داچیا ساندرو ۲۰۲۷ برقی می شود، تصاویر رندری خودرو محبوب داچیا

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، داچیا ساندرو دومین مدل پرفروش بازار اروپا در سال گذشته بود که رقبایی مانند فولکس واگن T-Roc، فیات ۵۰۰، فولکس واگن گلف و تویوتا یاریس را پشت سر گذاشت. این هاچ‌بک رومانیایی یک خودروی کوچک، کاربردی و قدرتمند در کلاس B است که در سال ۲۰۰۸ معرفی شد.

 

نسل سوم ساندرو در سال ۲۰۲۰ عرضه شد و با توجه به استانداردهای آلایندگی سخت‌گیرانه اروپا، به نظر می‌رسد که آخرین نسخه از این مدل با پیشرانه درون‌سوز خواهد بود. رندر ساندرو ۲۰۲۷ نسل چهارم این هاچ‌بک را به عنوان یک مدل برقی مجسم کرده است.

 

 

در حالی که هنوز هیچ چیز به صورت رسمی تایید نشده است، دنیس لو ووت، مدیرعامل داچیا، در مصاحبه‌ای گفته است که داچیا با ساندرو جدید کلاس B را رها نخواهد کرد و این مدل ابعاد هاچ‌بک کامپکت سنتی خود را حفظ خواهد کرد.

 

برای اینکه این مدل کمی پخته‌تر به نظر برسد، انتظار می‌رود شرکت رومانیایی از نسخه جدید جلوپنجره خود در کنار قوس‌های چرخ پهن‌تر برای ایجاد ظاهری شبیه کراس‌اوورها استفاده کند.

 

تمام محصولات داچیا از سال ۲۰۲۴ به بعد روی پلتفرم CMF-B رنو ساخته خواهند شد، در حالی که نسخه‌های الکتریکی روی معماری برقی همین پلتفرم متکی خواهند بود. در واقع ساندرو از پلتفرم مشترکی با محصولات برقی کوچک آینده اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی از جمله رنو ۴، رنو ۵ و نیسان میکرا بهره خواهد برد.

 

داچیا ساندرو

 

ساندرو برقی به منظور حفظ قیمت مقرون به صرفه خود احتمالا از پکیج باتری کوچک‌تری نسبت به رنو ۵ استفاده خواهد کرد. لو ووت مدیرعامل این برند حتی تایید کرده است که این مدل “برد حرکتی کوتاه‌تر و زمان شارژ بیشتری نسبت به رقبای خود خواهد داشت”.

 

اما این موضوع با توجه به ماهیت ارزان بودن محصولات داچیا تعجب‌آور نیست. این شرکت در حال حاضر ارزان‌ترین مدل برقی در بازار اروپا با نام اسپرینگ را به فروش می‌رساند که سال آینده با یک مدل جدید روی پلتفرمی متفاوت با ساندرو جایگزین خواهد شد.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *