در راستای برنامه کلان هیات مدیره اتحادیه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران برای تعیین راهبردهای اتحادیه در سالهای آینده ماموریتی به کمیسیون مدیریت راهبردی و برنامهریزی اتحادیه محول شده تا نقاط ضعف و قوت و همچنین تهدیدها و فرصتهای صنف در بخشهای مختلف را با کمک اعضای کمیسیونها شناسایی کنند.
حسینی در گفتگو با خبرنگار قطعات خودرو گفت: دلیل اصلی شناسایی این شاخصهای کلان ابتدا این است که بتوانیم با یک آیندهنگری صنف را راهبردی کرده و نقاط ضعف خود را شناسایی کنیم تا بتوانیم به سرعت آنها رفع کنیم تا مانع راه درست در صنف نشود.
حسینی ادامه داد: استفاده از این شاخصها به اولویتبندی مسائل در اتحادیه منجر خواهد شد و هدف نهایی ما احیای کسب و کارهای اهل و اصیل و بازسازی چهره صنف در اذهان عمومی جامعه است، از جنبه دیگر تمام تلاش خود را میکنیم تا با خرد جمعی از خواب حرفهای در صنف جلوگیری کرده و بتوانیم آینده صنف را بسازیم.
در همین راستا کارگاهی توجیهی برای اعضای کمیسیونها با راهبری رئیس کمیسیون مدیریت راهبردی و برنامهریزی، امیرحسین صیرفی برگزار شد، در این کارگاه که پیش از آن فرمهای تخصصی هر کمیسیون ایجاد شده بود روند کار به بحث و تبادل و نظر گذاشته شد و مقرر شد ظرف مدت یک ماه هریک از کمیسیونها از جنبههای مختلف مسائل را در حوزه کاری خود بررسی کرده و به کمیسیون راهبردی و برنامهریزی ارائه کنند و با دستهبندی در کمیسیون مدیریت راهبردی نتایج در اختیار هیات مدیره اتحادیه قرار گرفته تا راهبردهای کلان تعیین شود. این گامی نو در علمیسازی فعالیتهای اتحادیه است.