در خصوص طرح شناسه کالا در اتحادیه شکل گرفت و کار پیش رفت.

سامانه مودیان و مالیات

یکی از نقاط قوت اتحادیه در گذشته تا به امروز موضوع مالیات است. مالیات از مواردی است که اکثر کسبه با آن درگیر بوده و از اهمیت بالایی نیز برخوردار است. حالا با زیرساخت‌های ایجاد شده از سوی سازمان امور مالیاتی، اتحادیه نیز در راستای اهداف خود و تسهیل امور اعضا، هماهنگ با سازمان امور مالیاتی اقدام کرده و خدمات مالیاتی خود را افزایش داده است. همچنین با جدیت تمام به دنبال حل موضوعات مالیاتی اعضا است. علاوه بر دفتر تخصصی خدمات مالیاتی در بازار، نمایندگان اتحادیه نیز در مرکز دادرسی مالیاتی حضور دارند که به حل اختلافات اعضا در این مرکز دادرسی می‌پردازند که در نوع خود بین اتحادیه‌های صنفی بی‌نظیر است.

برنامه‌های آینده اتحادیه

اتوماسیون شدن اتحادیه برای کاهش رفت و آمد اعضا و ایجاد کارتابل اختصاصی اعضا از فرآیندهایی است که هیات مدیره جدید در برنامه خود قرار داده است. از این رو، بسیاری از فرآیندهای اتحادیه در سال‌های آینده الکترونیکی شده و اعضا به راحتی در ارتباط تنگاتنگ با اتحادیه قرار خواهند گرفت، اطلاع‌رسانی به اعضا راحت‌تر شده و فرآیندها نیز در قالب درستی قرار می‌گیرد. در همین راستا، اتحادیه برنامه دارد تا سامانه شکایات را نیز الکترونیکی کند تا در هر نقطه از شهر تهران مشتریان بتوانند شکایات خود را ثبت کرده و به صورت غیرحضوری فرآیند کاری شکایات به سرانجام برسد.

روابط عمومی اتحادیه

در نهایت باید گفت که برای اولین بار در طول چهل سال گذشته، اتحادیه لوازم یدکی با انتصاب حسن بشارت‌تنیا از سوی هیات مدیره، واحد روابط عمومی در آن تشکیل شده است. این واحد در شرایطی تشکیل شده است که ارتباط اتحادیه با اعضا قطع شده بود و به قول سید احمد حسینی، ریاست اتحادیه، نیاز به رسوب‌زدایی بوده که این فرآیند آغاز شده است.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

آخرین اخبار