جایگاه اول ارزیابی خدمات فروش به گروه بهمن تعلق گرفت

به گزارش قطعات خودرو به نقل از اقتصاد آنلاین، گفتنی است شرکت‌های تولید کننده محصولات تجاری گروه بهمن (سیباموتور و بهمن دیزل) نیز در حوزه ارزیابی فروش خودروهای تجاری با اختلافی قابل توجه، موفق به کسب جایگاه اول و دوم در بین تمامی شرکت‌های تولید کننده و وارد کننده خودروهای تجاری شدند.

 

 

خشنودی مشتری برای گروه بهمن یک اصل است

سیدامیر میرمنصف رییس سازمان فروش و خدمات پس از فروش گروه بهمن، از کسب جایگاه نخست در آخرین ارزیابی فروش خودروسازان سواری و تجاری کشور خبر داد. وی این موفیقت را نشانه اهمیت و اولویت رضایتمندی مشتری برای یکایک همکاران گروه بهمن دانست.

 

 

میرمنصف با تاکید بر این موضوع که استانداردهای ارزیابی خدمات فروش در این دوره در مقایسه با دوره های قبل ارتقاء یافته و سخت‌گیرانه تر شده بود عنوان داشت: با همت و تلاش تمامی همکاران گروه بهمن و با التزام تمامی همکاران به اصل مشتری مداری و رعایت حقوق مشتریان، با لطف و نظر مشتریان در شرکت بهمن موتور موفق به کسب امتیاز ۸۸۲ (از ۱۰۰۰) در رضایتمندی مشتریان شدیم. وی افزود: ما برای رسیدن به این جایگاه از هیچ تلاشی فروگذار نکردیم و نخواهیم کرد. در گروه بهمن رضایتمندی مشتریان اولین و مهمترین اصل است.

 

 

رییس سازمان فروش و خدمات پس از فروش گروه بهمن در پاسخ به این سوال که این ارزیابی شامل چه مواردی است، گفت: از دیدگاه مشتریان، در سه مقوله سرعت، کیفیت و هزینه مورد پایش قرار می گیرد و عملا دیدگاه مشتریان و خریداران محصولات از این سه شاخص نامبرده است.

 

 

وی همچنین اظهار کرد: علاوه بر دیدگاه مشتریان شرکت‌ها از منظر انطباق با قوانین و رعایت حقوق مشتریان نیز با یکدیگر مقایسه می شوند که در این زمینه نیز شرکت بهمن موتور با کسب امتیاز ۸۷۸ ( از ۱۰۰۰) در بین تمامی شرکت های خودروساز بالاترین امتیاز را کسب کرده است.

 

میرمنصف در خصوص وضعیت شرکت‌های بهمن دیزل و سیبا موتور در ارتباط با این شاخص گفت: این دو شرکت نیز با اختلافی قابل توجه بالاترین جایگاه را در بین شرکت‌های تولید کننده محصولات تجاری به دست آورده‌اند.

 

 

کسب امتیاز ۸۸۰ در رضایتمندی مشتریان یک شاهکار است

گروه بهمن با طراحی واحد «رضایت و خشنودی مشتریان» توانست استانداردهای مشتری مداری در صنعت خودروسازی ایران را ارتقا دهد. این واحد با ارتباط دائمی با مشتریان خود تلاش می‌کنند علاوه بر پیگیری خواسته های مشتریان با رصد نیاز های آتی آنها، برای تحقق آن برنامه ریزی کند.

 

 

خدمت رسانی نمایندگی‌های مجاز گروه بهمن در اوج

رییس سازمان فروش و خدمات پس از فروش گروه بهمن در پاسخ به این سوال که «برتری فاحش گروه بهمن با سایر خودروسازان در شاخص وضعیت نمایندگی‌های مجاز، چه علتی دارد؟» گفت: علت وجود این اختلاف قابل توجه با دیگر شرکت‌ها توجه به خواسته های مشتریان از تکوین محصول تا آخرین نقطه خدمات و رعایت استانداردها و حقوق مشتریان در نمایندگی‌های مجاز دانست.

 

وی افزود: ما در نمایندگی‌های مجاز نیز در تمامی زمینه ها از قبیل منابع انسانی متخصص و آموزش دیده؛ طراحی فضا و رعایت الزامات و استاندارد های محیطی و فرآیندی و همچنین تجهیزات تعمیرگاهی الگوهای واحد و استاندارد داریم و به همین دلیل خدماتی با کیفیت و پایدار را در سراسر کشور به مشتریان ارائه می کنیم.

 

 

خودروسازان برتر تشویق نمی‌شوند!

گزارش سالانه ارزیابی شرکت‌های خودروساز می‌تواند پرفایده باشد، مشروط به آنکه نمره شرکت‌ها تاثیری در وضعیت آنها داشته باشد. طبق آنچه رییس سازمان فروش و خدمات پس از فروش گروه بهمن می‌گوید، در شرایط فعلی این جایگاه فقط می‌تواند اطمینان بخش مشتریان بالقوه و بالفعل ما باشد که گروه بهمن بهترین و شایسته ترین خدمات را نسبت به سایرین به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

 

وی در همین رابطه گفت: در ارزیابی خودروهای سنگین، هفده شرکت مورد بررسی قرار گرفته که دو شرکت سیبا موتور و بهمن دیزل که هر دو زیرمجموعه گروه بهمن هستند موفق به کسب بالاترین نمره و جایگاه نخست شده‌اند. این در حالیست که بسیاری از شرکت‌های دیگر نتوانسته‌اند حتی امتیاز قابل قبول را کسب نمایند.

 

وی در پایان گفت: با وجود آن‌که برخی شرکت‌ها حتی حداقل استانداردهای لازم برای فروش محصولات خود را رعایت نمی‌کنند، از سوی سازمان‌ها و حوزه‌های مرتبط هیچ گونه تمایزی بین آن‌ها قائل نمی شوند که تامل در این زمینه چه از نظر نهادهای قانون گذار و چه از نظر نهادهای ضابط و اجرایی ضرورتی بیش از پیش دارد.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *