30 آوریل روز لندروور

ماشین‌های پرقدرت شاسی‌بلند از کوه و تپه بالا می‌روند، فرقی نمی‌کند، زمین گلی یا هوا بارانی باشد، مهم عملکرد موفق این ماشین‌ها در همه شرایط است. یکی از کمپانی‌های تولید‌کننده این خودروها، لندرور است. این کمپانی با بیش از ۷۰ سال قدمت‌، داستانی طولانی از شکست‌ها و موفقیت‌ها دارد. این داستان‌ها راهگشا و امیددهنده هستند. لندرور از کمپین‌های تبلیغاتی و چالش‌های هیجان‌انگیزی برای معرفی محصولاتش استفاده کرده است. روش‌ها و استراتژی‌های موفقیت و پیشرفت این شرکت بسیار جالب و خواندنی هستند.

بنیان‌گذار لندرور چه کسی بود؟
موریس ویلکز (Maurice Wilks) مؤسس و بنیان‌گذار شرکت خودروسازی لندرور (Land Rover) است. موریس در ۱۹ آگوست ۱۹۰۴ در انگلستان به دنیا آمد. او چهار برادر و یک خواهر داشت و خودش کوچک‌ترین عضو خانواده بود. موریس در سال ۱۹۲۲ زمانی که ۱۸ ساله شد، در شرکت خودروسازی هیلمن (Hillman) در انگلستان شروع به کارکرد. از همان دوران متوجه علاقه‌اش به خودروسازی شد. موریس در سال ۱۹۲۶ با شنیدن تعریف‌هایی از شرکت خودروسازی جنرال موتورز تصمیم گرفت به ایالت متحده برود و در این شرکت کار کند. اما او نتوانست مدت زیادی دوری از خانواده را تحمل کند بنابراین دو سال بعد به انگلستان و دوباره سرکارش در شرکت هیلمن بازگشت.

در سال ۱۹۲۹ برادر بزرگ‌تر موریس، اسپنر ویلکز (Spencer Wilks) در شرکت خودروسازی رور (Rover) استخدام شد. یک سال بعد، او از موریس خواست تا هیلمن را ترک کند و به‌عنوان مدیر ارشد در شرکت رور مشغول به کار شود. موریس در طی دو سال خدمتش در کمپانی رور شایستگی‌ خودش را نشان داد، بنابراین در سال ۱۹۳۲ به عنوان مدیرعامل این شرکت منصوب شد.
زمانی که موریس در هیئت‌مدیره رور بود، تمام تلاشش را برای افزایش کیفیت خودروهای تولیدی می‌کرد. او در زمان جنگ جهانی سال ۱۹۴۳ تمام توانش را به کار گرفت تا برای هواپیماهای نیروی هوایی سلطنتی انگلستان موتورهای توربین گازی بسازد. در این موتورها، سوخت با اکسید‌کننده (معمولاً هوا) در محفظه احتراق می‌سوزد. موریس در سال ۱۹۴۳ به دلیل ایجاد مشکلاتی با فرمانده نیروی هوایی، پروژه ساخت موتور را به شرکت خودروسازی رولزرویس (Rolls-Royce) می‌دهد. پس‌ازاین رویداد، او به کار روی موتورهای توربین گازی ادامه داد و در سال ۱۹۴۹ از اولین موتور توربین گازی شرکت رور رونمایی کرد.

تولید خودرو لندرور (Land rover)
پس از اتمام جنگ جهانی، خانواده ویلکز برای انجام کارهای مزرعه‌شان از ماشین‌های ارتشی جیپ (Jeep) استفاده می‌کردند. در همان روزها موریس و اسپنسر به ملاقات خانواده‌شان در مزرعه رفتند و ناگهان فکری به ذهنشان رسید، آن‌ها تصمیم گرفتند برای کشاورزان یک ماشین مخصوص کار در مزرعه با موتور رور و بدنه جیپ بسازند و نام آن را لندرور بگذارند. تا تابستان ۱۹۴۷ این دو برادر نمونه اولیه ماشین خود را بر اساس شاسی جیپ ساختند و ۵۰ خودرو لندرور را به‌منظور ارزیابی وارد بازار کردند. ماشین تکمیل‌شده لندرور در 30 آوریل 1948 در نمایشگاه ماشین آمستردام به دنیا معرفی شد. پس از رونمایی از ماشین، شور و شوقی عجیب بین مردم نمایان و به‌سرعت فرم‌های خرید آن تمام شد. به دلیل قابلیت حرکت خارج از جاده اصلی و روی زمین‌های خاکی لندرور بسیار موردتوجه کشاورزان قرار گرفت. موریس انتظار فروش ۵۰۰۰ دستگاه لندرور را داشت اما در کمال ناباوری ۸۰۰۰ عدد از این ماشین در سال اول عرضه فروخته شد. در آن زمان این ماشین‌ها فقط در رنگ سبز روشن تولید می‌شد. تا پایان سال ۱۹۴۸ لندرور به بیش از ۷۰ کشور دنیا صادر و در اوایل سال ۱۹۴۹ این ماشین به ایالت متحده آمریکا نیز وارد شد. در سال‌های ۱۹۵۰ و ۱۹۵۱ تغییراتی برای بهبود عملکرد در لندرور صورت گرفت. چراغ‌های جلو بزرگ‌تر و قوی‌تر و طلق‌هایشان محکم‌تر شدند، سیستم چرخ‌ها بهبود و همچنین حجم موتور آن نیز افزایش یافت. در مدل اولیه لندرور حجم موتور 1600cc بود اما در سال ۱۹۵۱ برای افزایش قدرت آن، با یک موتور 2000cc جایگزین شد. این ماشین به دلیل عملکرد خوبش، به‌سرعت ماشین محبوب نیروهای پلیس، پیمانکاران ساختمان، آتش‌نشان‌ها و گروه‌های دیگر شد.

معرفی سری یک
بین سال‌های ۱۹۵۴ و ۱۹۵۵ این خودرو به دلیل فضای داخلی کم در محل نشیمن عقب و فضای بار موردانتقاد عده‌ای از افراد قرار گرفت. به‌ همین دلیل لندرور محور اصلی این ماشین را 6 اینچ افزایش داد و سری جدید محور بلند (long wheelbase) را با محوری ۱۰۷ اینچی معرفی کرد. در همین سال ماشین‌های ۷ نفره نیز به بازار عرضه شدند. به این مدل‌ها سری یک می‌گفتند. در سال ۱۹۵۷ موتورهای دیزلی این شرکت با حجم 2000cc به بازار عرضه شد. این موتورها بدون جرقه الکتریکی، سوخت را شعله‌ور می‌کردند.

