جستجو

رسانه اختصاصی صنایع و صنوف خودرویی

رسانه اهل فن

تغییر شرایط ارائه سرویس اولیه در دوران گارانتی

به گزارش قطعات خودرو به نقل از دنیای اقتصاد : رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان طی نامه‌ای به خودروسازان بر اصلاح شرایط ارائه سرویس اولیه در دوران گارانتی تاکید کرده است.

حسین فرهیدزاده با اشاره به تصمیمات گرفته‌شده برای ساماندهی بازار خودرو و ایجاد محدودیت برای اشخاصی که با هدف سفته‌بازی اقدام به خرید خودرو و دپوی آن برای فروش با قیمت‌های بالاتر می‌کنند، می‌گوید: با توجه به اختلاف زیاد قیمت رسمی فروش خودروهای سواری تحویلی شرکت‌های خودروساز با نرخ حاشیه بازار متاثر از تشدید فضای واسطه‌گری برخی از افراد سودجو و تاثیر قابل‌توجه آن در نابسامانی و التهاب بازار و در نهایت اجحاف در حق مصرف‌کنندگان واقعی و برای جلوگیری از انباشت و احتکار خودروی صفرکیلومتر، تا اطلاع ثانوی بخشنامه شماره ۳۷۰/ ۴۰۱/ ۳۸۳۲۳ تاریخ ۲۲ آذر ۱۴۰۱ این سازمان پیوست با موضوع فعالسازی گارانتی خودرو لغو و شرایط سرویس اولیه خودرو در دوره گارانتی تغییر می‌کند.

 

 

بر این اساس در صورتی که مصرف‌کننده‌ای به نمایندگی‌های شرکت مراجعه و مالکیت خودروی مذکور از زمان تحویل خودرو از کارخانه تغییر نیافته باشد، اعمال محدودیت «مراجعه به نمایندگی شرکت‌های خودروساز حداکثر ظرف مدت ۵ ماه از تاریخ تحویل و با حداقل ۱۰۰۰ کیلومتر کارکرد خودرو برای سرویس اولیه» ضروری نیست.

 

بر این اساس، شرط مذکور تنها در ارتباط با خودروهایی اجرایی خواهد شد که مالکیت خودرو از زمان تحویل تا زمان اولین مراجعه به نمایندگی جهت سرویس، تغییر یافته باشد.

 

فرهیدزاده از شرکت‌های خودروسازی خواسته که دستور دهند در اسرع وقت ضمن اطلاع‌رسانی شفاف و گسترده به مشتریان و نمایندگی‌های سراسر کشور در چارچوب آیین‌نامه رعایت حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، سازوکار اجرایی لازم در این خصوص تدوین و موضوع در اطلاعیه‌های فروش و قراردادهای تنظیمی نیز درج شود.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

آخرین اخبار