استایل زیبا، قدرت و شتاب شاین‌مکس مورد توجه رسانه ها

شاین‌مکس

در تست و بررسی محصولات ایران خودرو که روز گذشته برگزار شد، استایل زیبا، قدرت و شتاب و کیفیت شاین‌مکس در دو نسخه بنزینی و هیبریدی مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت.

 

به گزارش قطعات خودرو به نقل از ایکوپرس- دانگ‌فنگ شاین‌مکس، محصول جدید ایران خودرو از سری محصولات آئولوس دانگ فنگ است که با آمادگی ایجاد شده در شبکه خدمات پس از فروش، در روزهای آینده وارد بازار خواهد شد.

طول، عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب ۴۷۹۷، ۱۸۷۰ و ۱۴۷۵ میلی متر و فاصله بین دو محور آن ۲۷۷۰ میلی متر است. این فاصله بین دو محور، کابینی جادار را برای راننده و سرنشینان ایجاد کرده است.

 

نسخه بنزینی دانگ فنگ شاین مکس به موتور ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو مجهز است که قادر به تولید  ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور است. این پیشرانه از سیستم تزریق مستقیم سوخت GDI بهره گرفته که بازده آن را نسبت به پیشرانه های بنزینی با سیستم تزریق چندنقطه‌ای (MPI) بیش‌تر کرده است. نیروی تولیدی این موتور توسط گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دو کلاچه WET به چرخ های جلو منتقل می‌شود. این خودرو دارای سه حالت رانندگی اسپرت، نرمال و اقتصادی است.

 

دانگ فنگ شاین مکس در مدل بنزینی در بهترین شرایط در هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۶.۸ لیتر بنزین مصرف می کند. سیستم تعلیق جلو از نوع مک فرسون و تعلیق عقب از نوع مستقل بوده که ضمن بهبود پایداری این سدان اسپرت در پیچ‌ها، سواری نرم‌تر و راحت‌تری را نیز برای آن نسبت به سدان‌هایی با تعلیق یک‌پارچه عقب رقم می‌زند.

 

دانگ فنگ شاین مکس در نسخه هیبریدی هم دارای موتور ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو و یک موتور برقی با آهن‌ربای دائمی (Permanent Magnet Synchronous Mot) است. این سیستم هیبریدی روی هم رفته (ترکیب موتور برقی و احتراقی) قادر به تولید ۱۷۴ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور است. البته به دلیل نصب موتور برقی و باتری و ادوات آن، وزن این نسخه ۷۴ کیلوگرم نسبت به مدل بنزینی بیش‌تر شده است. نیروی تولیدی موتور توسط گیربکس اتوماتیک چندحالته (مولتی‌مود) به چرخ های جلو منتقل می‌شود. این نسخه در هر ۱۰۰ کیلومتر حدود پنج لیتر بنزین مصرف می کند که برای سدانی با این ابعاد بسیار مناسب است.

 امکانات ایمنی و رفاهی شاین‌مکس بنزینی

شاین مکس بنزینی دارای چراغ های LED جلو و عقب، چراغ‌های روشنایی در روز، سنسور نور و باران با قابلیت تنظیم ارتفاع چراغ های جلو، شیفتر الکترونیکی دنده هوشمند، غربیلک فرمان با کلیدهای کنترلی، نورپردازی داخل کابین، صندلی های بسیار راحت (Zero Gravity)، چراغ‌های روشنایی محیطی برای سرنشینان در ردیف جلو و عقب، سانروف شیشه‌ای بزرگ پانورامیک، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، سوییچ هوشمند با قابلیت قفل و باز کردن اتوماتیک درها به محض نزدیک شدن به خودرو و دور شدن از آن، ترمز پارک برقی، اتوهلد، قابلیت تنظیم فرمان در چهار جهت به صورت دستی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با دریچه مجزا برای سرنشینان ردیف عقب، محفظه کنسول میانی با قابلیت کول باکس، آیینه های برقی جانبی با قابلیت جمع شدن خودکار، پاور ویندوز، صندلی راننده با قابلیت تنظیم برقی در شش جهت و تنظیم گودی کمر با حافظه، ماساژور صندلی راننده، تهویه صندلی راننده (فن)، گرم‌کن صندلی راننده، صندلی سرنشین قابل تنظیم در چهار جهت به صورت برقی، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، ترمز کمکی، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، دوربین دنده عقب با وضوح بالا، شش کیسه ایمنی هوا، سنسور دنده عقب، دوربین دید ۳۶۰ درجه، سیستم پایش فشار باد تایرها، کروز کنترل تطبیقی با قابلیت توقف و شروع مجدد حرکت و امکان استفاده در تمامی سرعت‌ها، هشدار برخورد از جلو، سیستم ترمز اضطراری هوشمند با قابلیت تشخیص عابر پیاده و خودرو، هشدار خروج از مسیر، سامانه کمکی تثبیت حرکت خودرو بین خطوط، سیستم کمکی حرکت در مرکز خطوط، تابلوخوان مسیر، هشدار بازکردن درها، هشدار برخورد از عقب، سامانه کمکی رانندگی در ترافیک، در برقی صندوق عقب، رادار خط خوان و شارژر بدون سیم برای تلفن همراه است.

شاین‌مکس بنزینی از کروز کنترل تطبیقی و سیستم‌های کمکی راننده، دارای قابلیت رانندگی نیمه خودران سطح دو بوده که در شرایط کنترل شده، با فعال کردن سیستم کروز تطبیقی ACC می‌توان پدال گاز و ترمز را رها کرد و صرفا روی کنترل خودرو نظارت داشت.

گفتنی است، نسخه هیبریدی شاین مکس با بخشی از امکانات و آپشن‌های فوق روانه بازار خواهد شد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *