جستجو

رسانه اختصاصی صنایع و صنوف خودرویی

رسانه اهل فن

جزییات ساخت پلتفرم ملی آفرود اعلام شد

به گزارش قطعات خودرو به نقل از اقتصادآنلاین –  بابک وطنخواه مدیرعامل مکث موتور در این نشست با بیان اینکه در نگاه اول می توان مشاهده کرد که خودروهای تولید شده چهار شرکت قطعات خوبی دارند، تصریح کرد: تسریع در عمق خودکفایی به منظور بهبود کیفیت و یکسان سازی بستر از اهداف این تفاهم نامه است لذا امضای این تفاهم نامه تصمیمی منطقی از نظر زنجیره تامین و ایجاد بستر برای رشد تولید خواهد بود.

 

در ادامه این نشست خبری توکلی مدیر کل دفتر صنایع وزارت صنعت با بیان اینکه در این نمایشگاه با نمایش محصولاتی برای بازاریابی مواجه نیستیم و قصد داریم رویکردها را اعلام کنیم، اظهار کرد: پلتفرم‌ها می‌تواند راه جدیدی برای رقابتی کردن صنعت خودرو ایجاد کند این در حالی است که صنعت خودو در ایران بیشتر بر اساس مونتاژکاری پیش رفته است که مشکلاتی را ایجاد می‌کند و زمانی که داخلی سازی کامل می‌شود محصولات دیگر به روز نیستند.

 

وی با اشاره به اینکه هم افزایی بین گروه های خودروسازی می‌تواند باعث تسهیل در داخلی سازی شود، گفت:تفاهم نامه بین گروه خودروسازی مکث موتور، زامیاد، ایلیا و آمیکو اقدام خوبی است و می تواند برای تولید در صنعت خودرو جریان ساز باشد.

 

خسروی قائم مقام مدیر عامل زامیاد نیز با بیان اینکه تشخیص ما این است که بازار به خودرو آفرود نیاز دارد و هدف تولید خودروی آفرود با قیمت رقابتی است.

 

به گفته او زامیاد بیش از ۵۰ سال در تولید خودروهای تجاری سابقه دارد و با توجه به اینکه شرکت‌های امضا کننده این تفاهم نامه از یک شاسی استفاده می‌کنند این رقابت به صورت مشترک انجام می‌شود‌.

 

وی همچنین تصریح کرد:برنامه زامیاد تولید ۵۰۰ دستگاه زاگرس است.

 

امینی مدیرعامل خودروسازی ایلیا نیز در این نشیست خبری با تاکید بر اینکه این تفاهم‌نامه قرار نیست رویداد خاصی را رقم بزند و امری متداول در جهان است، خاطرنشان کرد: در ژاپن نیسان و ایسوزو فعالیت مشترک مشابهی دارند و این تفاهم نامه در راستای فرهنگ مشابه در صنعت خودرو است.

 

وی افزود: در صورتی که در پی این تفاهم نامه قیمت تمام شده کاهش یابد قطعا می توانیم به دنبال صادرات باشیم به عبارت دیگر تا زمانی که نتوانیم قیمت تمام شده را اصلاح کنیم نمی توانیم در بازارهای بین المللی حضور داشته باشیم و اگر هم با این شرایط حضور پیدا کنیم سودی کسب نخواهیم کرد.

 

فداکار، مدیرعامل آمیکو با اشاره به اینکه ما شاسی ها و میزان اختلافشان را بررسی کرده ایم، اظهار کرد: هدف از داخلی سازی پلتفرم آفرود دستیابی به داخلی سازی ۶۰درصدی فارغ از داخلی سازی حدود۱۴درصدی ناشی از مونتاژ و رنگ است.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

آخرین اخبار