به گزارش قطعات خودرو به نقل از خانه ملت،، الهویردی دهقانی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره زیان انباشته خودروسازان، گفت: خودروسازان نباید به دنبال این باشند که زیان انباشته خود را از جیب مردم بردارند این در حالی است که خودروسازیها به دنبال این هستند که هر ساله این زیان را از مردم بگیرند و خود را با جیب مردم سرپا نگه دارد.
نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خودروسازان باید برای کاهش زیان انباشته خود به سراغ اصلاح ساختار روند و اموال منقول و غیرمنقول مازاد خود را بفروش رسانند.
وی با بیان اینکه سهام دولت در شرکتهای خودروسازی کم است و براساس اصل 44 قانون اساسی دولت فقط باید رگلاتور و سیاستگذار باشد و منافع کشور، ملت و تولیدکنندگان را تامین کند، این در حالی است که دولت در خودروسازیها دخالت میکند، اضافه کرد: شکی در اینکه دو خودروساز بزرگ کشور زیان انباشته دارند نیست و همه ما را نیز گرفتار این زیان انباشته کردهاند و مستمر خواهان افزایش قیمت و… هستند.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه خو دروسازان باید برای افزایش تیراژ تولید و استفاده از تکنولوژی به روز و جذب سرمایهگذار خارجی و داخلی فکری کنند، اضافه کرد: خودروسازان باید در مرحله اول به سمت تولید خودروی ایمن و با استانداردهای به روز دنیا و در گام بعدی تولید خودروی برقی بروند؛ وزارت نفت نیز باید به تحقق این هدف کمک کند زیرا هر ساله بر میزان مصرف بنزین افزوده میشود؛ در حال حاضر خودروهای تولیدی در هر 100 کیلومتر پیمایش حدود 10 لیتر بنزین-بیش از دو برابر دنیا- سوخت مصرف میکنند حال آنکه دنیا به سمت تولید خودروی برقی حرکت کرده است.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه ما چارهای نداریم به جز اینکه به سوی تولید خودروی برقی برویم، درباره برخی اظهارنظرها مبنی بر انتقاد از قیمتگذاری دستوری، گفت: این قیمتها در شرایط انحصاری تعیین شده است و باید به این پرسش پاسخ داده شود که آیا محصولات تولیدی توسط این شرکتها با قیمتهای فعلی در سایر کشورها مشتری دارد یا خیر؟
چرا خودروسازان نمیتوانند با وجود استفاده از انرژی یارانهای با خودروهای خارجی رقابت کنند؟ برای رفع این مشکل دولت باید واردات خودرو را با تعرفههای منطقی انجام دهد تا خودروسازان ملزم به تولید خودروی باکیفیت و با قیمتهای مناسب شوند./