نماینده شیروان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ارائه خدمات پس از فروش بازی دو سر برد است و هم فروشنده و هم مصرف‌کننده از آن سود می‌برند، ادامه داد: در صورتی که تولیدکننده به وظایف خود در ارائه گارانتی مناسب یا خدمات پس از فروش عمل نکند، سازمان حمایت از مصرف‌کننده باید با متخلفان برخورد کند و منافع مصرف‌کننده را در نظر گیرد.

 

وی در پاسخ به این پرسش که آیا خدمات پس از فروش به‌درستی ارائه می‌شود، اضافه کرد: برخی تولیدکنندگان در این زمینه تمام تلاش خود را به کار می‌برند، زیرا می‌دانند در صورتی که مشتری از گارانتی و خدمات پس از فروش راضی باشد، نه‌تنها می‌توانند بازار خود را حفظ کنند بلکه بر تعداد مشتریان آنها نیز افزوده می‌شود اما برخی دیگر نیز نسبت به این موضوع بی‌اهمیت هستند.

 

نایب‌رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره نحوه ارائه خدمات پس از فروش خودروسازان تصریح کرد: خودروسازان در این زمینه نیز تافته‌ جدا‌بافته هستند و خدمات پس از فروش خوبی ندارند.