معرفی سری دوم
این شرکت تا سال ۱۹۵۸ شاهد یک دوره حدوداً ۱۰ ساله موفق بود. در این سال لندرور متوجه شد برای جذب مشتریان جدید باید تغییراتی در ماشینش به وجود بیاورد، بنابراین سری دوم لندرور را در نمایشگاه آمستردام با موتورهای بنزینی بزرگ‌تر معرفی کرد. این موتورهای بنزینی2250cc بر موتورهای دیزلی قدیمی مبتنی بودند. در سری دوم حرکت چرخ‌های عقب و عملکرد جعبه‌دنده (گیربکس) بهبود یافت. فروش سری دوم برای شرکت لندور عالی بود؛ در اولین سال عرضه ۲۸۰۰۰ و سال بعدی ۳۴۰۰۰ دستگاه از این خودرو فروخته شد.
در سال ۱۹۶۱ لندرور حجم موتور دیزلی ماشین‌های قدیمی خود را از 2200cc افزایش داد تا با موتور بنزینی مطابقت داشته باشد. در آن سال‌ها دولت انگلستان برای صاحبان ماشین‌ها مالیات‌های زیادی در نظر می‌گرفت. لندرور که همیشه از شرایط موجود استفاده هوشمندانه می‌کرد، یک سال بعد در ۱۹۶۱ اولین ماشین ۱۲ نفره خود را معرفی کرد، با این خودرو بزرگ، خانواده‌های پرجمعیت دیگر مجبور به پرداخت مالیات برای چندین ماشین نبودند، بنابراین توجه آن‌ها به این ماشین‌ها جلب شد.
در ماه آوریل سال ۱۹۶۶ تولیدات شرکت لندرور از مرز نیم میلیون محصول گذشت. این شرکت در سال ۱۹۶۷ با کمپانی تولیدکننده کامیون و ماشین‌های سنگین لیلاند (Leyland) ادغام شد. لیلاند درگذشته شرکت خودروسازی بزرگ ترایمپ (Triumph) را خریده بود، بنابراین بعد از ادغام، قدرت لندرور بیشتر از همیشه شد.
یک سال بعد در ۱۹۶۸ لندرور به شرکت موتور بریتانیا (BMC) می‌پیوندد. شرکت موتور بریتانیا در کمپانی‌های تولید‌کننده ماشین آستین (Austin) و شرکت خودروسازی موریس (Morris Motors Limited) مقداری زیادی سهام داشت. ادغام این غول‌های خودروسازی در سال ۱۹۶۸ باعث شد لندرور در بازار ساخت خودرو بی‌رقیب شود.

معرفی خودرو محبوب، رینج رور (Range Rover)
از زمان معرفی اولین لندرور، این شرکت به تولید ماشینی راحت‌تر و شیک‌تر فکر می‌کرد. از اواسط دهه ۱۹۶۰ تعداد سفارش‌های نظامی لندرور کاهش و برای مسافران خارج از شهر افزایش‌یافته بود. در این زمان عوامل مختلف دست‌به‌دست هم دادند و اولین خودرو رینج رور (Range Rover) ساخته شد. ۲۵ دستگاه نمونه اولیه رینج رور با حداقل امکانات (حتی بدون صندلی عقب) در سال ۱۹۶۹ ساخته و وقتی ایرادات نسخه آزمایشی شناسایی شد، یک سال بعد در ۱۹۷۰ این شرکت ۲۰ دستگاه رینج رور برای معرفی به عموم ساخت. راه‌اندازی موفقیت‌آمیز و تقاضای عمومی فراتر از حد انتظارات بود. راحتی، قابلیت آف‌رود، یدک‌کشی و سرعت‌بالا (تقریباً 160 کیلومتر در ساعت) باعث شد این ماشین به‌سرعت جای خود را بین مردم باز کند. رینج رور یک وسیله نقلیه منحصربه‌فرد بود. علاوه بر توانایی‌های آف‌رود عالی، تنها وسیله نقلیه‌ای است که به‌عنوان یک اثر هنری در موزه لوور (Louvre) به نمایش گذاشته‌شده است.
در سال ۱۹۷۲ این کمپانی ۷۵۰ هزارمین لندرور خود را می‌سازد و در همین سال ماشین رینج رور جایزه دوار (Dewar) را دریافت می‌کند. این جایزه یکی از معتبرترین جوایز مهندسی در بریتانیا برای اتومبیل است.

معرفی لندرور سری سوم
ماشین‌های سری ۲ چندین سال به‌عنوان کامیون فروخته شدند ولی اواخر سال ۱۹۶۹ تولید آن‌ها متوقف شد. لندرور متوجه شده بود برای پیشرفت باید تغییر کند، بنابراین در سال ۱۹۷۱ سری ۳ خود را معرفی کرد. بدنه این خودرو تغییر خاصی نسبت به سری قبلی نداشت اما تعویض دنده در سری ۳ به دلیل ایجاد تغییراتی در گیربکس راحت‌تر شده بود.
در سال ۱۹۷۲ لندرور بر اساس مشخصات ارتش بریتانیا با یک موتور 3500cc طراحی شد. کابین این خودرو دقیقاً روی موتور آن قرار داشت، به همین دلیل به آن نام کنترل جلو را دادند. این خودرو قدرت بکسل بارهایی را تا وزن 1.8 تن داشت.
یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های این اتومبیل که امکان حمل آن با هلیکوپتر را ممکن می‌کرد، قابلیت جداسازی بیشتر قسمت‌های این ماشین بود. با تفکیک قسمت‌های مختلف این خودرو، وزن آن کمتر و بنابراین انتقال هوایی آن در زمان جنگ راحت‌تر ‌شد.
این خودرو در سال ۱۹۷۵ رسماً در ارتش بریتانیا و استرالیا استفاده شد. اگرچه این ماشین در این کشورها موفق عمل کرد اما توجه سایر کشورها را جذب نکرد، بنابراین در سال ۱۹۷۸ تولیدات آن کاملاً متوقف شد. لندرور موفق شد تا سال ۱۹۷۶ تعداد یک‌میلیون دستگاه از تولیداتش را بفروشد.

لندرور در مرز ورشکستگی
مدیریت ضعیف کمپانی لیلاند و دریافت وام‌های بانکی زیاد، سال ۱۹۷۵ این شرکت را به سمت ورشکستگی برد. دولت بریتانیا برای جلوگیری از نابودی این کمپانی، کنترل آن را به عهده گرفت و در سال ۱۹۷۹ مایکل ادواردز (Michael Edwardes) صنعت‌گر معروف، را به عنوان مدیریت لندرور و لیلاند منصوب کرد.

او شرکت محدود لندرور را به‌عنوان یک کمپانی مجزا ایجاد کرد، بنابراین برای اولین بار در طول تاریخ، لندرور تحت مدیریت مستقل است. مایکل قول داد تا سال ۱۹۸۰ تولیدات شرکت را دو برابر کند.
در سال ۱۹۷۹ این کمپانی نسخه جدیدی از لندرور با محور ۱۰۹ اینچی و موتور هشت سیلندر بنزینی را به‌نام استیج (Stage) به بازار

عرضه کرد. این ماشین علاوه بر قدرت بالا، در زمین‌های شیب‌دار عملکرد خوبی داشت.
ت

ولید رینج رور چهار در و گیربکس اتوماتیک
مایکل تمام تلاشش را برای احیای دوباره شرکت به کار گرفت. او متوجه استقبال زیاد مردم از رینج رور شده بود، بنابراین برای جلب‌توجه دوباره آن‌ها در سال ۱۹۷۹ مدل چهاردر این ماشین را روانه بازار کرد، این اقدام مایکل دوباره اسم رینج رور را بر سر زبان‌ها انداخت و سودی زیاد برای شرکت آورد. این اقدام هوشمندانه مایکل باعث تولید ۱۰۰ هزار دستگاه رینج رور تا سال بعد شد. مایکل شوکی دیگر به طرفداران این ماشین داد و مدلی جدید از رینج رور با گیربکس اتوماتیک معرفی کرد.

