اولویت مدیریت شهری، خرید اتوبوس‌های تولید داخل است

به گزارش قطعات خودرو به نقل از بازار، سید جعفر تشکری هاشمی گفت: با وجود شرکت‌های بزرگ خودروساز و ظرفیت بالای تولید محصول در این شرکت‌ها، متأسفانه تهران با چالش کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی و توسعه و نوسازی ناوگان اتوبوس رانی و حمل و نقل ریلی مواجه است.

 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر کشورمان به خودکفایی حدود ۸۵ درصدی در تولید واگن‌های مترو و قطعات آن اعم از شاسی، اتاق، تزیینات، بخش‌هایی از قوای محرکه و تجهیزات داخل واگن‌ها دست پیدا کرده است، اظهار کرد: انتظار می‌رود در بخش تولید پله‌های برقی ایستگاه‌های مترو نیز ظرفیت داخلی مورد استفاده قرار گیرد.

 

تشکر هاشمی با بیان اینکه قرارداد ورود ۶۳۰ دستگاه واگن به شبکه متروی تهران در نقطه تأمین ۱۵ درصد منابع گره خورده و متوقف شده است، تصریح کرد: نوسازی ناوگان ریلی و اورهال کردن دو سوم قطارهای متروی تهران، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است که این ظرفیت از سوی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران وجود دارد.

 

 

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر در بازدید از اتوبوس های تک‌کابین و دوکابین و اتوبوس‌های برقی دوکابین تولید داخل با تأکید بر اینکه اگر شرکت‌های داخلی بتوانند نیاز داخل به اتوبوس های شهری را تأمین کنند، هیچ اصراری به واردات نداریم، خاطرنشان کرد: نه تنها اصرار نداریم بلکه با رویِ باز از توانمندی تولیدکنندگان داخلی و استفاده از ظرفیت ساخت اتوبوس های تولید داخل، استقبال و حمایت می‌کنیم و اولویت مدیریت شهری، خرید اتوبوس‌های تولید داخل است.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *