به گزارش قطعات خودرو به نقل از بازار، کیانوش پورمجیب گفت: بر اساس سیاست واریانت سازی در خودروسازان جهانی یک خودرو بر اساس سلیقه مشتریان تولید میشود و ما نیز برخی از مدلهای خودرو را با نیازهای مشتریان تطبیق میدهیم و تنوع سبد محصول در رانا و دنا پژو ۲۰۶ نیز بر این اساس صورت گرفته است.
وی تیراژ بالا، کامل و بدون کسری قطعه، با ثبات و با کیفیت به مراتب بالاتر را چهار مشخصه امروز تولید در ایران خودرو دانست و افزود: محصولات ایران خودرو با ذکر مشخصات کامل و تعیین آپشنها و انواع مدل در بورس عرضه میشوند و در زمان فروش، مشتریان از تمامی مشخصات محصول مطلع هستند و لذا ایجاد فضای تخریبی در مورد مشخصات خودروهای دنای عرضه شده، منصفانه نیست.
قائم مقام تامین و تولید ایران خودرو در مورد روند تولید ایران خودرو گفت: برای سه ماهه پایانی سال رشد شمارگان تولید هدف گذاری شد که با احتساب افتهای تولید ناشی از قطعی حاملهای انرژی در دو ماه اخیر، عملا درصد قابل توجهی از اهداف تعیین شده محقق شده است.
پورمجیب با اشاره به افزایش شمارگان تولید در بهمن ماه، تاکید کرد: برای سال آینده نیز در حال برنامه ریزی جهت تولید حداکثری متناسب با ظرفیتهای تعیین شده در ایران خودرو و زنجیره تامین هستیم و در صدد ایجاد و یا فعال سازی ظرفیتها به منظور شکل دهی تولید به سمت ۹۰۰ هزار دستگاه خودرو در گروه صنعتی ایران خودرو هستیم.
قائم مقام توسعه محصول، کیفیت و پروژههای ایران خودرو گفت: بیش از ۶۰ صنعت دیگر به صنعت خودرو خدمت ارایه میکنند، این صنعت لوکوموتیو توسعه صنعتی هر کشوری است که در مسیر توسعه قرار دارد یا به توسعه صنعتی دست یافته است.
عادل پیرمحمدی، با اشاره به اهمیت طراحی در تکنولوژی، اظهار کرد: هیچ خودروساز بزرگی در دنیا توسط سایر خودروسازان به توسعه دست نیافته است، چیزی که برای صنعت خودروسازی مطلوب است، دانش طراحی و خودکفایی است.
وی با بیان این که کشورهای غربی چیزی به عنوان تکنولوژی را برای ما به ارمغان نیاورده اند، تصریح کرد: خطوط تولید در همه جای دنیا وجود دارد، اما مالکیت معنوی طراحی و تولید خودرو شاخصهای است که موجب تمایز خودروسازان دنیا میشود.
قائم مقام توسعه محصول، کیفیت و پروژههای ایران خودرو با تاکید بر این که در حال حاضر ایران خودرو از ارتباط با شرکای خارجی تنها به دنبال انتقال تکنولوژی و انتقال طراحی است نه مونتاژ خودروی آن ها، عنوان کرد: اگر در گذشته مونتاژ خودروی سایر خودروسازان انجام میشد، مسیر درستی برای صنعت خودرو نبوده است.
پیرمحمدی با بیان این که زمانی میتوانیم به کیفیت برسیم که خودمان طراح باشیم، گفت: یکی از معضلاتی که در زمینه کیفیت با آن مواجه هستیم این است که به دلیل این که طراح نبوده ایم، نمیتوانستیم به علل بی کیفیتی محصولات پی ببریم.
وی با بیان این که آن چیزی که خیلی مهم است و چالش را برای صنعت خودرو در پی داشت توسعه خطوط تولید بدون توسعه محصول بوده، تصریح کرد: یکی از عوامل بسیار مهم در عدم توسعه محصول وابستگی و تبعیت از شریک خارجی بوده است.
پیرمحمدی تصریح کرد: در سالهای اخیر، خودروهایی با مالکیت معنوی ایران خودرو طراحی و به تولید انبوه رسید و در حال حاضر ایران خودرو دو محصول ری را و TF ۲۱ را در درون مجموعه خود طراحی میکندو به بلوغ و دانش طراحی دست یافته است.
وی با تاکید بر این که در زمینههایی که کمبود دانش فنی طراحی داریم از شرکای خارجی بهره میگیریم، اظهار کرد: ایران خودرو شرکای خارجی مانند هایما دارد، اما فعلا برنامهای برای استفاده از شرکای غربی نداشته و البته نیازی هم به آن ندارد، ضمن این که بدعهدی شرکای خارجی را نیز فراموش نخواهیم کرد.