 

معرفی گیربکس ۵ دنده‌ای
حدود سال ۱۹۸۳ کمپانی لندرور تصمیم گرفت روی تولید این ماشین به‌عنوان محصول اصلی‌شان تمرکز بیشتری کند، بنابراین مدل لندرور ۱۱۰ را معرفی کرد. این خودرو دارای ویژگی‌هایی مثل گیربکس ۵ دنده‌ای و ترمز‌های دیسکی جلو قوی بود. بعد از معرفی این گیربکس ۵ دنده‌ای، افراد زیادی از آن استقبال کردند بنابراین در همان سال کمپانی لندرور مدلی جدید از خودرو رینج رور سال پیش را با گیربکس ۵ دنده‌ای جدیدش وارد بازار کرد.

این کمپانی همیشه همین‌طور عمل می‌کرد. برای جلب و رضایت مشتری، عکس‌العمل آن‌ها را بررسی و بر اساس نتیجه‌های رفتاری مخاطبان، عملکرد و آپدیت‌های خودروهایش را برنامه‌ریزی و ماشین‌هایی بهتر از مدل قبلی برای مشتریان تولید می‌کرد. با افزودن گیربکس ۵ دنده‌ای تولیدات سالیانه رینج رور به ۱۲۰ هزار دستگاه رسید.

در سال ۱۹۸۵ این کمپانی برای بهبود عملکرد گیربکس اتوماتیک‌ ماشین‌هایش، مدل جدید ۴ دنده‌ای آن را معرفی کرد. در طول این سال‌ها شرکت لندرور موفقیت‌های زیادی به دست آورده بود و تا آن زمان ماشین‌هایش را به بیش از ۱۲۰ کشور دنیا می‌فروخت.

تولید موتور توربو شارژ همه را حیرت‌زده کرد
حدود سال ۱۹۸۶ به‌طور ناگهانی، ماشین محبوب رینج رور با موتوری 2400cc توربو شارژ عرضه شد. این موتورهای جدید، وزنی سبک‌تر دارند و به بهینه‌سازی مصرف سوخت نیز کمک می‌کنند. کمپانی رینج‌رور معتقد بود نباید بین تولیدات خودروهای جدید فاصله انداخت، باید مدام نسخه‌های قبلی را آپدیت و روانه بازار کرد. این اقدام دو نتیجه مهم دارد: مشتری از محصولات کمپانی دور نمی‌شود و متوجه اهمیتی که شرکت برای آن‌ها قائل است نیز می‌شود. بر اساس همین طرز فکر خلاقانه، در همان سال موتور توربو شارژ به خودروهای لندرور موجود نیز افزوده شد.

در سال ۱۹۸۷ بالاخره خودرو رینج رور وارد بازار آمریکا شد. این خودرو در بازارهای خارجی نیز مانند داخلی فروش خوبی داشت. در سال 1988، چهلمین سالگرد تأسیس شرکت لندرور هم‌زمان با فروش ۱.۶ میلیون خودرو در سراسر جهان جشن گرفته شد.
در همین سال این شرکت‌به‌شرکت هوافضا بریتانیا (British Aerospace (BAe)) فروخته شد (تاکنون دولت آن را اداره می‌کرد). این شرکت بزرگ‌ترین کمپانی تولید‌کننده تسلیحات و امنیت هوایی در اروپاست.

 

معرفی لندرور دیسکاوری
این کمپانی در نمایشگاه ماشین شهر فرانکفورت سال ۱۹۸۹از خودرو جدید خود لندرور دیسکاوری (Discovery) رونمایی کرد. این خودرو بانام اختصاری دیسکو (Disco) نیز شناخته می‌شود. سری اول دیسکاوری بر اساس بدنه رینج رور ولی بسیار لوکس‌تر و خانوادگی‌تر طراحی‌شده بود. این خودرو اولین نسل واقعی از ماشین‌های خانوادگی شرکت لندرور محسوب می‌شد. طراحی منحصربه‌فرد، دیسکاوری را هم برای جاده و آف‌رود و هم برای رانندگی‌های روزانه داخل شهر مناسب می‌کرد.
در اولین عرضه، این خودرو ۳ در داشت؛ دو در برای جلو و یکی صندوق‌عقب. اما یک سال بعد در ۱۹۹۰ مدل پنج‌در دیسکاوری نیز عرضه شد. خودرو دیسکاوری، این کمپانی را از بازارهای سنتی قدیمی (مثل ارتش) دور و به بخش تفریحی و خانوادگی وارد کرد. طراحی فضای داخلی جذاب بارنگ آبی تیره و موتور پرقدرت 3900cc توجه بسیار از مردم را به خود جلب کرد.

معرفی لندرور دیفندر
در سال ۱۹۹۰ هم‌زمان با بیستمین سالگرد رینج رور، خودرو لندرور دیفندر (Defender) معرفی شد. این کمپانی با ایجاد تغییراتی در لندرور ۱۱۰ (که سال ۱۹۸۳ با موتور توربو شارژ معرفی‌شده بود) نسلی جدید از ماشین‌های لندرور را بانام دیفندر به بازار عرضه کرد. نام این خودرو به معنی مدافع نشان‌دهنده استراتژی‌های کمپانی لندرور، یعنی دفاع از جان و مال افراد است.
معرفی ترمز چهار کاناله ABS برای اولین بار
هم‌زمان با معرفی دیفندر، این شرکت نسلی جدید از سیستم‌های ترمز چهارچرخ و چهار کاناله به‌‌نام ای‌بی‌اس (ABS) را به بازار معرفی کرد. این فن‌آوری اولین سیستم بهینه‌شده ترمز برای عملکرد بهتر ماشین‌ها در آف‌رود و جاده و باعث تغییر در دنیای خودرو شد. در آن سال با معرفی دیفندر و ترمز ای‌بی‌اس ، فروش این شرکت با رشدی قابل‌توجه روبه‌رو و آمریکای شمالی بزرگ‌ترین بازار رینج رور در دنیا شد.

 

افتتاح مجموعه «تجربه لندرور»
از لندرور در سال‌ ۱۹۹۰ به‌عنوان تولید‌کننده پیشرو وسایل نقلیه آف‌رود در جهان یاد می‌شد. این شرکت در همان سال در شهر سولیهال (Solihull) انگلستان، مجموعه تجربه لندرور (Land Rover Experience) را افتتاح کرد.
کمپانی لندرور در این مجموعه خدمات زیادی به مردم ارائه می‌دهد. افراد می‌توانند رانندگی در آف‌رود با ماشین‌های لندرور را با پرداخت هزینه‌ای مناسب تجربه کنند. این شرکت پکیج‌های مختلفی بر اساس ساعت و مکان به افراد ارائه می‌دهد. در تمام طول سفر مربیان مجرب آف‌رود، شرکت‌کنندگان را همراهی و به آن‌ها نکات مهم در سفرهای خارج از جاده را گوشزد می‌کنند.
در این مجموعه، افراد علاوه بر کسب تجربه رانندگی با لندرور در آف‌رود، می‌توانند از خط تولید ماشین‌های این شرکت نیز بازدید کنند. راه‌اندازی ‌چنین مجموعه بزرگی سود زیادی برای لندرور داشت. بعضی از مالکین لندرور‌ها، رانندگی در آف‌رود را بلد نبودند، گاهی نیز افراد می‌خواستند قبل از خرید ماشین، رانندگی با آن را تجربه کنند. بسیاری از مردم بدون داشتن دلیلی خاص و فقط برای سرگرمی و تفریح به آنجا می‌رفتند.
بعد از افتتاح این مجموعه جذاب، فروش و سود جانبی شرکت لندرور افزایش قابل توجهی یافت. گاهی فقط تولید یک محصول به‌تنهایی کافی نیست. باید مزیت‌های استفاده از آن را به‌صورت واقعی به مشتری نشان داد. کمپانی لندرور با درک این موضوع، به‌صورت واقعی مزیت و تجربه استفاده از ماشین‌هایش را به همه مردم نشان داد و آن‌ها را به خرید محصولاتش ترغیب کرد.

معرفی سیستم‌ تعلیق بادی
در سال ۱۹۹۲ برای اولین بار در خودروهای شاسی بلند آف‌رود، سیستم تعلیق بادی (Air Suspension) معرفی و جایگزین سیستم‌های تعلیق فنری فولادی در ماشین‌های سنگین شد. در این سیستم‌ها لوله‌هایی متصل به مخزن ذخیره هوا، جریان هوا را در کل سیستم تعلیق هدایت می‌کنند.
ایجاد تجربه رانندگی راحت‌تر به دلیل کاهش صدا و لرزش در جاده باعث شد همه از این سیستم برای تولیدات جدید لندرور استقبال کنند. این سیستم بر اساس وزن خودرو (ماشین خالی یا با مسافر و بار) ارتفاع ماشین را تنظیم می‌کند.
معرفی کیسه هوا (اِیر بگ) برای راننده و سرنشین در دیسکاوری
زمانی کوتاه پس از عرضه سیستم‌های تعلیق بادی، در سال ۱۹۹۴ تکنولوژی کیسه هوا (Air Bag) برای راننده و سرنشینان در لندرور دیسکاوری معرفی شد. بعد از معرفی ایربگ، مشتریان که متوجه اهمیت جانشان برای این کمپانی شده بودند، از ماشین‌های دارای کیسه هوا لندرور استقبال زیادی کردند.
لندرور در تبلیغات خود مدام از مزایای کیسه هوا برای مخاطبانش می‌گفت: «این فن‌آوری حافظ زندگی شماست، بدون کیسه هوا برای جلوگیری از نیرو‌های وارده به بدن در اثر ضربه، امکان ایجاد مشکلات زیادی برای سلامت جسمی شما وجود دارد.» افزودن ایربگ به ماشین‌های لندرور، بازار خریدوفروش آن‌ها را در آمریکای جنوبی داغ کرد.

 

کمپانی آلمانی بی‌ام‌دبلیو (BMW) لندرور را خرید
در ۳۱ ژانویه سال ۱۹۹۴ بی‌ام‌دبلیو شرکت خودروسازی بزرگ آلمانی، کمپانی لندرور را خرید. مدت کوتاهی پس از مالکیت بی‌ام‌دبلیو، این شرکت مدلی جدید از رینج رور را با شاسی جدیدتر و بلندتر و با سیستم تعلیق بادی و ایربگ به بازار عرضه کرد.
تا سال ۱۹۹۴ مدل‌های کلاسیک رینج رور تولید می‌شدند اما باعرضه این سری جدید، فروش آن‌ها به‌شدت کاهش یافت. در سال ۱۹۹۵ تولید سالیانه رینج رور به ۱۰۰ هزار دستگاه در انگلستان رسید. دو سال بعد در ۱۹۹۶ کمپانی لندرور که متوجه کاهش علاقه مردم به مدل‌های کلاسیک رینج رور شده بود، تولید آن‌ها را متوقف کرد.
چند سالی بود که لندرور در حال رقابت با رقیبانش هوندا و تویوتا بود. هوندا باعرضه مدل‌ سی‌آروی (CRV) و تویوتا با خودرو راوفور (RAV4) بازار رقابتی سختی برای لندرور ایجاد کردند. اما این شرکت هیچ‌گاه شکست نخورد. او برای پیشی گرفتن از رقبایش دوباره خودرویی قدرتمندتر از گذشته ساخت.

معرفی خودرو فری‌لندر (Freelander)
نمایشگاه خودرو فرانکفورت سال ۱۹۹۷شاهد عرضه مدل جدید فری‌لندر بود. این ماشین دارای موتور چهار سیلندر بنزینی یا دیزلی بود و در دو مدل (سه در و پنج در) به بازار عرضه شد.
این خودرو دارای سیستم نوآورانه‌ی اچ‌دی‌سی (HDC) بود، که برای اولین بار روی این ماشین به مردم معرفی شد. سیستم کنترل فرود بر تپه با همکاری سیستم ترمز چهارچرخ به‌طور خودکار سرعت‌پایین آمدن خودرو از تپه‌ها را کنترل می‌کند و راننده دیگر نیاز به ترمز گرفتن ندارد.
ویژگی دیگری از این خودرو که باعث درخشش آن بین رقیبانش شد، امکان باز شدن همه درها در هر شرایطی بود. گاهی درهای خودروهای آف‌رود بعد از تصادف، بی‌دلیل قفل می‌شوند و جان سرنشینان را به خطر می‌اندازند. اما شرکت لندرور با ساخت درهایی خاص به صاحبان این خودروها اطمینان داد که درها در هر شرایطی باز می‌شوند.
تولید سری دوم خودرو دیسکاوری
در سال ۱۹۹۸ هم‌زمان با پنجاهمین سالگرد تأسیس لندرور، نسل دوم از خودروهای پرطرفدار دیسکاوری معرفی شد. این سری جدید طولی بیشتر از مدل‌های قبلی دارد و ۷ صندلی (دو عدد جلو، سه عدد عقب، دو عدد در قسمت بار) را در خود جا می‌دهد.
لندرور در زمان عرضه این محصول، از سیستم جدید ضد لغزش هیدرولیک خود ای‌سی‌ای (ACE) رونمایی کرد. این سیستم باعث تعادل بیشتر ماشین در پیچ‌های زیاد با کاهش میزان چرخش بدنه خودرو می‌شود.

کمپانی فورد، شرکت لندرور را خرید
در سال ۲۰۰۰ کمپانی خودروسازی آمریکایی فورد، شرکت لندرور را از بی‌ام‌دبلیو خرید. بر اساس آمارهای اعلام‌شده تا سال ۲۰۰۱ سه میلیون لندرور در دنیا تولیدشده بود. در همین سال شرکت فورد حدود ۱ میلیارد پوند برای ساخت مدل جدید رینج رور هزینه و این مدل را به پرهزینه‌ترین رینج رور ساخته‌شده تا آن سال تبدیل کرد.
مدل جدید رینج رور با سری‌های قبلی بسیار متفاوت بود. ماشین اندازه‌ای بزرگ‌تر و تمام سیستم‌های معرفی‌شده لندرور را داشت. این خودرو‌ها با دو موتور مختلف شش سیلندر توربو دیزل 3000cc و هشت سیلندر بنزینی 4400cc به بازار عرضه شدند.
لندور در سال ۲۰۰۲ مدل فیس لیفت (زیبا سازی شده‌) جدید خودرو دیسکاوری را عرضه ‌کرد. این کمپانی به‌منظور شبیه‌سازی ظاهر کلی دیسکاوری به سایر مدل‌های لندرور، بیشتر تغییرات را در قسمت جلویی ماشین پیاده ساخت. در همین سال تولید مدل جدید رینج رور از مرز ۵۰۰ هزار دستگاه گذشت.

