جستجو

رسانه اختصاصی صنایع و صنوف خودرویی

رسانه اهل فن

تبدیل مرسدس بنز متریس به ون مایباخ با قیمت ۱۸۰ هزار دلاری!

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، مالک خوش‌ذوق یک ون مرسدس بنز متریس با تغییرات فراوانی، این خودرو را شبیه محصولی از مایباخ کرده و با قیمت ۱۸۰ هزار دلار فروخته است.

هرچند مایباخ قصد دارد طیف محصولات خود را افزایش دهد اما هنوز وارد بخش مینی‌ون‌ها نشده است. بااین‌حال، یکی از مالکان مرسدس بنز متریس یا V کلاس از این موضوع ناراضی بوده و به همین دلیل، اقدام به سفارشی‌سازی این خودرو به سبک مایباخ کرده و یک ون منحصربه‌فرد و مجلل را خلق کرده است.

 

 

این موضوع بیشتر به خاطر طراحی کیت بدنهٔ سفارشی مشابه مایباخ S کلاس و GLS و استفادهٔ کروم فراوان روی رنگ سفید متریس است. این کیت شامل جلوپنجرهٔ کرومی با خطوط عمودی، چراغ‌های تمام LED جلو با گرافیک مشابه S کلاس، نشان مایباخ روی کاپوت و سپر اختصاصی با ورودی‌های هوای عریض کرومی می‌شود. یکی دیگر از ویژگی‌های ظاهری برجستهٔ این خودرو نیز رینگ‌های ۱۹ اینچی تمام کرومی خاص مایباخ است.

در عقب ون، چراغ‌های LED جدید نمای بسیار مدرن‌تری نسبت به متریس معمولی ایجاد کرده‌اند درحالی‌که سپر عقب هم با چهار سر اگزوز کرومی تزئینی مشابه مدل‌های سطح بالای مرسدس نمای منحصربه‌فردی پیدا کرده است؛ و درنهایت، نوشتهٔ MAYBACH و لوگوی بزرگ روی درب صندوق نیز باعث می‌شود هیچ‌کس این ون مجلل را با یک متریس معمولی اشتباه نگیرد.

اگر فکر می‌کنید این ون ظاهر چشمگیری دارد، باید نگاهی به کابین جادار آن بیندازید که به‌طور کامل با تم سفارشی سفید و قرمز ارتقاء پیدا کرده است. این تودوزی دورنگ روی هر شش صندلی کاپیتانی، پانل درها، داشبورد، کنسول میانی و حتی سقف ون دیده می‌شود. صندلی‌ها نیز به تنظیم برقی، گرم‌کن و تهویه مجهز هستند درحالی‌که صندلی‌های عقب از قابلیت خواباندن پشتی، زیر پایی، میزهای تاشو و ماساژور برخوردار هستند.

ویژگی جالب‌تر اینکه مایباخ متریس به داشبورد کاملاً جدیدی هم مجهز شده که به تقلید از دیگر محصولات مرسدس از نمایشگرهای متصل‌به‌هم و دریچه‌های تهویهٔ دایره‌ای توربین مانند بهره می‌برد. این در حالی است که متریس معمولی از صفحه آمپر آنالوگ، نمایشگر لمسی مستقل کوچک و دریچه‌های تهویهٔ عمودی ساده استفاده می‌کند. این ون منحصربه‌فرد همچنین از تمام تجهیزاتی که از یک خودروی مجلل انتظار می‌رود مثل نورپردازی سقفی، کف‌پوش‌های لوکس، پرده‌های برقی، کنترل تهویهٔ دو منطقه‌ای، دوربین دید اطراف و نمایشگر بزرگ روی سقف برای سرنشینان ردیف دوم بهره می‌برد درحالی‌که نمایشگرهای لمسی دیگری هم برای سرنشینان عقب در نظر گرفته شده تا بتوانند ویژگی‌های مختلف خودرو را کنترل کنند.

این خودرو یک متریس مدل ۲۰۲۱ است اما تغییرات بیرونی و داخلی فراوانی را تجربه کرده که آن را شایسته اخذ نشان مایباخ می‌کند. البته این اولین تبدیل متریس / V کلاس به ون مایباخ نیست اما قطعاً می‌توان آن را یکی از بهترین نمونه‌ها دانست.

 

بااین‌حال، زیر کاپوت هیچ تغییری صورت نگرفته و بنابراین انتظار دیدن موتور V12 یا V8 را نداشته باشید. در اینجا همان پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ استاندارد متریس قرار گرفته که ۲۰۸ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو از طریق یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. ازآنجایی‌که این خودرو بر پایهٔ یک ون کاری شکل گرفته، در آن خبری از سیستم تعلیق بادی فعال مایباخ هم نیست.

این مایباخ متریس منحصربه‌فرد که ۲۲۰۰ کیلومتر کار کرده است، در کالیفرنیا به حراج گذاشته شده و نهایتاً با قیمت ۱۸۱ هزار دلار فروخته شد. این رقم بسیار بالایی برای خودرویی محسوب می‌شود که بر اساس ون متریس ساخته شده است. برای مقایسه، قیمت مرسدس مایباخ S کلاس جدید صفرکیلومتر از حدود ۱۸۵ هزار دلار آغاز می‌شود درحالی‌که سطح بالاتری از تکنولوژی شاسی و راحتی را نسبت به متریس ارائه می‌کند.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

آخرین اخبار