یک سال بعد در ۲۰۰۳ این کمپانی فیس لیفتی جدید برای خودرو فری‌لندر نیز ارائه کرد. ارائه این فیس لیفت‌ها، علاوه برافزایش فروش شرکت، سودی جانبی نیز برای آن‌ها به وجود آورد. در صورت علاقه‌مندی صاحبان مدل‌های قبلی به‌ظاهر سری‌های جدید، لازم نبود هزینه کل ماشین را پرداخت کنند و آن را بخرند، آن‌ها می‌توانستند ظاهر ماشین‌های خودشان را با گذراندن موارد قانونی، با هزینه کمتر فیس لیفت کنند.

برگزاری چالش جی۴ لندرور
یکی از بهترین راه‌های بازاریابی و جذب مشتری، برگزاری چالش‌ها و رقابت‌های جهانی از طرف کمپانی‌هاست. این چالش‌ها با جذب توجه گروه زیادی از افراد علاقه‌مند به آن حوزه، مشتریان زیادی برای کمپانی‌ها می‌آورند. در سال ۲۰۰۳ لندرور یک چالش ماجراجویی جهانی آف‌رود به نام چالش لندروور جی۴ (G4) ایجاد کرد.
کشورهای شرکت‌کننده در این رقابت، تعدادی داوطلب را به رویداد بین‌المللی انتخاب شرکت‌کنندگان اصلی در بریتانیا می‌فرستادند. هر مرحله از این رقابت شامل فعالیت‌های ورزشی مثل دوچرخه‌سواری در کوهستان، کایاک‌سواری (نوعی قایق‌سواری)، صخره‌نوردی، شنا، دو، طناب زنی و همچنین رانندگی آف‌رود بود.
اولین چالش لندرور جی۴ با ۱۶ کشور شرکت‌کننده برگزار و خلبان هواپیمای جنگی بلژیکی، رودی تولن (Rudi Thoelen) برنده شد. جایزه این مسابقات یک رینج رور سری جدید بود، اما تولن درخواست دریافت دو عدد دیفندر به‌جای یک رینج رور را داشت و کمپانی لندرور این درخواست او را قبول کرد.
تاریخ ثابت کرده چالش‌ها تا چه اندازه در جذب مخاطبان و افزایش فروش مؤثر هستند. در همین سال بعد از برگزاری این دوره از رقابت‌ها، نام لندرور بر سر زبان همه بود.
رسانه‌ی بریتانیایی بی‌بی‌سی (BBC) در برنامه تلویزیونی تاپ گی‌یر (Top Gear) به معنای تخته‌گاز، لندرور را به‌عنوان برترین خودرو در تمام دوران‌ها معرفی کرد. این برنامه پرطرفدار روی بررسی و نقد وسیله‌های نقلیه تمرکز داشت. بعد از پخش این شوی تلویزیونی قیمت کلی سهام لندرور افزایش یافت.

معرفی نسل سوم دیسکاوری
در سال ۲۰۰۴ سری سوم دیسکاوری به بازار عرضه شد. در این مدل مضامین اصلی سری‌های کلاسیک با ویژگی‌های مدل‌های جدید قرن بیست و یکم ترکیب‌شده است. بدنه این مدل کاملاً یکپارچه و گیربکس آن ۶ دنده است.
این خودرو با موتورهای 4400cc هشت سیلندر بنزینی، 2700cc شش سیلندر دیزلی و 4000cc شش سیلندر بنزینی معرفی شد. دیسکاوری ۳ بانام لندرور ال‌آر۳ (LR3) در بازار آمریکای شمالی فروخته می‌شود.
رونمایی از فناوری ترین ریسپانس (Terrain Response)
لندرور هم‌زمان باعرضه این خودرو از فناوری جدیدترین ریسپانس نیز رونمایی کرد. با کمک این سیستم راننده قادر به انتخاب شرایط زمین از بین ۶ مدل موجود است. بعد از انتخاب، ماشین به‌صورت خودکار خود را با شرایط زمین وفق می‌دهد. این شش مدل شامل موارد زیر هستند:
مدل خودکار (AUTO): برای رانندگی در شرایط عادی است اما انتشار گازهای گلخانه‌ای را به حداقل می‌رسد.
مدل راک کرال (ROCK CRAWL): این مدل مخصوص زمین‌های صخره‌ای است.
مدل جنرال درایوینگ (GENERAL DRIVING): مخصوص زمین‌های گل‌آلود و شیاردار است.
مدل گرس،گراول، اسنو (GRASS GRAVEL SNOW): مخصوص زمین‌های سفت با سطح لغزنده مثل برف، سنگ‌ریزه و چمن است.
مدل سند (SAND): مخصوص زمین‌های شنی و ماسه‌ای مثل ساحل و بیابان است.
مدل ماد و راتس (MUD AND RUTS): مخصوص زمین‌های دارای گل‌ولای است.
با معرفی این فن‌آوری دیگر هیچ جای تردیدی برای خرید این ماشین‌ها باقی نمی‌ماند. این حجم از سیستم‌ها و نوآوری‌های جذاب، رانندگی با لندرور را راحت و لذت‌بخش می‌کرد. لندرور می‌دانست فقط ظاهر محصولاتش نمی‌تواند باعث افزایش فروش شود، بنابراین او در تمام سال‌های فعالیتش روی تولید سیستم‌های جدید برای افزایش رضایت مشتری و پیشی گرفتن از رقبایش متمرکز بود.

عرضه رینج رور اسپرت
در سال ۲۰۰۵ اولین مدل رینج رور اسپرت به بازار عرضه شد. این مدل در بسیاری جهات مشابه دیسکاوری ۳ بود فقط در سیستم تعلیقش تفاوت‌هایی وجود و یک موتور 4200cc هشت سیلندر بنزینی داشت.
حمایت از بنیاد حفاظت از محیط‌زیست بورن فری
در همان سال ۵۰۰ هزارمین خودرو فری‌لندر از کارخانه لندرور خارج شد. شرکت روی این خودرو علامت پنجه حیوانات را چاپ کرد و به‌عنوان هدیه به موسسه‌ی بورن فری (Born Free) هدیه کرد. بنیاد بورن فری، یک موسسه خیریه بین‌المللی محافظت از محیط‌زیست باهدف مبارزه با اسارت حیوانات است.
آشنایی لندرور و بورن فری به سال ۱۹۶۶ برمی‌گردد. در آن زمان بنیاد بورن فری مستندی برای حفاظت از محیط‌زیست ساخت و از خودروهای لندرور در آن استفاده کرد. شرکت لندرور دراین‌باره گفت: «ما متعهد می‌شویم با تأمین وسایل نقلیه و همچنین پشتیبانی پروژه‌های حفاظت از حیات‌وحش در سال‌های آینده به ارائه کمک‌های مادی به بنیاد بورن فری ادامه دهیم.»
این کار لندرور منعکس‌کننده رویکرد یکپارچه این شرکت برای ایجاد پایداری طبیعت جهانی است. در ادامه همکاری، لندرور خودروهایش را در کنیا، اتیوپی، هند و آفریقای جنوبی برای رفتن به جنگل‌ها و مناطق آف‌رودی در اختیار بورن فری گذاشت.
رئیس بنیاد بورن فری می‌گوید: «ما در خط مقدم حفاظت از حیوانات وحشی قرار داریم و برای این کار به خودروهای آف‌رودی لندرور متکی هستیم، این خودروها نه‌تنها ما را به مکان‌های خطرناک می‌برند بلکه ایمن و قابل‌اعتماد نیز هستند.»
علاوه بر برگزاری چالش‌ها و ارائه نوآوری‌های جدید، اقداماتی مثل پشتیبانی از گروه‌های مدافع حقوق حیوانات نیز برای شرکت‌ها در جذب مخاطب بسیار کارآمد است.

 

معرفی لندرور هیبریدی
در سال ۲۰۰۶ لندرور باعرضه محصولی منحصربه‌فرد در نمایشگاه خودرو ژنو همه را انگشت ‌به‌دهان گذاشت. این شرکت از اولین خودرو هیبریدی خود رونمایی کرد. خودرو شاسی بلند هیبریدی دیزلی-الکتریکی لندرور دارای جدیدترین فناوری برای صرفه‌جویی در مصرف سوخت بود. شرکت بعد از معرفی اولیه این خودروها فروش خوبی را تجربه کرد. لندرور می‌دانست در آینده بالاخره استفاده از سوخت‌های فسیلی برای خودرو منسوخ می‌شود، بنابراین با استفاده از خلاقیت خود آنچه مردم می‌خواستد را ساخت: یک خودرو برقی.

معرفی سری دوم فری‌لندر
در همان سال سری دوم خودرو فری‌لندر معرفی شد، ظاهر کلی آن شباهت زیادی به مدل‌های قبلی داشت اما کمی لوکس‌تر بود. این خودرو از موتورهای بنزینی شش سیلندر و چهار سیلندر دیزلی استفاده می‌کرد و در دو مدل گیربکس اتوماتیک و دستی به بازار عرضه شد. عرضه هم‌زمان دو ماشین لوکس در یک سال سود کلی این شرکت را ۲ برابر افزایش داد. مگر عرضه دو خودرو لوکس در یک سال کار آسانی است؟

 

سال ۲۰۰۷ برای لندرور چگونه بود؟
۲۰۰۷ سالی شلوغ برای لندروور بود. در ابتدا این شرکت فیس لیفتی جدید برای خودرو دیفندر عرضه کرد. این مدل جدید علاوه بر بهبود کلی ظاهری، موتوری دیزلی جدید 2400cc و گیربکسی شش دنده داشت. جذابیت طراحی داخلی این خودرو در سال ۲۰۰۷ آن را به نماد برند لندرور تبدیل کرد.
در همین سال این شرکت رکورد تولید ۴ میلیون لندرور را می‌شکند. به همین مناسبت آن‌ها یک عدد خودرو دیسکاوری ۳ به بنیاد بورن فری اهدا می‌کنند. هم‌زمان با این کار، لندرور از نمونه اولیه خودرو هیبریدی جدید خود، ال‌آر‌ایکس (LRX) رونمایی می‌کند. لندرور با انجام این دو کار (اهدای خودرو به بورن فری و ساخت مدل هیبریدی جدید) به‌طور هم‌زمان نگرانی خودش را نسبت به آینده محیط‌زیست نشان داد.

کمپانی تاتا موتورز، لندرور را می‌خرد
در سال ۲۰۰۸ کمپانی فورد، شرکت ماشین‌سازی بریتانیایی جگوار (Jaguar) و لندرور را به‌طور هم‌زمان به کمپانی خودروسازی هندی تاتا موتورز (Tata Motors) به قیمت ۳.۲ میلیارد دلار می‌فروشد. تاتا موتورز متعهد می‌شود از تمام فن‌آوری‌ها و سرمایه خود برای پیشرفت این دو شرکت بهره گیرد. از آن سال به بعد به شرکت لندرور، جگوار لندرور می‌گویند.
در این سال هم‌زمان با جشن شصتمین سالگرد تأسیس لندرور، تاتا موتورز یک نسخه محدود (۱۸۰۰ دستگاه در کل دنیا) از دیفندر را تولید و نام آن را اس‌وی‌اکس (SVX) می‌گذارد. این محصول بارنگ مشکی و جزئیات نقره‌ای تولید شد. لندرور در مصاحبه‌اش گفت: « اس‌وی‌اکس خودرویی است که باید قبل از مرگ آن را برانید» این یکی دیگر از روش‌های مؤثر بازاریابی است. اگر لندرور این ماشین جذاب را هرروز (مانند سایر مدل‌ها) تولید می‌کرد هیچ‌گاه با این حجم از درخواست روبه‌رو نمی‌شد. اگر قصد فروش و ارائه خدماتی خاص دارید، آن‌ها را در مدت‌زمان و تعدادی محدود عرضه کنید. در سال ۲۰۰۹ این شرکت بیستمین سالگرد تولید دیسکاوری را جشن گرفت و یک سال بعد در ۲۰۱۰ دوباره سری جدیدی از دیسکاوری را عرضه کرد.

عرضه نسل چهارم دیسکاوری
سری چهارم خودرو دیسکاوری در ۲۰۱۰ عرضه شد. بیشتر تغییرات این مدل با سری‌های قبلی در مسائل مکانیکی آن است. بهبود وضعیت موتور، گیربکس، سیستم تعلیق و ترمز‌ها باعث شد سری ۴ سریع جای مدل‌های کلاسیک قدیمی را بگیرد. موتور این ماشین باقدرت ۲۴۱ اسب بخار (۱۸۰ کیلووات) نیروی بیشتری نسبت به مدل‌های قبلی داشت ولی درعین‌حال ۱۰ درصد کمتر از آن‌ها گاز کربنیک (CO2) تولید می‌کرد.

معرفی رینج رور ایووک (Evoque)
در سال ۲۰۱۰ این شرکت از سری جدید رینج رور خود به‌نام ایووک در نمایشگاه بین‌المللی خودرو در آمریکای شمالی رونمایی و یک سال بعد در ۲۰۱۱ وارد بازار کرد. این خودرو با سوخت‌های زیست‌محیطی سازگار بود و تمامی فن‌آوری‌های شرکت لندرور را داشت. طراحی جذاب خودرو ایووک باعث استقبال مردم از آن شد.

معرفی نسل چهارم رینج روور
دو سال بعد در ۲۰۱۲ چهارمین نسل از خودرو رینج روور در نمایشگاه جهانی خودرو در پاریس نمایش داده شد. این خودرو اولین ماشین شاسی‌بلندی است که به‌جای بدنه فولادی (مثل نسل سوم) از بدنه یکپارچه تمام آلومینیومی استفاده می‌کند. به همین دلیل وزن نسل چهارم ۴۲۰ کیلوگرم کمتر از پیشینیانش است.
ازآنجایی‌که خودروهایی با وزن کمتر عملکرد بهتری در مناطق آف‌رود دارند، کاهش وزن یکی از نکات قوت این ماشین شد. این مزیت توجه افرادی را که به دلیل وزن زیاد رینج رور به دنبال استفاده از سایر مدل‌ها بودند جلب کرد.
معرفی نسل دوم از رینج رور اسپرت
اولین سری از این ماشین‎‌های جذاب که در سال ۲۰۰۵ عرضه‌شده بود با استقبال گروهی زیادی از خودرو دوستان روبه‌رو شد. بنابراین شرکت لندرور تصمیم به معرفی دومین سری از این خودرو محبوب را گرفت. در ۲۷ مارس ۲۰۱۳ نسل دوم رینج رور اسپرت در نمایشگاه ماشین نیویورک به نمایش گذاشته شد. این خودرو نیز برخلاف سری‌های گذشته، بدنه‌ای آلومینیومی دارد و ۱۸۱ کیلوگرم سبک‌تر است. طراحی ظاهری این خودرو ترکیبی از نسل چهارم رینج رور و ایووک است. طراحی جذاب و وزن کمتر این مدل باعث فروش سریع تمامی خودروهای تولیدی در مدت‌زمانی کم بعد از معرفی اولیه شد. انتهای سال ۲۰۱۳ لندرور سرجمع تعداد ۳۷۴۶۳۶ دستگاه خودرو فروخته بود. این شرکت همیشه از نکاتی که فروش خودروهای قبلی در اختیار او قرار می‌دادند برای افزایش میزان فروش محصولات بعدی‌اش استفاده می‌کرد.
یک سال بعد در ۲۰۱۴ لندرور با ایجاد تغییراتی جزئی در رینج رور اسپرت نسل دو، مدل اس‌وی‌آر (SVR) این خودرو را روانه بازار کرد. اصطلاح اس‌وی‌آر برای ماشین‌هایی به کار می‌رود که کارایی بالاتری نسبت به مدل اصلی‌شان دارند. این مدل در آن زمان سریع‌ترین، چابک‌ترین و قدرتمندترین رینج رور موجود بود.

معرفی اولین دیسکاوری اسپرت اس‌یووی (SUV)
ابتدا این شرکت در سال ۲۰۱۴ از یک نمونه نمایشی در نمایشگاه بین‌المللی خودرو نیویورک رونمایی و این مدل را به‌عنوان طراحی اولیه دیسکاوری اسپرت اس‌یووی معرفی کرد. چندین ماه بعد این مدل کاربردی اسپرت رسماً به بازار عرضه و در سال ۲۰۱۷ پرفروش‌ترین مدل کمپانی لند رور شد. در ژانویه ۲۰۱۴ وال‌استریت ژورنال گزارش داد که شرکت لندرور با فروش ۴۲۵۰۰۶ دستگاه خودرو در سال رکورد سال ۲۰۱۳ را شکسته است. این اتفاق به دلیل تقاضای زیاد خودروهای لوکس در تمام بازارهای بزرگ ازجمله چین، آمریکای شمالی و اروپا رخ داد.
لندرور بزرگ‌ترین نقاشی ساحلی دنیا را کشید
در سال ۲۰۱۵ شرکت لندرور دست به اقدامی زیبا زد. موریس برای اولین بار طرح ذهنی خود از خودرو لندرور را روی شن‌های ساحل نزدیک مزرعه‌شان کشیده بود. در سال ۲۰۱۵ این شرکت تصمیم گرفته بود نسل قدیمی خودرو دیفندر را از خط تولیدش خارج کند، بنابراین به همان‌جایی رفت که همه‌چیز آغازشده بود: ساحل.
آن‌ها برای معرفی سه مدل محدود از دیفندر در ساحل شنی خلیج رد وارف (Red Wharf) در منطقه انگلیسی بریتانیا، یک نقاشی یک کیلومتری از دیفندر روی شن‌های ساحلی کشیدند. مدیر خط تولید لندرور می‌گوید: «امروز با بازآفرینی یکی از نمادی‌ترین رویدادهای شرکت لندرور، شور و اشتیاق ۶۸ ساله‌مان برای ارائه خدمات به مشتریان را نشان دادیم. من به‌عنوان یکی از علاقه‌مندان و مسئولان شرکت لندرور متعهد به ساخت جانشینی مناسب برای دیفندر افسانه‌ای هستم.»
برای رسم طرح دیفندر روی ساحل از شش لندرور قدرتمند استفاده شد. برای کشیدن خطوطی بی‌عیب و نقص، هر لندرور یک شخم‌زن کشاورزی بزرگ ۳.۵ متری را یدک می‌کشید. فقط چند دقیقه بعد از اتمام این نقاشی ۱ کیلومتری (به‌صورت خطوط پیوسته ۴.۵ کیلومتری)، موج‌های ساحل آن را شستند.
بعدازاین رویداد، شرکت لندرور شاهد فروشی فوق‌العاده از سه نسخه محدود دیفندر به نام‌های هریتیج (Heritage)، ادونچر (Adventure) و آتوبایاگرافی (Autobiography) بود. در آن سال‌ها عکس این نسخه‌های محدود و نقاشی جذاب و دیدنی ساحلی دیفندر دست به دست و در فضای مجازی پخش می‌شد. در آن سال ترافیک ورودی به سایت لندرور برای خرید این سه مدل به‌شدت افزایش یافت.
بعد از اتمام این رویداد زیبا، شرکت لندرور در سال ۲۰۱۶ آخرین دیفندر خود را در کارخانه منطقه سولیهیل انگلستان تولید و اعلام کرد که این خودرو دیگر در انگلستان ساخته نخواهد شد ولی در سایر کشورها به‌صورت محدود برای ارگان‌های خاص ساخته می‌شود.
روش معرفی یک محصول جدید، تأثیر زیاد در میزان فروش آن دارد. اگر لندرور فقط در طی بیانه‌ای این خودروها را معرفی و برای فروش عرضه می‌کرد، شاید هیچ‌گاه شاید این حجم از ترافیک ورودی به وب‌سایت نمی‌شد. اما در عوض با کشیدن یک نقاشی ساحلی، در ابتدا توجه افراد را جلب و سپس محصولش را برای فروش عرضه کرد.
در این سال خودرو کانورتبل رینج رور ایووک به‌عنوان اولین خودرو شاسی‌بلند سقف متحرک (کروک) دنیا شناخته شد.
فروش یک دیفندر باقیمتی عجیب در مزایده خیریه
در ۱۶ دسامبر ۲۰۱۵ در مرکز مزایده بین‌المللی بونهاماس (BONHAMS) در بریتانیا یک خودرو دیفندر به قیمت ۴۰۰ هزار پوند به یک شرکت‌کننده قطری فروخته شد و رکورد گران‌ترین فروش ماشین‌های این شرکت در مزایده را شکست. تمام پول حاصل از این مزایده به نهادهای بشردوستانه (مدافع محیط‌زیست و موسسه‌های مبارزه با فقر در دنیا) زیر حمایت لندرور اهدا شد. این مبلغ یکی از بیشترین کمک‌های شرکت لندرور به موسسه‌های خیریه در دنیا مثل بورن فری است. بسیاری از افراد محافظ محیط‌زیست این اقدام لندرور را ستودند. کمک به نهادهایی که در تلاش برای بهتر سازی دنیا برای انسان‌ها و حیوانات هستند، همیشه باعث جلب‌توجه مردم و افزایش فروش و سود کلی شرکت می‌شود.

رونمایی از فن‌آوری صندلی تاشو کنترل از راه دور
در سال ۲۰۱۶ شرکت لندرور از مدل جدید دیسکاوری خود با صندلی‌های تاشو کنترل از راه دور رونمایی کرد. در این ماشین صندلی‌های عقب قابلیت باز و بسته شدن از راه دور با تلفن همراه رادارند.
در ویدیو تبلیغ جالبی که این شرکت در کمپین تبلیغاتی معرفی این صندلی‌ها در سال ۲۰۱۶ ساخته بود، چند چترباز از هواپیمایی در حال پرواز به پایین می‌پرند تا سوار ماشین لندرور دیسکاوری خود شوند. همان‌طور که در آسمان هستند، با تلفن همراه خود به ماشینشان روی زمین دستور باز شدن صندلی‌ها را می‌دهند، تا زمانی که به زمین برسند صندلی‌شان کامل بازشده است.
این ویدیو نشان می‌دهد که فاصله شما با ماشینتان مهم نیست، به‌راحتی می‌توانید آن را با گوشی‌تان کنترل کنید. ساخت ویدیوهای تبلیغاتی جذاب یکی از راه‌های جذب مخاطبان است. ویدیوهایی که بر پایه خلاقیت و نوآوری ساخته و تدوین‌شده باشند. همیشه نظر افراد را به خود جلب می‌کنند. شما می‌توانید این ویدیو را در کانال رسمی یوتیوب لندرور ببینید. (https://www.youtube.com/watch?v=F650HMCBLEI)

در سال ۲۰۱۶ تعداد خودروهای فروخته‌شده لندرور به ۴۸۹۹۲۳ عدد رسید و باعث پیشی گرفتن لندرور از شرکت رقیبش کمپانی خودروسازی نیسان و تبدیل‌شدن به بزرگ‌ترین خودروساز بریتانیا تبدیل شد.
معرفی رینج رور ولار
در ۱ مارس ۲۰۱۷ کمپانی لندرور از مدل جدید رینج رور ولار (Velar) در لندن رونمایی کرد. مدیر طراحی شرکت لندرور گفت: «این خودرو فصل جدیدی از مدرنیته را با سبک‌های کلاسیک رینج رور و ایووک ترکیب می‌کند.»
متخصصان خودرو معتقد هستند جای ماشینی مثل ولار همیشه بین رینج رور و ایوک خالی بود. در ولار یک صفحه‌نمایش لمسی ۱۰ اینچی برای کنترل کامل خودرو در اختیار راننده است.
مدیر فن‌آوری لندرور درباره این نمایشگر لمسی می‌گوید: «این صفحه پنجره شما به جهان بیرون است. ولار با بررسی محیط اطراف پیشنهادهایی برای رانندگی بهتر به شما روی صفحه لمسی نمایش می‌دهد. این نمایشگر لمسی هرگز مزاحم رانندگی شما نمی‌شود و مانند دستیاری شخصی به شما کمک می‌کند.»
معرفی نسخه محدود رینج رور کوپه
در سال ۲۰۱۸ شرکت لندرور ناگهان از مدل فوق لوکس رینج رور کوپه (COUPE) در تعدادی محدود رونمایی کرد. این خودرو دو در به مناسبت هفتادمین سالگرد تأسیس شرکت لندرور در لندن تولید شد و به دلیل طراحی داخلی ۴ نفره جذاب و چشم‌گیر در مدت‌زمانی کوتاه پس از معرفی اولیه کاملاً فروش رفت.
در 30 آوریل 2018 لندرور 70 سالگی‌اش را در ارتفاعات کنار کوه آلپ فرانسه جشن گرفت. طرح غول پیکر 250 متری در برف از دیفندر کشیده شد و از همه‌ی هواداران خواستند آن را با دیگران به اشتراک بگذارند.
در سال ۲۰۱۸ این شرکت به دلیل کاهش فروش خودروهایش در بازار چین، با مشکل مالی زیاد و کاهش ۵۰ درصدی میزان سود روبه‌رو شد. این اتفاق تا سه‌ماهه دوم سال ۲۰۱۹ ادامه پیدا کرد ولی با معرفی رینج رور کوپه و افزایش فروش ۵۴ درصدی ایووک، میزان سود کلی دوباره ۲۴ درصد افزایش یافت و خسارات شرکت لندرور را تا حدودی جبران کرد.
نسل جدید دیفندر دوباره تولید شد
در سال ۲۰۱۶ مدیر لندرور قول ساخت جایگزینی مناسب برای دیفندر را به طرفداران این خودرو داده بود. در سال ۲۰۲۰ او به این وعده عمل کرد. در این سال نسل جدید دیفندر با طراحی و سیستمی کاملاً متفاوت از سایر اجدادش (دیفندرهای تولیدی بین سال‌ها ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۶) به بازار معرفی شد.
این خودرو در اسلواکی در کارخانه نیترا (Nitra) متعلق به کمپانی مشترک جگوار لندرور تولید می‌شود. این کارخانه در سال 2018 در زمینی به مساحت ۳۰۰ هزار مترمربع ساخته شد. به دیفندر نسل جدید به‌اختصار L663 می‌گویند.
دیفندر 130 تا هشت نفر را در راحتی عالی حمل می‌کند و فرصت های ماجراجویی پیچیده بی نظیر را برای خانواده‌ها فراهم می‌کند. پنجره‌های بزرگ دید عالی را در هر سه ردیف صندلی فراهم می‌کنند در حالی که سانروف شیشه ای پانورامای استاندارد، که با یک سانروف دوم در بالای ردیف سه تکمیل می‌شود، باعث می شود فضای داخلی برای همه روشن و راحت باشد. راحتی اضافی توسط تهویه برای هر ردیف ارائه می‌شود.

 

پایانی

این شرکت ۷ گروه متفاوت خودرو تولید می‌کند. خانواده رینج رور که شامل ایووک، ولار، اسپرت و مدل‌های جدید است. خانواده دیسکاوی که شامل دو گروه اسپرت و معمولی می‌شود و نسل جدید دیفندر که به‌تازگی معرفی‌شده است. رینج رور در کتاب سالانه ادعا می کند که جایزه تولید خودرو را برای نسل پنجم دست آورده است. لندرور از سال 1954 از فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر (IFRC) حمایت کرده است و افتخار دارد که روابط خود را با بزرگترین سازمان بشردوستانه جهان حفظ کند. امروز این کمپانی‌ با تکیه‌ بر دیجیتال مارکتینگ و طراحی سایت و شبکه‌های اجتماعی به‌صورت اصولی توانسته‌ مشتریان زیای جذب کند. البته ارائه محصولات جدید و نوآورانه نیز بسیار در پیشرفت یک سازمان مهم است. لندرور با به‌کارگیری دو اصل مهم نوآوری و تبلیغ موثر، توانست از سختی‌های مسیر موفقیت گذر کند.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *